AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg er mor til to nydelige jenter og har fått hjelp fra barnevernet i 2 år for å komme meg til rette etter at jeg valgte å flykte fra et voldelig forhold med eksen. Jeg har fått ptsd som diagnose og det hender at jeg blir glemsk og glemmer viktige avtaler. Jeg er i behandling og de siste 3 måneder har jeg kjent på en oppsving etter at jeg startet i terapi. Jeg har til nå holdt meg til alt barnevernet forventet av meg og snudde livet mitt til det bedre. Jeg drikker ikke, bruker ikke narkotika og mishandler ikke mine barn fysik/psykisk. Det er alltid mat på bordet og om jeg trenger hjelp, spør jeg om det. Min yngste datter har for en tid gått igjennom en autisme diagnose, og det ble heldigvis ikke oppdaget at hun har det. De har derimot mistenkt at hun har ADHD og anbefalte meg å gå til BUP for å ordne opp en oppstart samtale. Og denne avtalen glemte jeg. Jeg ble ikke ringt opp og de har ikke sendt meg en melding for ny termin. Jeg fant dette ut etter at de har sendt en bekymrings melding for 4 uker siden. Jeg har så klart ringt opp og ordnet opp en ny avtale med en gang. For min saksbehandler er ikke dette godt nok. Hun ville først at jeg skulle takke ja til en en frivillig omplassering. Jeg takket nei. Hun sa at om jeg nekter gjør de det om til en tvungen omplassering. Alt jeg fikk vite er at det kommer ikke til å skje i dag eller i morgen. Men en dag. En random dag. De har ikke snakket med mine døtre om hvordan de har det og har ingen andre grunner enn bare denne glemte avtalen. Jeg kjenner en klump i halsen og klarer ikke å tenke skikkelig. Jeg har tatt kontakt med en advokat men venter ennå på svar. Hvor lang tid tar sånne avgjørelser? Og hva skal jeg si til barna? Jeg nekter at de blir tatt fra meg på grunn av en glemt avtale! Dette kommer til å ødelegge meg og barna! Hva skal jeg gjøre? Noen som har erfaringer og kan gi meg råd og tips i hvordan jeg går videre? Anonymkode: a240e...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Det tror jeg faktisk ikke noe på at ble sagt på den bakgrunnen du beskriver. Selv om jeg ikke betviler at du oppfattet det slik. Er norsk førstespråket ditt? Har du tolk i dialogen med barneverntjenesten? Både språk og traumer kan gjøre kommunikasjon vanskelig. Uansett tror jeg det er lurt å be om en samtale for å få klarhet i hva som faktisk vurderes. Og å ta med deg noen du har tillit til, advokat eller andre. Anonymkode: 6fee8...a81 9 8
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Bra du har skaffet deg advokat. Det er viktig at dine opplysninger ikke blir dratt ut av sammenheng noe mer nå. La advokaten formidle budskapet ditt. Dessverre ser vi mennesker som jobber innad i BV som både er de beste og de værste, mange uten barn selv, og mange med lite forståelse for hvor viktig foreldre er for barna. Nå kjenner jeg ikke til deg og din sak og historikk godt nok, så blir vanskelig å si noe om alt. Men ut i fra det du skriver så bør du absolutt få en advokat og se på det. Høres ut som de misbruker sin makt. Anonymkode: eb3f8...0e7 4
Fighter83 Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er mor til to nydelige jenter og har fått hjelp fra barnevernet i 2 år for å komme meg til rette etter at jeg valgte å flykte fra et voldelig forhold med eksen. Jeg har fått ptsd som diagnose og det hender at jeg blir glemsk og glemmer viktige avtaler. Jeg er i behandling og de siste 3 måneder har jeg kjent på en oppsving etter at jeg startet i terapi. Jeg har til nå holdt meg til alt barnevernet forventet av meg og snudde livet mitt til det bedre. Jeg drikker ikke, bruker ikke narkotika og mishandler ikke mine barn fysik/psykisk. Det er alltid mat på bordet og om jeg trenger hjelp, spør jeg om det. Min yngste datter har for en tid gått igjennom en autisme diagnose, og det ble heldigvis ikke oppdaget at hun har det. De har derimot mistenkt at hun har ADHD og anbefalte meg å gå til BUP for å ordne opp en oppstart samtale. Og denne avtalen glemte jeg. Jeg ble ikke ringt opp og de har ikke sendt meg en melding for ny termin. Jeg fant dette ut etter at de har sendt en bekymrings melding for 4 uker siden. Jeg har så klart ringt opp og ordnet opp en ny avtale med en gang. For min saksbehandler er ikke dette godt nok. Hun ville først at jeg skulle takke ja til en en frivillig omplassering. Jeg takket nei. Hun sa at om jeg nekter gjør de det om til en tvungen omplassering. Alt jeg fikk vite er at det kommer ikke til å skje i dag eller i morgen. Men en dag. En random dag. De har ikke snakket med mine døtre om hvordan de har det og har ingen andre grunner enn bare denne glemte avtalen. Jeg kjenner en klump i halsen og klarer ikke å tenke skikkelig. Jeg har tatt kontakt med en advokat men venter ennå på svar. Hvor lang tid tar sånne avgjørelser? Og hva skal jeg si til barna? Jeg nekter at de blir tatt fra meg på grunn av en glemt avtale! Dette kommer til å ødelegge meg og barna! Hva skal jeg gjøre? Noen som har erfaringer og kan gi meg råd og tips i hvordan jeg går videre? Anonymkode: a240e...dcb Ut fra dette grunnlaget du kommer med her så finnes det ikke god nok grunn for en tvungen omplassering heller. Ville fortsatt med å snakke med BUP og jobbe for en utredning ang det som var avtalen. 8
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Barnevernet sender ikke barn i fosterhjem på grunn av en glemt avtale med BUP, så her er det noe du enten ikke har forstått riktig, eller noe du ikke forteller. Jeg har meldt oppdragervold til bv, hvor foreldrene ikke fikk annet enn tilbud om veiledning (som de takket nei til), og en sak der ungene virkelig går for lut og kaldt vann, hvor bv er inne og hjelper, men tar ikke barna ut. Så beklager, men her må det være noe mer. Anonymkode: 4716a...0f1 14 1 11
Yoshi Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Usj. Så mange ganger BUP har klart å endre avtalene våre så hadde jeg blitt forbannet om de oppførte seg slik. De forventer at vi skal stille opp når de klipser med fingrene og endre arbeidstider og få permisjon, og så ender de opp med å avlyse og flytte timen. Her tenker jeg du godt kan være litt hard med dem. Det vil bare vise at du er en mor som står opp for barnet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barnevernet sender ikke barn i fosterhjem på grunn av en glemt avtale med BUP, så her er det noe du enten ikke har forstått riktig, eller noe du ikke forteller. Jeg har meldt oppdragervold til bv, hvor foreldrene ikke fikk annet enn tilbud om veiledning (som de takket nei til), og en sak der ungene virkelig går for lut og kaldt vann, hvor bv er inne og hjelper, men tar ikke barna ut. Så beklager, men her må det være noe mer. Anonymkode: 4716a...0f1 Jeg sier ikke at det ikke kan være mer til denne historien, men er du ikke åpen for at det er forskjell på de som arbeider i barnevernstjenesten, akkurat som det er forskjell på andre yrkesutøvere? Anonymkode: 41c68...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Hvis de ønsker frivillig omplassering og vurderer tvungen, så er det selvfølgelig flere årsaker enn en glemt BUP avtale. Be om et møte og ta med deg en person som kan hjelpe deg å skrive ned og stille spørsmål, slik at du forstår og husker riktig etterpå. Anonymkode: 3bb35...c92 4 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Det er garantert mer i dette enn en glemt avtale. Barnevernet fjerner ikke barn for det. Er du sikker på du har forstått årsaken til at de vil fjerne barna, eller har du utelatt en del opplysninger, TS? Dette er som når de verste av de verste kriminelle blir tatt av dage og familien står frem i media for å fortelle om denne personen som aldri har gjort noen verdens ting, er snill og god som dagen er lang. Det er så løgn som det går an å få det, og man lurer jo på om de faktisk selv tror på det? Anonymkode: d09c8...12c 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Dette må du ta med en advokat. Det er ingen grunn for å ta barna vekk fra mor på grunn av at du har glemt en avtale, de har mer på deg enn det, hvis ikke så har de faktisk ingen sak. Når det er sagt så burde du uavhengig av egne diagnoser være utrolig nøye med barna dine sine avtaler, spesielt når du allerede har barnevernet inni bildet. For du ser jo resultatet av å glemme en avtale? Men igjen, dette er advokatmat. Saksbehandler er ikke din venn, vil du prate med noen bruk venner eller advokat. Anonymkode: 76599...522 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis de ønsker frivillig omplassering og vurderer tvungen, så er det selvfølgelig flere årsaker enn en glemt BUP avtale. Be om et møte og ta med deg en person som kan hjelpe deg å skrive ned og stille spørsmål, slik at du forstår og husker riktig etterpå. Anonymkode: 3bb35...c92 Ja. Det hadde aldri kunne latt seg gjøre å gå for en omsorgsovertakelse på bakgrunn av en glemt legetime. Her må det være mye mer, der barnevernet mener at BUP-timen er dråpen. Skaff deg advokat, aldri gå til møter med barnevernet uten å ta med deg en støtteperson og ikke tull til noe mer fremover. Ikke takk ja til frivillig plassering, det er sykt vanskelig å få barna tilbake når de først er plassert fysisk ut av hjemmet. Hvis du trekker samtykket sender de bare begjæring på tvungen omsorgsovertakelse i stedet for. Anonymkode: 4f0c9...c88 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Du må sette alarm på telefonen om du glemmer så lett. Om glemt time var grunn for omsorgsovertakelse så hadde svææært mange mistet barna sine.. så det var nok bare en av svært mange ting Anonymkode: 710e0...81e 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Som samarbeidspartner til blant annet BV er jeg helt sikker på at det er mye mer her som ikke taes med. Det skal ekstremt mye til for omsorgsovertakelse. Etter mitt syn altfor mye hvis vi skal tenke barnas beste. Anonymkode: d7295...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er mor til to nydelige jenter og har fått hjelp fra barnevernet i 2 år for å komme meg til rette etter at jeg valgte å flykte fra et voldelig forhold med eksen. Jeg har fått ptsd som diagnose og det hender at jeg blir glemsk og glemmer viktige avtaler. Jeg er i behandling og de siste 3 måneder har jeg kjent på en oppsving etter at jeg startet i terapi. Jeg har til nå holdt meg til alt barnevernet forventet av meg og snudde livet mitt til det bedre. Jeg drikker ikke, bruker ikke narkotika og mishandler ikke mine barn fysik/psykisk. Det er alltid mat på bordet og om jeg trenger hjelp, spør jeg om det. Min yngste datter har for en tid gått igjennom en autisme diagnose, og det ble heldigvis ikke oppdaget at hun har det. De har derimot mistenkt at hun har ADHD og anbefalte meg å gå til BUP for å ordne opp en oppstart samtale. Og denne avtalen glemte jeg. Jeg ble ikke ringt opp og de har ikke sendt meg en melding for ny termin. Jeg fant dette ut etter at de har sendt en bekymrings melding for 4 uker siden. Jeg har så klart ringt opp og ordnet opp en ny avtale med en gang. For min saksbehandler er ikke dette godt nok. Hun ville først at jeg skulle takke ja til en en frivillig omplassering. Jeg takket nei. Hun sa at om jeg nekter gjør de det om til en tvungen omplassering. Alt jeg fikk vite er at det kommer ikke til å skje i dag eller i morgen. Men en dag. En random dag. De har ikke snakket med mine døtre om hvordan de har det og har ingen andre grunner enn bare denne glemte avtalen. Jeg kjenner en klump i halsen og klarer ikke å tenke skikkelig. Jeg har tatt kontakt med en advokat men venter ennå på svar. Hvor lang tid tar sånne avgjørelser? Og hva skal jeg si til barna? Jeg nekter at de blir tatt fra meg på grunn av en glemt avtale! Dette kommer til å ødelegge meg og barna! Hva skal jeg gjøre? Noen som har erfaringer og kan gi meg råd og tips i hvordan jeg går videre? Anonymkode: a240e...dcb Jeg tviler på at barnevernet kommer noe vei med omsorgsovertskelse på det grunnlaget du deler her. Enten så er det mer til historien, eller så gjør saksbehandler feil. Omsorgsovertakelse er når det er alvorlige mangler i den daglige omsorgen, eller vold og overgrep. Anonymkode: 8dc45...f05 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Som mange andre her har sagt, så er det 0 % sjanse for at du forteller hele historien her. Man mister ikke omsorgen for barna etter en glemt avtale på BUP, det skjer bare ikke. Anonymkode: 2fa1f...03d 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Dette er bare TULL!! Anonymkode: c72b1...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #17 Skrevet 22 minutter siden Det er desverre ganske vanlig at noen som faktisk går igjennom dette velger å ta holdepunkt i én detalj i saken sin. De utelater de 10 store begrunnelselene barnevernet har, av ulike årsaker. Anonymkode: 01b77...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå