AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:18 #1 Skrevet fredag kl. 15:18 Styrer fortsatt fælt med strømmen. Er det flere her som holder på slik? Veldig fornøyd med dagens økt: Men nå blir det deilig med Norgespris... Anonymkode: 85a11...ba1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:42 #2 Skrevet fredag kl. 15:42 Men ... det er jo nettleien som er problemet og ikke strømprisen. Norgestrøm endrer ikke på det desverre. Anonymkode: 654bb...f49 4 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:43 #3 Skrevet fredag kl. 15:43 Jeg tror du kunne lett senket din strømregning om du hadde fordelt dette over flere timer og heller senket kapasitetsleddet på nettleien fremfor å justere for små sving i strømprisen. Anonymkode: 654bb...f49 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:30 #4 Skrevet lørdag kl. 14:30 Hva i alle dager bruker du så mye strøm på i de høyeste periodene? Anonymkode: cd940...661 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:43 #5 Skrevet lørdag kl. 14:43 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tror du kunne lett senket din strømregning om du hadde fordelt dette over flere timer og heller senket kapasitetsleddet på nettleien fremfor å justere for små sving i strømprisen. Anonymkode: 654bb...f49 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva i alle dager bruker du så mye strøm på i de høyeste periodene? Anonymkode: cd940...661 Disse to henger litt sammen: 2 ladbare biler, klesvask, oppvask, varmtvannstanken, støvsuging og matlaging, varmekabler i gulv og 2 varmepumper. Jeg hadde lett klart å bruke 20 kWt på én time også, men effektleddet på 10 kWt er det laveste vi klarer å holde oss innenfor. Skjønner ikke at folk med moderne husholdninger klarer 5 kWt-leddet. Anonymkode: 85a11...ba1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:56 #6 Skrevet søndag kl. 05:56 Her håper jeg vi slipper å få økte strømpriser pga norgespris. Å betale opp mot 50 øre er alt for dyrt. Da blir det å fryse i vinter. Anonymkode: 7c910...64b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:32 #7 Skrevet søndag kl. 06:32 Jeg er dessverre overbevist om at hele Sør-Norge nå vil tenke de kan bruke så mye strøm de bare vil, med de åpenbare konsekvensene for strømprisen og forsyningssikkerheten. Anonymkode: 85a11...ba1 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:38 #8 Skrevet søndag kl. 06:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er dessverre overbevist om at hele Sør-Norge nå vil tenke de kan bruke så mye strøm de bare vil, med de åpenbare konsekvensene for strømprisen og forsyningssikkerheten. Anonymkode: 85a11...ba1 Norgespris er godt forklart, så om man kan lese så "tror" vel ingen det. Jeg vil tro at folk er interessert i lavest mulig regning uavhengig av norgespris eller strømstøtten. Betingelsene på begge er ganske like, og ikke noe høyere tak på norgespris for maks kWh Anonymkode: 3d7c5...041
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:40 #9 Skrevet søndag kl. 06:40 AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 17.42): Men ... det er jo nettleien som er problemet og ikke strømprisen. Norgestrøm endrer ikke på det desverre. Anonymkode: 654bb...f49 Er nettleien ett problem? Du har mannfolk i toppen av stolper, som desverre ikke har rygg eller skuldre igjenn etter di fyller 40. Att du må betale for det? Ja, det er jo ikke greit. Anonymkode: ddd84...1d3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:40 #10 Skrevet søndag kl. 06:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er dessverre overbevist om at hele Sør-Norge nå vil tenke de kan bruke så mye strøm de bare vil, med de åpenbare konsekvensene for strømprisen og forsyningssikkerheten. Anonymkode: 85a11...ba1 Mange vil kunne gå på smell med nettleie. Vi prøver for p holde nettleie nede å ikke bruke vaskemaskin, oppvaskmaskin og komfyr samtidig, slår av varmepumpe når vedfyring har begynt å varme. Ungår å dusje når en vasker klær osv. Slik at ikke varmtvanns spreder slår inn samtidig. Enda så ligger vi å vipper til tider opp på 3. Har ikke elbil Anonymkode: 142ba...6b0
Rosa Dartle Skrevet søndag kl. 06:43 #11 Skrevet søndag kl. 06:43 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Her håper jeg vi slipper å få økte strømpriser pga norgespris. Å betale opp mot 50 øre er alt for dyrt. Da blir det å fryse i vinter. Anonymkode: 7c910...64b Har dere hatt så lave priser? Her på Østlandet har vi i gjennomsnitt betalt rundt 1 krone. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:45 #12 Skrevet søndag kl. 06:45 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Disse to henger litt sammen: 2 ladbare biler, klesvask, oppvask, varmtvannstanken, støvsuging og matlaging, varmekabler i gulv og 2 varmepumper. Jeg hadde lett klart å bruke 20 kWt på én time også, men effektleddet på 10 kWt er det laveste vi klarer å holde oss innenfor. Skjønner ikke at folk med moderne husholdninger klarer 5 kWt-leddet. Anonymkode: 85a11...ba1 Du burde kanskje tenke litt over hvor mye strøm du bruker. Jeg er alltid på 2-5. Ikke nært å bikke over heller Anonymkode: f7af7...abe
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:45 #13 Skrevet søndag kl. 06:45 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er dessverre overbevist om at hele Sør-Norge nå vil tenke de kan bruke så mye strøm de bare vil, med de åpenbare konsekvensene for strømprisen og forsyningssikkerheten. Anonymkode: 85a11...ba1 De gjør vel såfall det bare et par strømregninger, til de oppdager at nettleien da skyter i været så det ikke var lurt å sløse likevel? Anonymkode: d1232...624
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:47 #14 Skrevet søndag kl. 06:47 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Norgespris er godt forklart, så om man kan lese så "tror" vel ingen det. Jeg vil tro at folk er interessert i lavest mulig regning uavhengig av norgespris eller strømstøtten. Betingelsene på begge er ganske like, og ikke noe høyere tak på norgespris for maks kWh Anonymkode: 3d7c5...041 Har du møtt folk? Sånn generelt, folk? Det er mest "tro", lite ordentlig kunnskap. Når staten annonserer at nå kan man spare på strømmen, vil forbruket gå opp. Dette til tross for at avisene i 2018 skrev at 50 øre/kWt er en vilt høy strømpris. Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Har dere hatt så lave priser? Her på Østlandet har vi i gjennomsnitt betalt rundt 1 krone. Her i NO5 er snittet rett under 50 øre/kWt det siste året, men, som sagt, forventer at snittet stiger. Anonymkode: 85a11...ba1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:48 #15 Skrevet søndag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde kanskje tenke litt over hvor mye strøm du bruker. Jeg er alltid på 2-5. Ikke nært å bikke over heller Anonymkode: f7af7...abe Har du lest det innlegget du siterer? En elbillader går på absolutt minimum på 2 kWt, men normalt på 3,6 kWt. Alt det andre kommer i tillegg. Anonymkode: 85a11...ba1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:50 #16 Skrevet søndag kl. 06:50 Jeg regnet ut jeg vil spare ca 4-6000 kr på norgespris, for folk i sør og Østlandet vil det lønne seg. Jevnt lavere strømregning, bortsett fra sommermånedene- men da bruker man neppe strøm til oppvarming. Nettleien er den samme så det blir fortsatt å følge med på strømbruken. Anonymkode: 3d7c5...041
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:52 #17 Skrevet søndag kl. 06:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): bortsett fra sommermånedene- men da bruker man neppe strøm til oppvarming Ikke i år, men en normal norsk sommer derimot... Anonymkode: 85a11...ba1
Rosa Dartle Skrevet søndag kl. 06:55 #18 Skrevet søndag kl. 06:55 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du møtt folk? Sånn generelt, folk? Det er mest "tro", lite ordentlig kunnskap. Når staten annonserer at nå kan man spare på strømmen, vil forbruket gå opp. Dette til tross for at avisene i 2018 skrev at 50 øre/kWt er en vilt høy strømpris. Her i NO5 er snittet rett under 50 øre/kWt det siste året, men, som sagt, forventer at snittet stiger. Anonymkode: 85a11...ba1
Rosa Dartle Skrevet søndag kl. 06:57 #19 Skrevet søndag kl. 06:57 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du møtt folk? Sånn generelt, folk? Det er mest "tro", lite ordentlig kunnskap. Når staten annonserer at nå kan man spare på strømmen, vil forbruket gå opp. Dette til tross for at avisene i 2018 skrev at 50 øre/kWt er en vilt høy strømpris. Her i NO5 er snittet rett under 50 øre/kWt det siste året, men, som sagt, forventer at snittet stiger. Anonymkode: 85a11...ba1 Ja, dere har vel hatt en mye lavere pris, men for oss på Østlandet vil det stort sett lønne seg med Norgespris.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:06 #20 Skrevet søndag kl. 07:06 Jeg har hatt snittpris 65 øre/kwh med strømstøtte siste 12mnd (hadde vært 78 uten støtte). Jeg tror prisene blir høye i vinter, med internasjonal ustabilitet pluss magasin-situasjonen etter lite fylling i vinter/vår. Føler meg 90% sikker på høyere priser denne vinteren enn de forrige. Så heller mot norgespris, ikke fordi jeg kommer til å spare så veldig mye penger på det. Så høyt strømforbruk har jeg ikke. Men for forutsigbarhet og å få ned stressnivået rundt strømpriser. Siste par årene har man jo voktet app’en med haukeblikk for når man kan kjøre trommel etc 😅 Jeg kommer fortsatt til å være forsiktig med strømbruk, det skal ikke sløses med strøm, men kanskje slippe å være såpass opptatt av når jeg kjører hva. Anonymkode: d1232...624 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå