Gå til innhold

Hva er den beste leverposteien?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på et hotell (Norge) og de serverte en leverpostei på frokostbuffet som var så god, men jeg vet ikke merket.

Kjøpte meg Mills ovnsbakt leverpostei når jeg kom hjem, men den var ikke like god.

Hva er den beste leverposteien dere vet? Orker ikke prøve å lage selv.

Anonymkode: b3479...c87

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe Baconposteien fra Mills. Den er ganske god.
image.png.006da319d046fb2a7f95956a83d4044e.png

Anonymkode: 1eabb...ac6

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns dansk leverpostei er best, så du kan jo se om du finner det? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet mange sverger til Metervare sin, eller Dansk som Brunhilde nevner over. Ikke alle steder i landet de selger produkter fra Metervare, mens Dansk skal være lettere tilgjengelig. 

Skrevet

Idsøes leverpostei.

Anonymkode: 2fc24...7b4

Skrevet

Screenshot_20250913-221939.jpg

Anonymkode: cee65...80e

Skrevet

Mitt inntrykk er at det er danskene som kan dette med leverpostei best. De legger litt mer prestisje i det enn oss nordmenn.

Jeg synes "Tulip Dansk Grov leverpostei" er god. 

Anonymkode: 8e18d...8d9

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mitt inntrykk er at det er danskene som kan dette med leverpostei best. De legger litt mer prestisje i det enn oss nordmenn.

Jeg synes "Tulip Dansk Grov leverpostei" er god. 

Jeg elsker å spise smørrebrød i Danmark til lang lunsj med øl og snaps og velger ofte lun leverpostei på et av mine. Da får man gjerne et stort stykke man selv skjærer av og danderer på rugbrødskiven sin, i alle fall på de gode, tradisjonelle stedene i København. 

Her hjemme har jeg vel kjøpt ovnsbakt baconpostei fra Gilde, men det er lenge siden jeg hatt det i skapet, vet ikke om den finnes lenger. Tulip sin har jeg ikke forsøkt. Til jul og påske har jeg kjøpt pate i ferskvaredisk eller spesialbutikk. 

Anonymkode: 83ed1...7db

• Hjerte 1
Skrevet

Den er dessverre borte. Bostonpostei. Vanvittig god med biter av bacon, sylteagurk og rødbeter i😍

Anonymkode: 292d6...8a2

Skrevet

Dansk type dei har til jul. Uovertruffen 👌

Skrevet

Den beste er den vi lager til jul. Deretter dansk grov leverpostei.

Anonymkode: 81b42...4cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2025 den 16.44):

Jeg pleier å kjøpe Baconposteien fra Mills. Den er ganske god.
image.png.006da319d046fb2a7f95956a83d4044e.png

Anonymkode: 1eabb...ac6

Helt enig! Denne er absolutt best! Baconet kamuflerer litt leversmaken, og de to smakene passer ypperlig sammen.👍

Anonymkode: 21e66...933

Skrevet

Vanlig ovnsbakt leverpostei, eller gilde julepostei. 

Anonymkode: a0ea5...e13

Skrevet

Må også si at i tillegg til den danske tulipen, så skal ikke leverpostei med aspik fra ferskvaredisken undervurderes heller.

De forskjellige norske leverposteiene med bacon er også ok til sin bruk, men blir også en litt egen kategori pga. røkesmaken fra baconet. Den smaken kan bli litt dominerende om man liker å kombinere leverposteien med noe grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...