Gå til innhold

Må man vise til avslag på boliglån i vanlig bank, for å få kommunalt lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk kommunalt lån i 2012 og kjøpte en bolig som viste seg å være et "katta i sekken" kjøp, derfor måtte jeg selge og fikk beskjed fra kommunen om at jeg skulle få innvilget nytt kommunalt lån fordi jeg var uheldig første gangen.

Valgte å leie noen år men må flytte derifra nå og tenkte å søke kontrakt lån igjen, men ser at det står at man må ha fått avslag fra vanlig bank for å få innvilget kommunalt lån.

Er ufør med lav inntekt men har arvet og har en del i egenkapital, men likevel får jeg så lavt lån hos andre banker at jeg ikke får kjøpt her i byen hvor jeg ønsker å bo.

Anonymkode: 834bd...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får skriftlig avslag hos 3 ulike banker på lån til den mest enkle og billigste boligen som er godkjent for husbanklån, så kan du være heldig å få innvilget om du har nok EK og godt nok inntekt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk kommunalt lån i 2012 og kjøpte en bolig som viste seg å være et "katta i sekken" kjøp, derfor måtte jeg selge og fikk beskjed fra kommunen om at jeg skulle få innvilget nytt kommunalt lån fordi jeg var uheldig første gangen.

Valgte å leie noen år men må flytte derifra nå og tenkte å søke kontrakt lån igjen, men ser at det står at man må ha fått avslag fra vanlig bank for å få innvilget kommunalt lån.

Er ufør med lav inntekt men har arvet og har en del i egenkapital, men likevel får jeg så lavt lån hos andre banker at jeg ikke får kjøpt her i byen hvor jeg ønsker å bo.

Anonymkode: 834bd...441

Jeg måtte dokumentere at jeg fikk avslag. Men var ikke noe problem da jeg ikke fikk lån i vanlig bank uansett. Jeg har egenkapital og. Men du kan vel bare ringe kommunen og spørre? 

Anonymkode: 019ab...4f2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...