Populært innlegg AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:33 Populært innlegg #1 Skrevet fredag kl. 10:33 Vi flyttet i august og levd i et salig flyttekaos. Har tenkt å male flere rom, pusse opp et soverom, men må også pakke ut esker og handle møbler. jeg hadde en uke ferie og tok barna med å reiste til mine foreldre. Mannen har vært hjemme alene. Denne uka har han seriøst ikke løfta en finger hjemme. Klær jeg hengte opp før jeg dro, henger fremdeles. Blomsterbuketter vi fikk i innflyttingsgave er nå stein død og ligger strødd- disse har ikke blitt tatt ut og kastet. Middagsrester fra dagen før vi dro står fremdeles i kjøla og ikke ei flytteesker er rørt. Kjente jeg ble lynings da jeg kom inn døra! Det er så mye å gjøre hjemme, men helt håpløst å få gjort disse tingene på en ettermiddag eller to med ungene i hus (3 stk på 1, 3 og 4 år!). Jeg har jo ikke akkurat hatt ferie denne uka, for det er jaggu hektiske dager med så mange små. Fått hjelp, men mye må jeg gjøre selv/ungene aksepterer ikke at besteforeldre legger f.eks. Er jeg smålig, eller burde jeg kunne forventa at han tok k et tak mens vi var bortreist? Selv er jeg av typen som hadde blitt lykkelig for å få dem ut av hus så jeg kunne styre med maling og utpakking i fred!! Anonymkode: 87cac...415 20 34 1
got2go Skrevet fredag kl. 10:37 #2 Skrevet fredag kl. 10:37 (endret) Tja, det kan jo være at mannen din kjente på å få slappet av litt når han endelig var alene. Alt det som må gjøres kan dere ta etter hvert. Hadde dere bestemt arveidsfordeling før du dro? Endret fredag kl. 10:39 av got2go 7 9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:39 #3 Skrevet fredag kl. 10:39 Eeehh, så klart han burde fått huset i stand mens dere var borte. Det å pakke ut, i det minste. Jeg hadde elsket å male og fikse ting dersom jeg var hjemme alene en hel uke. Anonymkode: ca93e...627 39 1 6
Populært innlegg Durancell Skrevet fredag kl. 10:39 Populært innlegg #4 Skrevet fredag kl. 10:39 Hadde blitt rasende i samme situasjon. Hva er grunnen til at han ikke har gjort noe som helst da? 42 1 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:40 #5 Skrevet fredag kl. 10:40 Jeg hører deg. Tror du dette skyldes noe forbigående, som overtid på jobb, forkjølelse, slitenhet, depresjon? Hvis ikke hadde jeg vært veldig skeptisk. Anonymkode: a41a0...79c 6
Kristin70 Skrevet fredag kl. 10:40 #6 Skrevet fredag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er jeg smålig, eller burde jeg kunne forventa at han tok k et tak mens vi var bortreist? Selv er jeg av typen som hadde blitt lykkelig for å få dem ut av hus så jeg kunne styre med maling og utpakking i fred!! Anonymkode: 87cac...415 Nei det er du ikke, jeg hadde blitt dritsur. Det betyr ikke at han måtte ha jobbet hvert sekund jeg var borte, men jeg hadde forventet minst ett par ferdigmalte rom. 18 1 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:41 #7 Skrevet fredag kl. 10:41 Hva er det han har holdt på med da? Min man bruker stort sett all sin våkne tid på jobb hvis jeg tar med meg barna bort, og selvom jeg kjenner at jeg blir irritert, fordi jeg selv fint hadde klart å forholde meg til ordinært renhold, så tenker jeg at han iallefall har gjort noe vettugt og prioritert å få unna jobb. Hadde han ligget på sofaen eller spilt Playstation i en uke, hadde han fått høre det. Anonymkode: 1c98f...2c8 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:42 #8 Skrevet fredag kl. 10:42 Hadde dere avtalt noe da? Jeg skjønner det med middagsrester og blomster, men maling er jo ikke så greit å gjøre uten å vite hva den andre tenker. Anonymkode: f865e...521 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:42 #9 Skrevet fredag kl. 10:42 Hadde dere snakket om forventninger til dette før dere dro? Klesvask og kjøleskap må man jo forvente tas som normalt, men om det ikke er formidlet at hans oppgaver er å rydde ut fra flytteesker, kan det jo tenkes at han trodde han fikk litt fri. Her bruker vi å gjøre noe av det samme, at jeg tar med barna og reiser bort - men da lager vi sammen en liste over alle oppgaver som skal gjøres av mannen. Jeg kan fortsatt bli litt irritert, da han virker som han gjør disse tingene, men ikke tar oppvaska, men da har han jo i det minste gjort noe. Anonymkode: 81a01...945
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:45 #10 Skrevet fredag kl. 10:45 Men hvorfor reiste du på ferie når dere er midt i oppussing? Jeg ser for meg at barna på 3 og 4 er i barnehagen og kanskje ett åringen også? Du kunne gjort mye på dagtid hele den uka, selv i permisjon med en ett åring. Jeg synes det er urettferdig å legge skylden på han, at ikke noe er gjort. Dere har begge prioritert å ikke jobbe med huset. Du er like skyldig som din mann, selv om din uke har vært hektisk, så har du fortsatt prioritert slik. Anonymkode: b84d7...93c 10 3
Carrot Skrevet fredag kl. 10:46 #11 Skrevet fredag kl. 10:46 (endret) en voksen burde virkelig ikke ha behov for avklaring rundt det som normalt skal gjøres når det kommer til hus og hjem, som å kaste døde blomster som står rett i glaninga, eller plukke ut middagsrester osv. Virkelig ikke, så ja jeg hadde nok også surnet litt om jeg var TS. Spørsmålet er - er han så tiltaksløs ellers også? Eller er dette et særtilfelle? Endret fredag kl. 10:46 av Carrot 21 14
Populært innlegg Anonymbruker*** Skrevet fredag kl. 10:48 Populært innlegg #12 Skrevet fredag kl. 10:48 got2go skrev (9 minutter siden): Tja, det kan jo være at mannen din kjente på å få slappet av litt når han endelig var alene. Alt det som må gjøres kan dere ta etter hvert. Hadde dere bestemt arveidsfordeling før du dro? "Slappe av litt". Å ikke klare å legge bort klær eller kaste døde blomsterbuketter iløpet av en uke er jo helt evneveikt 😂 45 13
Elle Melle Skrevet fredag kl. 10:49 #13 Skrevet fredag kl. 10:49 Hadde dere snakket om hva han skulle få gjort mens dere var borte? Eller var det en uuttalt forventning? Kanskje det hadde vært bedre å bruke ferieuken på å ha barna i barnehagen og fri til å fikse på dagtid akkurat dette året. Men skjønner at det kanskje må prioriteres å besøke slekt om man ikke har anledning ellers. Jeg hadde nok blitt overrasket over at ingen ting var blitt gjort om vi hadde en avtale om det, ellers kommer det vel an på hvor mye fritid mannen hadde til overs etter jobb og hvor hard flytteprosessen hadde vært. Middagsrester i kjøleskapet og klesvask til tørk hadde ikke sjokkert meg, for sånne dagligdagse ting forsvinner fra radaren til mannen om han er alene. Men det er fordi han jobber med andre prosjekter, så det å gjøre ingenting ville nok ikke skjedd.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:51 #14 Skrevet fredag kl. 10:51 For en ubrukelig fyr!!! Ok, en ting er å kanskje droppe utpakking og oppussing.. ikke at jeg synes det er spesielt sjarmerende heller, men si at man trengte en fullstendig time out da, det gjør man jo av og til. Og har dere snakket om dette, fordelt litt oppgaver og prosjekter? Føler jo det ville vært naturlig å for eksempel si nå stikker jeg med ungene og så sier den andre at da fikser jeg det og det. Men greit. Si at han tok full pause i oppussing, at vi skal akseptere det da, selv om det er rart. Det å ikke gjøre vanlig husarbeid er jo likevel på ingen måte greit. Jeg kjenner jeg blir litt sint på dine vegne... Er det sånn at han aldri gjør husarbeid eller, sånn at det bare flyter når du kommer? Og selv om han nå var en gris - enhver idiot, selv en lat tenåringsgutt som er alene hjemme, tar jo skippertaks vasking/rydding noen timer før de andre kommer hjem! Jeg hadde følt litt at han ga faen i meg faktisk. Det er litt kjærlighetsspråk for meg da, gjøre tjenester. Ha gjort deg litt flid for den andre. Det der hadde jeg tatt som et gigantisk fuck you. Anonymkode: 4d487...c7d 7 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:51 #15 Skrevet fredag kl. 10:51 got2go skrev (6 minutter siden): Tja, det kan jo være at mannen din kjente på å få slappet av litt når han endelig var alene. Alt det som må gjøres kan dere ta etter hvert. Kanskje ikke så lurt å skaffe seg 3 barn og nytt hus, hvis man vil sitte på ræva en uke når man har barnefri. Kjenner du noen småbarnsmødre som gjør det. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde dere snakket om forventninger til dette før dere dro? Klesvask og kjøleskap må man jo forvente tas som normalt, men om det ikke er formidlet at hans oppgaver er å rydde ut fra flytteesker, kan det jo tenkes at han trodde han fikk litt fri. Her bruker vi å gjøre noe av det samme, at jeg tar med barna og reiser bort - men da lager vi sammen en liste over alle oppgaver som skal gjøres av mannen. Jeg kan fortsatt bli litt irritert, da han virker som han gjør disse tingene, men ikke tar oppvaska, men da har han jo i det minste gjort noe. Anonymkode: 81a01...945 Han er ikke 8 år, og skjønner vel at man pakker ut av ekskene uten at TS må bruke sin mentale energi på det. Typisk at dama skal få skylda AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor reiste du på ferie når dere er midt i oppussing? Jeg ser for meg at barna på 3 og 4 er i barnehagen og kanskje ett åringen også? Du kunne gjort mye på dagtid hele den uka, selv i permisjon med en ett åring. Jeg synes det er urettferdig å legge skylden på han, at ikke noe er gjort. Dere har begge prioritert å ikke jobbe med huset. Du er like skyldig som din mann, selv om din uke har vært hektisk, så har du fortsatt prioritert slik. Anonymkode: b84d7...93c Jaja, skyld på den som ivaretok 3 små en uke mens den andre satt på sofaen. Anonymkode: a41a0...79c 34 1 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:52 #16 Skrevet fredag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde dere snakket om forventninger til dette før dere dro? Klesvask og kjøleskap må man jo forvente tas som normalt, men om det ikke er formidlet at hans oppgaver er å rydde ut fra flytteesker, kan det jo tenkes at han trodde han fikk litt fri. Anonymkode: 81a01...945 Det er et GIGANTISK problem hvis mannen er slik at han bare sitter i eget hus og hjem og venter på ordre fra sjefen for å gidde å gjøre noe. I sitt EGET hjem. Det er et kjempeproblem for samlivet, et kjempeproblem for kvinnen som da må ha ca 500% jobb og ordne ALT. Delegering av oppgave krever at en har koll på oppgavene. Og det skal være kvinnen selvsagt. Her har mannen, tradisjon tro, blitt det fjerde barnet. Dette er oppskriften på samlivsbrudd dessverre. Og det går ikke over uten en alvorsprat rundt forventningene til en partner. Og det verste er, det er selvsagt hun som må ta initiativet til å redde samlivet også. Og det meste av jobben. Men, for barnas del ofte en jobb vi tar. Jeg ville krevd parterapi med en eneste gang faktisk. Man blir ikke bare sinna, man blir ekstremt skuffet over at man har havnet der man er, man blir lei seg fordi det er tegn på noe riv ruskende galt og fordi man skjønner at slik kan man ikke leve resten av livet. Familievernkontoret - og håpe at mannen er av typen som skjønner tegninga når den først tegnes opp for han... noen gjør det og føler seg like dumme som kvinnen i å ha latt noe så dysfunskjonelt gå så langt. Men ikke alle. Noen blir sure for å ha blitt avslørt, de som helst bare ville bo hjemme hos mor og spille fifa hele dagen. Anonymkode: cdac1...af6 30 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:53 Populært innlegg #17 Skrevet fredag kl. 10:53 Elle Melle skrev (2 minutter siden): Hadde dere snakket om hva han skulle få gjort mens dere var borte? Eller var det en uuttalt forventning? Kanskje det hadde vært bedre å bruke ferieuken på å ha barna i barnehagen og fri til å fikse på dagtid akkurat dette året. Men skjønner at det kanskje må prioriteres å besøke slekt om man ikke har anledning ellers. Jeg hadde nok blitt overrasket over at ingen ting var blitt gjort om vi hadde en avtale om det, ellers kommer det vel an på hvor mye fritid mannen hadde til overs etter jobb og hvor hard flytteprosessen hadde vært. Middagsrester i kjøleskapet og klesvask til tørk hadde ikke sjokkert meg, for sånne dagligdagse ting forsvinner fra radaren til mannen om han er alene. Men det er fordi han jobber med andre prosjekter, så det å gjøre ingenting ville nok ikke skjedd. Kanskje TS bør lage en ukeplan og motivere med å gi ut gullstjerner også, når hun først er i gang med å fortelle et voksent menneske helt åpenbare ting Anonymkode: a41a0...79c 40 17
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:55 #18 Skrevet fredag kl. 10:55 got2go skrev (15 minutter siden): Tja, det kan jo være at mannen din kjente på å få slappet av litt når han endelig var alene. Alt det som må gjøres kan dere ta etter hvert. Hadde dere bestemt arveidsfordeling før du dro? Uff ja,stakkars måtte jo slappe av så mye at han ikke kunne legge sammen klær, fjerne gammel mat og rydde bort en vitsen blomst som også mugner når den blir stående i vann. Stakkars mannen. Det hadde jo tatt han omlag 40min å gjøre. Det er for mye å forvente av en voksen mann. Anonymkode: c6190...ca6 17 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:56 #19 Skrevet fredag kl. 10:56 Jeg håper han ble flau og skamfull? Jeg hadde blitt skikkelig skuffet. Jeg kan kjenne meg igjen i å være arbeidsleder i hjemmet, fy faen Jeg hater det. Som om det ikke var nok med jobb og bare som trenger å rettledes Anonymkode: e5f5e...1cf 8 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:56 #20 Skrevet fredag kl. 10:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hvorfor reiste du på ferie når dere er midt i oppussing? Jeg ser for meg at barna på 3 og 4 er i barnehagen og kanskje ett åringen også? Du kunne gjort mye på dagtid hele den uka, selv i permisjon med en ett åring. Jeg synes det er urettferdig å legge skylden på han, at ikke noe er gjort. Dere har begge prioritert å ikke jobbe med huset. Du er like skyldig som din mann, selv om din uke har vært hektisk, så har du fortsatt prioritert slik. Anonymkode: b84d7...93c Hva slags ettåring er det du har hatt egentlig 🤣 Her står kjøkkenet gjerne på hodet etter en dag med min på 10 mnd, fordi det er krevende nok å få slengt sammen en middag med en liten en hengende i buksebenet mens han skriker. De to lurene på 40 minutter på dagtid brukes til å sette på høyst nødvendig klesvask og å hente meg litt inn når jeg fortsatt er våken minimum 5 ganger hver natt. Anonymkode: e820e...a46 6 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå