AnonymBruker Skrevet 12. september #61 Skrevet 12. september vi alle kan ha skrive feil selv om det helt sikkert ikke er mange her inne som vil innrømme det. dere syns det er mye mer viktig å prike på alle andre enn å gå inn i dere selv jeg så nettopp en lærer som hadde ganske tydelig skrive feil å det kan skje alle. her inne på kg tenker jeg at såpass må man tåle her inne på kvinneguidendet med så mange forskjellige mennesker her inne ikke er det noe vanskelig å lese dialekter, når jeg klarer det så bør dere også klare å gjøre det Anonymkode: 3b0f6...eb1
Hareena Skrevet 12. september #62 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): tydelig skrive feil å det kan skje alle. Ja, deg og. 😘 4
AnonymBruker Skrevet 12. september #63 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker at dette er noe av de mest lavintelligente vi har før det kan kaller psykisk utviklingshemming. Synd de finner hverandre i kommentarfeltet og lager sine egne ekkokamre. De er like flinke til å tenke kritisk, helhetlig, reflektert og nyansert som de er til å skrive. Anonymkode: c471e...3ff Litt vel dømmende, eller? Jeg misliker mye mer folk som er dømmende, enn folk som skriver på dialekt. Anonymkode: ad0c3...901 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. september #64 Skrevet 12. september Hareena skrev (2 minutter siden): Ja, deg og. 😘 Wow, de traff visst en nerve..... Anonymkode: 89351...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #65 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så enig, TS. Jeg var forlover for søstera mi og en av de andre forloverne skrev "hutto". Dette var det viktige ordet i setningen og det gikk ikke an å forstå hva det var fra konteksten. Det var da det bikket over for meg og jeg spurte henne om vi kunne kommunisere på norsk slik at kommunikasjonen var mer effektiv fordi jeg skjønte jo ikke hva hun skrev en gang. Hun ble dødelig fornærmet og kalte meg vanskelig og kastet meg ut av planleggingen av utdrikningslaget til min egen søster. Klarer noen å gjette hva "hutto" betyr? Det er et substantiv. Anonymkode: 98265...e5f Det slo ikke deg at du fremsto litt nedlatende og bedrevitende da du slang med leppa der? Anonymkode: 5f02c...92b
AnonymBruker Skrevet 12. september #66 Skrevet 12. september Hareena skrev (5 timer siden): Har en barndomsvenninne som gjør dette for å skjule dysleksien, men det framstår ikke akkurat som særlig smart. Intelligente folk med dysleksi vet å benytte seg av stavekontroll eller KI. Veldig spesielt å dømme sin egen venninne, tenker jeg. Anonymkode: ad0c3...901 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #67 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vet at så og si alle prater dialekte, det gjør n8k du og hvis du ikke prater engelsk da. Bare at du tror selv du ikke har dialekt Anonymkode: 47f6b...7a3 Jau, jeg har vokst opp i veggli så det gjør jeg . Anonymkode: 89351...e4a
AnonymBruker Skrevet 12. september #68 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det slo ikke deg at du fremsto litt nedlatende og bedrevitende da du slang med leppa der? Anonymkode: 5f02c...92b Nei. Det er ikke nedlatende eller bedrevitende å spørre om man kan kommunisere på et språk som begge skjønner, i stedet for at den ene parten skal skrive på sitt eget oppdiktede skriftspråk. Skulle jeg ikke skjønne hva hun skrev? Skulle jeg spørre om alle ordene jeg ikke skjønte? Anonymkode: 98265...e5f 11
AnonymBruker Skrevet 12. september #69 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig spesielt å dømme sin egen venninne, tenker jeg. Anonymkode: ad0c3...901 jeg er så enig Anonymkode: 3b0f6...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #70 Skrevet 12. september Hareena skrev (8 minutter siden): Ja, deg og. 😘 og deg 🫢 Anonymkode: 3b0f6...eb1
AnonymBruker Skrevet 12. september #71 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Litt annet eksempel, men jeg syns det er utrolig morsomt når folk fra Oslo eller Østlandet ellers tror at de faktisk snakker bokmål. Ingen i Norge snakker bokmål eller nynorsk, alle snakker dialekt. Når folk fra Oslo skriver bokmål så skriver de ikke dialekt heller. Anonymkode: 06cbf...2fb Enkelte på vestkanten i Oslo snakker rent bokmål, men det er langt ifra flertallet av osloborgere. Anonymkode: 2e431...5d3
AnonymBruker Skrevet 12. september #72 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Det er ikke nedlatende eller bedrevitende å spørre om man kan kommunisere på et språk som begge skjønner, i stedet for at den ene parten skal skrive på sitt eget oppdiktede skriftspråk. Skulle jeg ikke skjønne hva hun skrev? Skulle jeg spørre om alle ordene jeg ikke skjønte? Anonymkode: 98265...e5f Hvis det var noe spesifikt du ikke forstod, og ikke klarte å gjette deg til, så kunne du spurt ja. Det hadde jeg gjort, «hva mener du med «hutto»?» Så hadde jeg fått et svar, og saken hadde vært ute av verden. De aller fleste skrivefeiler klarer man å skjønne. Anonymkode: ad0c3...901
AnonymBruker Skrevet 12. september #73 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det var noe spesifikt du ikke forstod, og ikke klarte å gjette deg til, så kunne du spurt ja. Det hadde jeg gjort, «hva mener du med «hutto»?» Så hadde jeg fått et svar, og saken hadde vært ute av verden. De aller fleste skrivefeiler klarer man å skjønne. Anonymkode: ad0c3...901 Det var ett av mange ord jeg ikke forstod, men det var da det bikket over for meg. Og det var ikke skrivefeil. Anonymkode: 98265...e5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #74 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Wow, de traff visst en nerve..... Anonymkode: 89351...e4a nei du skjønte bare ikke hva jeg skulle fram til å det kan skje alle Anonymkode: 3b0f6...eb1
AnonymBruker Skrevet 12. september #75 Skrevet 12. september Det verste er folk som skriver på dialekt i jobbsammenheng. Nordlendinger er den store synderen her. Anonymkode: eb1f7...32e 5
AnonymBruker Skrevet 12. september #76 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var ett av mange ord jeg ikke forstod, men det var da det bikket over for meg. Og det var ikke skrivefeil. Anonymkode: 98265...e5f Var det «hytta» på hardangerdialekt? Anonymkode: ad0c3...901 4
AnonymBruker Skrevet 12. september #77 Skrevet 12. september Og hva betyr "Hutto"? Anonymkode: d8fb8...d36
AnonymBruker Skrevet 12. september #78 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Enkelte på vestkanten i Oslo snakker rent bokmål, men det er langt ifra flertallet av osloborgere. Anonymkode: 2e431...5d3 Absolutt ingen snakker bokmål. Bokmål er kun et skriftspråk. Bokmål uttales helt annerledes enn det skrives med tanke på ortofoni. Bokmål er dansk med noen små endringer. Om noen snakker rent bokmål så vil det høres mer ut som dansk enn vestkant-oslo. I tillegg så har de på vestkanten garantert en lang liste med nyanser og distinksjoner i talen som skiller fra skriftspråk. Anonymkode: 06cbf...2fb 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. september #79 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Var det «hytta» på hardangerdialekt? Anonymkode: ad0c3...901 Ikke Hardangerdialekt. Hun er fra Rogaland. Men ja, du gjettet riktig ord. Noen andre ord som hun skrev var "peudo" (puta), "bossen" (bussen), "vessgo" (veska), "jekk" (gikk), nyggla (nøkler). Anonymkode: 98265...e5f 3
Gjest EloElo Skrevet 13. september #80 Skrevet 13. september (endret) cassio skrev (10 timer siden): Du har en grad innen lingvistikk og skriver så elendig norsk? Hyggelig du er da! Sa jeg att det var i Norsk? Mitt morsmål er ett Asiatisk språk. Du tenker att om en har jobbet med lingvistikk, så må det være Norsk?😅 Endret 13. september av EloElo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå