Gå til innhold

Selge barneklær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, eg fikk en mld av min ex i dag på meldinger når eg henta barnet vårt i SFO. Barnet går i 1. Klasse, og vi har vett skilt i 2 år. Men har litt kontakt. Han skrev at noe av yttertøyet til barnet som ligger hos han har blitt for lite, så da skal eg kjøpe inn nytt yttertøy og selge det gamle som er hos han. Eg svarte "kan ikke du gjøre det?". Men da svarte han "Det er jo oppgave som kvinner/mødre skal gjøre. Ikke vi menn"... hva skal eg svare han? Eg merker at eg blir litt sur på han... 

Anonymkode: 49244...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er avtalen da? Holder du med klær når barnet er hos deg og han når barnet er hos han? I såfall er det jo han som skal fikse det såklart, det er ikke noe som heter kvinneoppgaver lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan svare:

Hehe, det var litt av en spøk 🤣 

Han må handle inn tøy som barnet kan bruke når barnet er hos han, og det er naturligvis ikke ditt ansvar. 

Anonymkode: 42ffb...2e4

AnonymBruker
Skrevet
Heln skrev (15 timer siden):

Hva er avtalen da? Holder du med klær når barnet er hos deg og han når barnet er hos han? I såfall er det jo han som skal fikse det såklart, det er ikke noe som heter kvinneoppgaver lengre. 

Ja. Når vi først ble skilt så var det avtalen. At eg skulle fikse ytterklær/klær som var hos meg. Og han hos han. Men 96% av tingene har blitt for smått rundt bursdagen til barnet og jul så da har han satt det på ønskelista til barnet..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du kan svare:

Hehe, det var litt av en spøk 🤣 

Han må handle inn tøy som barnet kan bruke når barnet er hos han, og det er naturligvis ikke ditt ansvar. 

Anonymkode: 42ffb...2e4

Takk!, skal svare det😂

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Når vi først ble skilt så var det avtalen. At eg skulle fikse ytterklær/klær som var hos meg. Og han hos han. Men 96% av tingene har blitt for smått rundt bursdagen til barnet og jul så da har han satt det på ønskelista til barnet..

Ts

Så det vil si at på fars side får barnet kun nyttegaver han uansett skulle stått for. Kun fordi han ikke gidder å skaffe det selv. Så kjedelig.

Selv er jeg over gjennomsnittlig opptatt av at ungene skal ha. Det beste og mest behagelige yttertøyet (frøs mye selv som barn da mine ikke var like engasjerte i det).

Så jeg hadde svart: "Dette er egentlig din jobb, men da jeg vil X sitt beste kan jeg hjelpe deg å skaffe ny jakke mot at du vippser for kostnadene."

Anonymkode: bcfac...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det vil si at på fars side får barnet kun nyttegaver han uansett skulle stått for. Kun fordi han ikke gidder å skaffe det selv. Så kjedelig.

Selv er jeg over gjennomsnittlig opptatt av at ungene skal ha. Det beste og mest behagelige yttertøyet (frøs mye selv som barn da mine ikke var like engasjerte i det).

Så jeg hadde svart: "Dette er egentlig din jobb, men da jeg vil X sitt beste kan jeg hjelpe deg å skaffe ny jakke mot at du vippser for kostnadene."

Anonymkode: bcfac...574

Eg har litt kontakt med søstra hans, fordi vi jobber i samme kjøpesenter. så har hørt at 99% av gongene dem får ønskelista av han, til Bursdagsgave eller julegave til barnet står det nesten bare klær. Men takk for tips. da skal eg det. Eg er også opptatt av at barnet skal ha det beste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...