Daisy-love Skrevet fredag kl. 12:24 #1 Skrevet fredag kl. 12:24 Jeg lurer på hvilke langtidsholdbare brød og rundstykker dere liker, og om noen av dem er hakket sunnere enn andre? Ser selvsagt at det er forskjell på grovheten, men kanskje noen har gjort et dypdykk og vet mer 😊 Personlig liker jeg best Polarbrød og Funkygine sine rundstykker, men har ikke prøvd så veldig mye annet. Prøvd en eller to av kjedenes egne Polarbrød, og de var kjipere om jeg husker riktig, og jeg har ikke prøvd noe fra Pågen. Ser for meg at skivene til Pågen kan bli litt tørre, men vet ikke om det stemmer? 🤔 Det er til høstferien, og vanlig brød blir for tørt for de dagene det gjelder. Et lite tips: kjøp Polarbrød fra frysedisken, de er oftest mye ferskere, og en starter med et bedre utgangspunkt 😁😋
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:28 #2 Skrevet fredag kl. 12:28 Hvis det ikke mug er, er det ikke mat. Alt du nevner er ultraprosessert, og burde ikke spises. Vi baker brød og fryser ned ferdig oppskåret, så er det ferskt nok i massevis når det tas opp av fryseren. Anonymkode: 98e43...d82 1 2
Daisy-love Skrevet fredag kl. 12:34 Forfatter #4 Skrevet fredag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det ikke mug er, er det ikke mat. Alt du nevner er ultraprosessert, og burde ikke spises. Vi baker brød og fryser ned ferdig oppskåret, så er det ferskt nok i massevis når det tas opp av fryseren. Anonymkode: 98e43...d82 Jeg har hatt mugg på Polarbrød, så det er fullt mulig, men ellers så følger jeg deg. 😊 Her er det likevel et unntak. Det er på tur, hvor vanlig brød ikke vil være særlig godt, og jeg tenker det går helt fint å spise litt Polarbrød eller lignende ved ujevne mellomrom 😊 3
Forenkle Skrevet fredag kl. 12:37 #5 Skrevet fredag kl. 12:37 Jeg lager mine egne grove surdeigsrundstykker, som jeg fryser. Da kan jeg bare ta dem opp og tine etter behov. 1
Daisy-love Skrevet fredag kl. 12:40 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 12:40 Forenkle skrev (2 minutter siden): Jeg lager mine egne grove surdeigsrundstykker, som jeg fryser. Da kan jeg bare ta dem opp og tine etter behov. Det er veldig fint, og fungerer bra når en er hjemme, men dette er som nevnt i HI til høstferien 😊
Forenkle Skrevet fredag kl. 12:43 #7 Skrevet fredag kl. 12:43 Daisy-love skrev (1 minutt siden): Det er veldig fint, og fungerer bra når en er hjemme, men dette er som nevnt i HI til høstferien 😊 Om du tar dem opp av frysen i det du reiser, skal du være på en veldig langvarig ferie for at de ikke skal holde seg fint. 1
Daisy-love Skrevet fredag kl. 12:46 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 12:46 Forenkle skrev (1 minutt siden): Om du tar dem opp av frysen i det du reiser, skal du være på en veldig langvarig ferie for at de ikke skal holde seg fint. Er flere dager i fjellet, så jeg foretrekker heller Polarbrød eller tilsvarende i skiver, og det er derfor jeg spør om det og ikke vanlig brød. Setter pris på at du og andre svarer, men hadde vært fint å fått svar på det jeg lurte på. 😊
Forenkle Skrevet fredag kl. 12:47 #9 Skrevet fredag kl. 12:47 Daisy-love skrev (Akkurat nå): Er flere dager i fjellet, så jeg foretrekker heller Polarbrød eller tilsvarende i skiver, og det er derfor jeg spør om det og ikke vanlig brød. Setter pris på at du og andre svarer, men hadde vært fint å fått svar på det jeg lurte på. 😊 Jeg trodde jeg svarte på akkurat det du spurte om. Jeg ville mye heller tatt med hjemmebakte rundstykker enn Polarbrød (som jeg har opplevd mugg på mange ganger). Beklager at svaret mitt ikke passet deg. 1
Daisy-love Skrevet fredag kl. 12:52 Forfatter #10 Skrevet fredag kl. 12:52 Forenkle skrev (3 minutter siden): Jeg trodde jeg svarte på akkurat det du spurte om. Jeg ville mye heller tatt med hjemmebakte rundstykker enn Polarbrød (som jeg har opplevd mugg på mange ganger). Beklager at svaret mitt ikke passet deg. Ja jeg har også opplevd mugg på Polarbrød. Nå spises det ytterst sjeldent her, og kun ved anledninger som den i høstferien, men en kan være uheldig. Uansett takk for at du svarte 😊
Brunhilde Skrevet fredag kl. 13:40 #11 Skrevet fredag kl. 13:40 Jeg tenker at jeg ville kjøpt et dansk rugbrød og kuttet det i skiver på butikken. Min erfaring er at det er brød som holder seg godt. 3
Hanne67 Skrevet fredag kl. 13:49 #12 Skrevet fredag kl. 13:49 Jeg synes generelt kjøpebrød holder seg mykt i flere dager, og litt grovt med endel rug enda bedre. Mye rug i brødet (mørkt) setter en litt spesiell smak, så ikke helt favoritten sånn sett, men metter bra. Nå vet jeg ikke hvor avanserte kokemuligheter du har på hytta, men om det bare er gass og kokeplate, så kan du lage ostesmørbrød i stekepanne når brødet begynner å bli litt tørt.
Daisy-love Skrevet fredag kl. 15:49 Forfatter #13 Skrevet fredag kl. 15:49 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jeg tenker at jeg ville kjøpt et dansk rugbrød og kuttet det i skiver på butikken. Min erfaring er at det er brød som holder seg godt. Tusen takk 😊 Dansk rugbrød holder jo bedre enn mye annet brød. Kiwi har også noen med surdeig som også holder godt, men usikker på hvordan det blir på dag 4-5 🤔 Hanne67 skrev (1 time siden): Jeg synes generelt kjøpebrød holder seg mykt i flere dager, og litt grovt med endel rug enda bedre. Mye rug i brødet (mørkt) setter en litt spesiell smak, så ikke helt favoritten sånn sett, men metter bra. Nå vet jeg ikke hvor avanserte kokemuligheter du har på hytta, men om det bare er gass og kokeplate, så kan du lage ostesmørbrød i stekepanne når brødet begynner å bli litt tørt. Tusen takk 😊 Her må det holde 4-5 dager, og det kan bli litt lenge. Jeg kan dessverre ikke basere meg på bruk av kokeplater/bål/stormkjøkken, og en del av brødet er mer til matpakke på farten også. Ellers godt tips. Hjemme hadde jeg jo bare ristet det, men verre på tur. Godt mulig jeg bare går for klassisk Polarbrød. Er et par av de som er ganske ok. Normalt ser det ut som hele høyfjellet er sponset av Polarbrød, og det er nok for en grunn. Det er praktisk på sånne turer, tross ikke de beste ingrediensene 😊 Litt av og til går helt fint i min bok, om det er den beste løsningen. 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå