Schmuhu Skrevet 20. september #41 Skrevet 20. september Litt av problemet er jo at en arbeidsplass kan oppfattes veldig forskjellig fra person til person. Det hjelper svært lite dersom en arbeidsplass enten får positive, negative eller blandet tilbakemelding via en tredjepart. Dermed synes jeg at nettstedet kan oppfattes som et bra studentprosjekt, men så stoppes det av realiteten. I realiteten bør ansatte være organisert og ta opp problemer ang. arbeidsmiljøet internt. Det bør skje på en konstruktiv måte. Nettstedet virker derimot bare som en slags unaturlig lufteplass for subjektive meninger om en arbeidsplass. Dermed kan det umulig være en bra kilde for arbeidsmiljøet eller omdømme generelt. Det er jo arbeidserfaring som verdsettes. Har du opplevd livet, så kan det på mange måter være fordelaktig, på godt og vondt. Selv om nettstedet kan luke ut virkelig skuffende arbeidsplasser, så vil folk heller ikke kunne få nettopp en dårlig arbeidserfaring og hvordan slikt kan takles profesjonelt og adskilt fra privatlivet. Work-Life-Balance er noko som må trenes. I tillegg handler det også litt om å kunne verdsette en god arbeidsplass og ha en personlig integritet. Å henge ut en arbeidsplass på et nettsted, en tredjepart, virker ikke profesjonelt. Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Skrevet 20. september Jeg har en super arbeidsplass med mange goder. Kommer likevel ikke til å rate den på jobbi Anonymkode: 4afd1...370 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #43 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, samme som jeg så. Først klager på at det er en arbeidsplass helt uten karrieremuligheter og lønnsutvikling. Så kom det stikk motsatte svar med at det er store karrieremuligheter. Kan ikke være skrevet av andre enn en leder, for de på gølvet kommer aldri videre. Anonymkode: 8aac0...bc6 En god arbeidsplass løfter frem talenter internt. Men er virkelig 100 % av lederne i din bedrift rekruttert inn utenfra? Jeg har snart tjue års arbeidserfaring og alle jeg har hørt snakke om at de "på gulvet" ikke får ledersjanser har hatt svært lite lederpotensial - ikke evne til å løfte blikket, se helheten, forstå hva styret ønsker, ta vanskelige beslutninger, samhandle med tillitsvalgte som en leder osv. osv. Min erfaring er at de fleste arbeidsgivere er sulteforet på ledertalenter og løfter frem alle som viser en snev av potensial. M.a.o., hadde du hatt potensial så hadde du vært leder nå. Anonymkode: a542c...1a8
AnonymBruker Skrevet 21. september #44 Skrevet 21. september Den gamle jobben min er der, ikke så mange vurderinger, men de har gitt den 4,7. Samtlige trekker fram godt arbeidsmiljø, god lønn, og mange interne muligheter. Det er jo litt interessant, siden jeg sluttet der fordi arbeidsmiljøet var helt elendig både psykisk og fysisk (og det fysiske ble dratt fram i en vurdering som helt fantastisk, men det som står i vurderingen er jo direkte feil), lønna var under snittet (gikk til staten og tjener bedre!), og det var null interne muligheter. Absolutt ingenting. En av landsdelens største bedrifter, rundt 1500 ansatte. Massiv forskjell på avdelingene, for noen avdelinger stemmer nok vurderingene, men for den jeg var i og flere andre er det på ingen måte sånn. Tipper de som skriver på sånne sider er enten instruert av ledelse eller HR om å skrive pene ting, eller sinte folk som har slutta (som meg). Det blir neppe mange nøytrale vurderinger.. Anonymkode: 6f81d...753
AnonymBruker Skrevet 21. september #45 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg ville tenkt meg godt om før jeg begynt å mistenke ansatte for å legge ut innlegg basert på skrivemåte. Har du tenkt på at noen kanskje skriver som en kollega for eksempel? Men ja, dårlig ledelse kritikk er ofte basert på sånne som deg, som antar ting og ikke minst truer med sånt tull som dette haha. Anonymkode: 93da3...6a7 «Sånne som meg»…🙄 Som jeg skrev tidligere så har jeg brent meg stygt på å bli gjenkjent på en «anonym» ansattundersøkelse, derfor svarer jeg ikke på undersøkelser. Punktum. Det står ingenting i min arbeidskontrakt om at jeg er pliktet til å skrive anmeldelser på random nettsider, så jeg anser ikke det som noen plikt. Anonymkode: c6073...43a
Hareena Skrevet 21. september #46 Skrevet 21. september Ja, jeg har sjekket og vi kom godt utav det. Jeg prøvde å legge inn noe selv, men vurderingen kom ikke med uvisst av hvilken grunn for den var utelukkende positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå