AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg misliker disse med en gang! Det gir et veldig dårlig førsteinntrykk, men du må vel vite at du blir automatisk stemplet som idiot når du ikke kan skrive vanlig bokmål eller nynorsk? Ikke misforstå. Jeg syns at det er flott at vi har forskjellige dialekter og et fargerikt språk, men skriftspråket tuller vi ikke med. Ikke skriv ting som: «Dæ va no ittj nå fer å lag sæ så mykkje styr tå, da.» Jeg er en fremmed på internett, ikke Nina i gruppechatten din. Jeg gidder ikke bruke ti minutter på å løse den kryptiske beskjeden din! Jeg krever ikke mye. Jeg dømmer ikke folk for en kommafeil eller en stavefeil i ny og ne. Men dialekt i kommentarfeltet tåler jeg ikke fra voksne mennesker. Ikke fra ungdom heller egentlig, men de har ikke lært bedre enda. Anonymkode: 85bc7...f68 10 2 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Tenker at dette er noe av de mest lavintelligente vi har før det kan kaller psykisk utviklingshemming. Synd de finner hverandre i kommentarfeltet og lager sine egne ekkokamre. De er like flinke til å tenke kritisk, helhetlig, reflektert og nyansert som de er til å skrive. Anonymkode: c471e...3ff 5 1 3
bvp Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Jeg hopper lett over innlegg skrevet på dialekt. 6
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden bvp skrev (4 minutter siden): Jeg hopper lett over innlegg skrevet på dialekt. Det gjør jeg vanligvis også, men i dag ble jeg bare sur. 🙈 Er nok en kombinasjon av lang arbeidsdag, hormoner og lite mat. Anonymkode: 85bc7...f68
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Jeg klarer ikke å ta dem alvorlig, gir inntrykk av å være temmelig "enkle". Anonymkode: d8fb8...d36 4
Hareena Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden (endret) Har en barndomsvenninne som gjør dette for å skjule dysleksien, men det framstår ikke akkurat som særlig smart. Intelligente folk med dysleksi vet å benytte seg av stavekontroll eller KI. Endret 2 timer siden av Hareena 1
AlcosAnal Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden De som hele tiden må være så "voksne" av seg må ha et utrolig surt liv... "Gudameg, at et voksent menneske skal gjøre noe slikt!?" 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Hareena skrev (6 minutter siden): Har en barndomsvenninne som gjør dette for å skjule dysleksien, men det framstår ikke akkurat som særlig smart. Intelligente folk med dysleksi vet å benytte seg av stavekontroll eller KI. Ja, eller man kan alltid starte med: Beklager på forhånd for skrivefeil, jeg har dysleksi. Men det sier vel litt om intelligensen til de fleste som deltar i kommentarfelt sånn generelt, skrivefeil eller ei. Anonymkode: c471e...3ff
Hareena Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Godt det er regel om skriftspråk her inne. Likevel ser vi hyppig: Jeg blir å flytte Jeg elsker hun Hvem elbil osv @AlcosAnal jeg har ikke et surt liv, men mitt og ditt er neppe kompatibelt vil jeg anta ut fra kallenavnet ditt 2 4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden lurer på hvilken skole man har gått på når man ikke vet hvordan man bruker: hva, hvem, hvordan🤣 Anonymkode: 72f9b...897 1
bvp Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Hareena skrev (5 minutter siden): Godt det er regel om skriftspråk her inne. Likevel ser vi hyppig: Jeg blir å flytte Jeg elsker hun Hvem elbil osv @AlcosAnal jeg har ikke et surt liv, men mitt og ditt er neppe kompatibelt vil jeg anta ut fra kallenavnet ditt Hate på
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Litt annet eksempel, men jeg syns det er utrolig morsomt når folk fra Oslo eller Østlandet ellers tror at de faktisk snakker bokmål. Ingen i Norge snakker bokmål eller nynorsk, alle snakker dialekt. Når folk fra Oslo skriver bokmål så skriver de ikke dialekt heller. Anonymkode: 06cbf...2fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Hareena skrev (17 minutter siden): Har en barndomsvenninne som gjør dette for å skjule dysleksien, men det framstår ikke akkurat som særlig smart. Intelligente folk med dysleksi vet å benytte seg av stavekontroll eller KI. Kan de bruke Lingdys? Anonymkode: 85bc7...f68
bvp Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Skrivefeil må man regne med på men at man korrigerer skrivefeil er ikke akseptabelt synes jeg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Synes det er litt pinlig, og tenker at de er litt enkle Anonymkode: 5cbc4...ebb
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Å skrive ting i kommentarfelt er i seg selv blodharry. Legg på dialekt i tillegg og mine fordommer løper løpsk. Anonymkode: a8a42...0af 1 1
EloElo Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Det og skrive på dialekt er helt flott. Du ønsker og fjerne alle nyanser? Er det ikke herlig og kunne få litt mer informasjon om den du snakker med, bare på grunn av dialekten? 2
Callista Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden EloElo skrev (1 minutt siden): Er det ikke herlig og kunne få litt mer informasjon om den du snakker med, bare på grunn av dialekten? Nei. 4
EloElo Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Nei, men det er jo veldig synd att du tenker slik. Jeg har selv en grad innen lingvistikk og jeg tørr og påstå att du ikke har det. Dialekter er flott! 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden EloElo skrev (2 minutter siden): Nei, men det er jo veldig synd att du tenker slik. Jeg har selv en grad innen lingvistikk og jeg tørr og påstå att du ikke har det. Dialekter er flott! Ingen sier at dialekt ikke er flott. Men det er forskjell på muntlig og skriftlig språk. Skriftspråk har egne regler som gjør det mulig for mennesker over hele landet å skjønne hva du vil formidle. Jeg forstår ikke alltid hva noen prøver å skrive hvis de finner opp sine egne regler. Norsk har to skriftspråk, de kan velge mellom dem. Anonymkode: 85bc7...f68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå