NoaideBiehtar Skrevet 16. september #21 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Og du tenker Kiruna høres ut som en trivelig ferie for TS med det økonomiske utgangspunktet hun har? Hadde det vært snakk om en all inclusive-tur der man fraktet rundt fra severdighet til severdighet kan det sikkert bli greit nok, men å sitte i bekmørke iskalde Kiruna uten penger er seriøst noe av det verste jeg kan forestille meg. Anonymkode: a3853...5a2 TS har ikke sagt så mye om hva hun vil finne på. Liker de ski og tur og ishotell så er det åpenbart mer tilgjengelig for ts enn det du påstår finnes "hvor som helst". Jeg anbefaler ikke nødvendigvis en uke i Kiruna, men kommer jo helt an på hva man skal. Jeg tar heller en uke i Kiruna enn en uke i Sirdalen, hvor 90 prosent av rogalendinger drar i vinterferien. Å påstå at man finner det "over alt" og derfor kan droppe Kiruna synes jeg er en litt arrogant holdning, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #22 Skrevet 16. september NoaideBiehtar skrev (1 minutt siden): TS har ikke sagt så mye om hva hun vil finne på. Liker de ski og tur og ishotell så er det åpenbart mer tilgjengelig for ts enn det du påstår finnes "hvor som helst". Jeg anbefaler ikke nødvendigvis en uke i Kiruna, men kommer jo helt an på hva man skal. Jeg tar heller en uke i Kiruna enn en uke i Sirdalen, hvor 90 prosent av rogalendinger drar i vinterferien. Å påstå at man finner det "over alt" og derfor kan droppe Kiruna synes jeg er en litt arrogant holdning, rett og slett. Man kjører jo ikke Sverige på langs for å stå på ski i Kiruna... Og du tror en ufør alenemor som ikke har vært på ferie på 10 år har råd til ishotell? Anonymkode: a3853...5a2
AnonymBruker Skrevet 16. september #23 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 17.28): vi skal sitte på med en trailer som skal opp og ned med en ukes mellomrom. Nei! Alarmklokkene mine slår seg kraftig på her! Anonymkode: b549a...bbf 2
AnonymBruker Skrevet 16. september #24 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 17.28): vi skal sitte på med en trailer som skal opp og ned med en ukes mellomrom. Skal dere sitte i en tilhenger til og fra Kiruna? Fra Norge? Det er jo menneskesmugling. Ikke er det no koselig å sitte bake i en henger i timesvis heller. Anonymkode: c2f6a...6a4
Huldra-78 Skrevet 16. september #25 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skal dere sitte i en tilhenger til og fra Kiruna? Fra Norge? Det er jo menneskesmugling. Ikke er det no koselig å sitte bake i en henger i timesvis heller. Anonymkode: c2f6a...6a4 Det kan bli en lang, og kjølig, tur, ja... Nå er det ingen seriøse lastebilsjåfører som tar med seg TO passasjerer i trekkvogna. Så jeg må si jeg er litt spent på denne muligheten til å sitte på kommer fra... 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #26 Skrevet 16. september Jeg er ikke glad i kulde og store mengder snø og is, ikke noe vintermenneske, så jeg hadde aldri dratt til Kiruna om vinteren. Snøhøl. Iskaldt, mange mange minusgrader. Hva skal dere gjøre der med lite penger attpåtil? Og å få kjøre trailer dit med en ukjent fyr...eh, hva? Det hadde jeg i hvert fall aldri gjort med en femten år gammel jente. Hvordan skal dere få plass til tre personer i en førerhytte? Det er seng baki der. Kanskje han håper dere vil dele den med han? Dropp hele opplegget. Med mindre dere eeeelsker snø og is og kulde da, samt evig vintermørke og en liten bygd der det er omtrent ingenting å gjøre. Anonymkode: 55f68...dd6 1
NoaideBiehtar Skrevet 16. september #27 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle opplevelser i nord vinterstid er svindyrt. Høres ikke ut som dette er noe som TS har økonomi til. Og hvem i alle dager drar på helgetur til Kiruna?? Jeg bor i Tromsø så det er ikke så langt å kjøre, og jeg kjenner seriøst ikke ett menneske som noensinne har dratt på helgetur dit. Kiruna er et sted man kjører forbi, evt. tar en overnatting på vei et annet sted. Anonymkode: a3853...5a2 NoaideBiehtar skrev (2 timer siden): For eksempel folk som vil stå på ski, gå på fjell eller viddetur, overnatte på ishotell. AnonymBruker skrev (1 time siden): Stå på ski og gå på fjellet kan man gjøre hvor som helst, og ishotell har vi mange av her oppe på mindre gudsforlatte steder. Anonymkode: a3853...5a2 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kjører jo ikke Sverige på langs for å stå på ski i Kiruna... Og du tror en ufør alenemor som ikke har vært på ferie på 10 år har råd til ishotell? Anonymkode: a3853...5a2 Altså, les nå dine egne påstander. Du snakker jo ikke om ts, men helt generelt, "hvem i alle dager", "et sted man kjører forbi". Det er det jeg svarer på, for jeg synes det er en arrogant holdning - Kiruna kan være helt kurant for en helg det. Jeg skjønner jo at en som bor i Tromsø ikke har behov for å reise til Kiruna, akkurat som jeg aldri har behov for å reise til Tromsø, men jeg greier jo likevel å skjønne at det er verdt turen for noen. Hvis Kiruna ligger i ok nærhet er det jo en veldig fin plass hvis man er glad i snø og natur. 1
NoaideBiehtar Skrevet 16. september #28 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal dere sitte i en tilhenger til og fra Kiruna? Fra Norge? Det er jo menneskesmugling. Ikke er det no koselig å sitte bake i en henger i timesvis heller. Anonymkode: c2f6a...6a4 Huldra-78 skrev (26 minutter siden): Det kan bli en lang, og kjølig, tur, ja... Nå er det ingen seriøse lastebilsjåfører som tar med seg TO passasjerer i trekkvogna. Så jeg må si jeg er litt spent på denne muligheten til å sitte på kommer fra... Hvorfor tror dere ts skal sitte i trekkvogna? 😅
Huldra-78 Skrevet 16. september #29 Skrevet 16. september NoaideBiehtar skrev (52 minutter siden): Hvorfor tror dere ts skal sitte i trekkvogna? 😅 Man kaller gjerne førerhuset på en lastebil for trekkvogn. Men nå er det kun to sitteplasser i en trekkvogn, derfor reagerte jeg på at hun og et barn, skulle sitte på med en lastebil som kun har lov til å frakte to personer. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Skrevet 16. september NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Altså, les nå dine egne påstander. Du snakker jo ikke om ts, men helt generelt, "hvem i alle dager", "et sted man kjører forbi". Det er det jeg svarer på, for jeg synes det er en arrogant holdning - Kiruna kan være helt kurant for en helg det. Jeg skjønner jo at en som bor i Tromsø ikke har behov for å reise til Kiruna, akkurat som jeg aldri har behov for å reise til Tromsø, men jeg greier jo likevel å skjønne at det er verdt turen for noen. Hvis Kiruna ligger i ok nærhet er det jo en veldig fin plass hvis man er glad i snø og natur. Når jeg svarte deg snakket jeg om TS. De øvrige svarene var til en som mente at mange her i nord drar på helgetur til Kiruna. Anonymkode: a3853...5a2
NoaideBiehtar Skrevet 16. september #31 Skrevet 16. september Huldra-78 skrev (50 minutter siden): Man kaller gjerne førerhuset på en lastebil for trekkvogn. Men nå er det kun to sitteplasser i en trekkvogn, derfor reagerte jeg på at hun og et barn, skulle sitte på med en lastebil som kun har lov til å frakte to personer. Det kan være tre, og hvorfor skal det være så kaldt der? 🤔
NoaideBiehtar Skrevet 16. september #32 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Når jeg svarte deg snakket jeg om TS. De øvrige svarene var til en som mente at mange her i nord drar på helgetur til Kiruna. Anonymkode: a3853...5a2 Men jeg kommenterte jo svarene dine, og ikke ts sin situasjon. Jeg er jo helt uenig i de generelle betraktningene dine om Kiruna. 1
Slarti Skrevet 16. september #33 Skrevet 16. september Huldra-78 skrev (41 minutter siden): Det kan bli en lang, og kjølig, tur, ja... Nå er det ingen seriøse lastebilsjåfører som tar med seg TO passasjerer i trekkvogna. Så jeg må si jeg er litt spent på denne muligheten til å sitte på kommer fra... Men nå har dem sagt dem skal få sitte i hengeren da. Masse plass der. Meg er også nysgjerrig på hvilken sjåfør som vil gjøre dette. Om det er I tralla eller hytta er det for mange personer. NoaideBiehtar skrev (15 minutter siden): Hvorfor tror dere ts skal sitte i trekkvogna? 😅 Men TS har jo skrevet at dem er lovet plass i hengeren, ikke trekkvogna. Dessuten er det ikke mange trekkvogner som har 2 passasjerseter.
Slarti Skrevet 16. september #34 Skrevet 16. september NoaideBiehtar skrev (12 minutter siden): Det kan være tre, og hvorfor skal det være så kaldt der? 🤔 Med mindre man har en spesialbygd hytte så er det bare 2 seter i en normal Lastebil/Tekkvogn. Skolebiler er bygget om så dem har 4. Skal du ha mer en 2 seter går det ut over senga til føreren. Men til TS. Kiruna er en spesiell by. Det er ikke så veldig mye å finne på der. Er noen spesielle butikker hvor du får kjøpe typisk Samiske matvarer (ting laget på rein og lokal bær) På vinteren er det null dagslys om du er der i mørketiden. Men sjansen for nordlys er veldig stor om dere er der en uke. Tripadvisor er din venn for å finne ting å gjøre der. Er mange turister der pga nordlys så er en dyr by på vinteren. Ishotellet er fantastisk med svindyrt. Ellers er Kiruna er gruveby. Gå på nett å søk litt opp. Er ikke så ille som mange vil ha det til. 1
NoaideBiehtar Skrevet 16. september #35 Skrevet 16. september Slarti skrev (13 minutter siden): Men nå har dem sagt dem skal få sitte i hengeren da. Masse plass der. Meg er også nysgjerrig på hvilken sjåfør som vil gjøre dette. Om det er I tralla eller hytta er det for mange personer. Men TS har jo skrevet at dem er lovet plass i hengeren, ikke trekkvogna. Dessuten er det ikke mange trekkvogner som har 2 passasjerseter. Nei, hvor har ts sagt at de skal sitte i hengeren? Slarti skrev (5 minutter siden): Med mindre man har en spesialbygd hytte så er det bare 2 seter i en normal Lastebil/Tekkvogn. Skolebiler er bygget om så dem har 4. Skal du ha mer en 2 seter går det ut over senga til føreren. Men til TS. Kiruna er en spesiell by. Det er ikke så veldig mye å finne på der. Er noen spesielle butikker hvor du får kjøpe typisk Samiske matvarer (ting laget på rein og lokal bær) På vinteren er det null dagslys om du er der i mørketiden. Men sjansen for nordlys er veldig stor om dere er der en uke. Tripadvisor er din venn for å finne ting å gjøre der. Er mange turister der pga nordlys så er en dyr by på vinteren. Ishotellet er fantastisk med svindyrt. Ellers er Kiruna er gruveby. Gå på nett å søk litt opp. Er ikke så ille som mange vil ha det til. Nå vet vi jo ikke hvor langt det er til Kiruna for ts eller noe som helst. Det er ikke mørketid i vinterferien. Men skal man dit på vinteren må det være for å oppleve natur og vinter, ja. Men det ville jeg sagt om Tromsø også altså. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #36 Skrevet 17. september NoaideBiehtar skrev (8 timer siden): Nei, hvor har ts sagt at de skal sitte i hengeren? I første innlegg. Det står det at dem får sitte på med trailer. En trailer er en tilhenger. Anonymkode: c2f6a...6a4
AnonymBruker Skrevet 17. september #37 Skrevet 17. september NoaideBiehtar skrev (8 timer siden): Nei, hvor har ts sagt at de skal sitte i hengeren? Nå vet vi jo ikke hvor langt det er til Kiruna for ts eller noe som helst. Det er ikke mørketid i vinterferien. Men skal man dit på vinteren må det være for å oppleve natur og vinter, ja. Men det ville jeg sagt om Tromsø også altså. 😅 Tromsø er også et helv… sted om vinteren, jeg ville ikke anbefalt noen å reise hit heller bare så det er sagt. Men Tromsø har i det minste kystklima så det er relativt varmt her, i Kiruna blir det fort -20. Anonymkode: a3853...5a2
NoaideBiehtar Skrevet 17. september #38 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I første innlegg. Det står det at dem får sitte på med trailer. En trailer er en tilhenger. Anonymkode: c2f6a...6a4 Seriøst, hva TROR du ts mente? Folk flest har ikke ordforråd til å skille på disse tingene, ikke jeg heller. Det er lov å bruke hodet når man leser. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september #39 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Seriøst? Skal man ikke få lov til advare mot noe som mest sannsynlig blir en forferdelig opplevelse? Anonymkode: a3853...5a2 Det kommer da virkelig ikke til å bli en forferdelig opplevelse. Jeg er fra Narvik og har vært mye i Kiruna. Kiruna er både trivelig og fint Som sagt: Kanskje ikke like mye som skjer som i Levi eller i Saariselka, men det er uansett mest ski, bowlig og festing uansett. Anonymkode: 2a2f9...84f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #40 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer da virkelig ikke til å bli en forferdelig opplevelse. Jeg er fra Narvik og har vært mye i Kiruna. Kiruna er både trivelig og fint Som sagt: Kanskje ikke like mye som skjer som i Levi eller i Saariselka, men det er uansett mest ski, bowlig og festing uansett. Anonymkode: 2a2f9...84f Det skjer absolutt ingenting i Kiruna hvis man ikke har penger. Anonymkode: a3853...5a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå