Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes folket det er greit å gå ut på egenhånd(ikke drikking) og eller ha venner når man er gift? Og hvorfor?

Anonymkode: b2c83...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Både gå ut, feste, drikke og ha venner (av begge kjønn).

Hvorfor? Fordi man er fortsatt et individ og har rett til å bestemme over seg selv.

Og av den grunn mener jeg at det er motsatt vei man må argumentere. Hvorfor skal man ikke synes det er greit.

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet

Selvsagt er det greit, både med og uten drikking. Hvorfor skulle det ikke være greit?

• Liker 8
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Er det ikke slik i din omgangskrets eller for dine foreldre? Det er helt normalt å ha venner man treffer uten ektefelle, men selvsagt ikke som en hemmelighet. Og så har man gjerne noen felles vennepar i tillegg.

Anonymkode: 59274...662

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig er det greit, man har bruk for venner selv om man er gift. 

Når jeg tenker meg om, så kjenner jeg ingen par som ikke omgås venner uten ektefellen og det både med og uten alkohol. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt greit. Jeg går ut med venner av begge kjønn. Det har hendt at jeg har hatt middag og et par drinker alene med en mannlig venn. Det er uproblematisk

Anonymkode: 00cd9...235

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, det mener jeg bør være uproblematisk. Vi stoler på hverandre og gjør sosiale ting både sammen og hver for oss. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes folket det er greit å gå ut på egenhånd(ikke drikking) og eller ha venner når man er gift? Og hvorfor?

Nesten så jeg ikke skjønner spørsmålet?

Snakker du om et normalt, vanlig ekteskap mellom to friske mennesker? Eller et ekteskap der den ene er patologisk sjalu psykopat?

Om kona mi aldri hadde gått ut med venner etc, så hadde jeg blitt oppriktig bekymret.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle ikke det være greit? Det er både greit, og sunt, tror jeg 🙂 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig! Både med og uten alkohol, og med venner av  begge kjønn. 

Anonymkode: c9f0b...582

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis er det greit men dessverre er det ikke alltid sånn, min far fortalte om en kamerat som giftet seg og da en av hans kamerater tenkte han skulle stikke innom og hilse på litt etter bryllupet ble han møtt av dragen i døra som sa at han er gift så han har ingen kamerater lenger, hun møtte visst også opp på arbeidsplassen hans og hentet lønningsposen hans når det var lønningsdag.

Anonymkode: 9925c...0b3

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i alle dager er du som stiller et slikt spørsmål?

Er du utsatt for negativ sosial kontroll?

Gift med noen som nekter deg dette?

Søk hjelp!

Kom deg vekk!

Anonymkode: 73910...4cc

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vanligvis er det greit men dessverre er det ikke alltid sånn, min far fortalte om en kamerat som giftet seg og da en av hans kamerater tenkte han skulle stikke innom og hilse på litt etter bryllupet ble han møtt av dragen i døra som sa at han er gift så han har ingen kamerater lenger, hun møtte visst også opp på arbeidsplassen hans og hentet lønningsposen hans når det var lønningsdag.

Men hvis det faktisk var en lønningspose å hente, så er vel dette ganske mange år siden? 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Lønningspose? Sånn ca 1935 da eller? 

Anonymkode: 1645b...d44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet i HI er uforståelig. Hvilke «normale» mennesker er som IKKE venner og ikke kan gå ut når de er i et forhold? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet i HI er uforståelig. Hvilke «normale» mennesker er som IKKE venner og ikke kan gå ut når de er i et forhold? 

Begge mine siste kjærester har  ønsket at jeg skal bryte kontakt med mannlige venner.

Anonymkode: feb5a...08c

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Selvfølgelig 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lønningspose? Sånn ca 1935 da eller? 

Jeg fikk ikke lønnskonto før i 1982-83, og det var på en arbeidsplass med over 250 ansatte.

Skrevet

Ikke bare greit, men en absolutt nødvendighet!

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...