AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Endelig noen som støtter mitt syn: noe bakterier trenger vi og det er ikke skadelig eller uhygienisk å vente litt med skift. Folk har altfor stor frykt for lukt og bakterie.. ja men da sjekker du tilstanden på undertøy før du tar nytt da! https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/Hvordan-og-hvor-ofte-bor-undertoyet-vaskes?fbclid=IwdGRjcAMwy5NjbGNrAzDLCGV4dG4DYWVtAjExAAEexc8AQo4Awsn_3cndanffh9Ao-cHt5P0JuutdO-NCRKbtoDCZgVP207ZvB4E_aem_td5ReXdULrIYJ-r0D3IAXQ Anonymkode: 2b818...9d4 3
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endelig noen som støtter mitt syn: noe bakterier trenger vi og det er ikke skadelig eller uhygienisk å vente litt med skift. Folk har altfor stor frykt for lukt og bakterie.. ja men da sjekker du tilstanden på undertøy før du tar nytt da! https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/Hvordan-og-hvor-ofte-bor-undertoyet-vaskes?fbclid=IwdGRjcAMwy5NjbGNrAzDLCGV4dG4DYWVtAjExAAEexc8AQo4Awsn_3cndanffh9Ao-cHt5P0JuutdO-NCRKbtoDCZgVP207ZvB4E_aem_td5ReXdULrIYJ-r0D3IAXQ Anonymkode: 2b818...9d4 Du kan være så enig i dette som du bare vil, men jeg kommer til å skifte og vaske undertøyet mitt lenge før jeg "kjenner at tøyet er stivt" altså 🤮 22 12
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden "Hvis du er frisk trenger du ikke skifte undertøy før det er synlig skittent eller lukter" yeah nei takk, jeg skifter hver dag FØR det kommer så langt, så slipper jeg at mine kolleger eller andre står for nær meg og lukter trusa mi. Anonymkode: e8fe4...021 19 1 8
Ulven Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Endelig noen som støtter mitt syn: noe bakterier trenger vi og det er ikke skadelig eller uhygienisk å vente litt med skift. Folk har altfor stor frykt for lukt og bakterie.. ja men da sjekker du tilstanden på undertøy før du tar nytt da! https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/Hvordan-og-hvor-ofte-bor-undertoyet-vaskes?fbclid=IwdGRjcAMwy5NjbGNrAzDLCGV4dG4DYWVtAjExAAEexc8AQo4Awsn_3cndanffh9Ao-cHt5P0JuutdO-NCRKbtoDCZgVP207ZvB4E_aem_td5ReXdULrIYJ-r0D3IAXQ Anonymkode: 2b818...9d4 Men hvorfor vente? Skift av en truse hver dag er vel ikke det som velter lasset hverken for miljøet, strømutgifter eller annet? Jeg er ikke redd for bakterier, men etter en dag hvos man har vært flere ganger på toalettet, blitt svett og evnt hatt utflod, er det minste kravet til hygiene for meg å skifte undertøy hver dag. 18 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Hvis du er frisk trenger du ikke skifte undertøy før det er synlig skittent eller lukter" yeah nei takk, jeg skifter hver dag FØR det kommer så langt, så slipper jeg at mine kolleger eller andre står for nær meg og lukter trusa mi. Anonymkode: e8fe4...021 Hvis du ikke lukter det selv så lukter ikke andre det heller. Anonymkode: 2b818...9d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Mezzosoprena skrev (5 minutter siden): Du kan være så enig i dette som du bare vil, men jeg kommer til å skifte og vaske undertøyet mitt lenge før jeg "kjenner at tøyet er stivt" altså 🤮 Men hvorfor? Anonymkode: 2b818...9d4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke lukter det selv så lukter ikke andre det heller. Anonymkode: 2b818...9d4 Nei men når starter det da? Og skal jeg ta med truseskift på jobb? Nei skifter etter dusj hver morgen tenker jeg. Anonymkode: e8fe4...021 4 1
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor? Anonymkode: 2b818...9d4 Hvorfor jeg vil skifte før undertøyet kjennes stivt? Er det faktisk mulig å spørre om det?! 16 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Skifter etter hver dusj. Som er hver 2-3 dag. Anonymkode: e57da...400 4 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Hvorfor jeg vil skifte før undertøyet kjennes stivt? Er det faktisk mulig å spørre om det?! Ja,du har vel en grunn for at du gjør som du gjør? Eller er du en som bare gjør det fordi andre sier at ellers er du "ekkel"? Anonymkode: 2b818...9d4
Gliffy Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Du har nok rett i at man ikke må det for å unngå sykdom og lukt. Man blir ikke syk av å vente lengre enn det som er vanlig i dag med å bytte undertøy, eller å dusje. Det viktigste er god håndhygiene sånn sett. Men jeg velger nå likevel å bytte undertøy hver dag, siden jeg trives med å gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor? Anonymkode: 2b818...9d4 Komfort og lukt. Det jo helt rimelig å skifte når man har lyst til det. Det som er tullete, og som artikkelen belyser, er alle disse fjolsene på forumet som begrunner det med hygiene. Anonymkode: 46c77...bbc 1 1
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja,du har vel en grunn for at du gjør som du gjør? Eller er du en som bare gjør det fordi andre sier at ellers er du "ekkel"? Anonymkode: 2b818...9d4 Ok, her kommer teskjea: stivt undertøy betyr utflod som har vært der en stund - jeg synes det er ekkelt, jeg synes det begynner å lukte og jeg orker ikke å gå med det. Om jeg har lært det ut fra sosiale normer eller ikke, blåser jeg i - det orker jeg ikke! 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Mezzosoprena skrev (3 minutter siden): Hvorfor jeg vil skifte før undertøyet kjennes stivt? Er det faktisk mulig å spørre om det?! Alts, undertøyet blir ikke stivt etter én dags bruk! Ergo trenger du ikke å bytte hver dag. Om man bruker truseinnlegg, så kan det fint gå ei uke. Uten, så vil jeg si å bytte et par-tre ganger i uka. Anonymkode: 5f627...709
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alts, undertøyet blir ikke stivt etter én dags bruk! Ergo trenger du ikke å bytte hver dag. Om man bruker truseinnlegg, så kan det fint gå ei uke. Uten, så vil jeg si å bytte et par-tre ganger i uka. Anonymkode: 5f627...709 Ja, men hvorfor i all verden føler du at du må omvende meg på dette punktet? Jeg skrev bare hvordan jeg føler det mest behagelig for meg, og driter egentlig i hva du gjør 😉 4 2
Gliffy Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Ok, her kommer teskjea: stivt undertøy betyr utflod som har vært der en stund - jeg synes det er ekkelt, jeg synes det begynner å lukte og jeg orker ikke å gå med det. Om jeg har lært det ut fra sosiale normer eller ikke, blåser jeg i - det orker jeg ikke! Det står jo i artikkelen at man skal bruke sansene og bytte om det er synlig skittent (f. eks etter utflod) eller hvis det lukter. Så da er jo det i tråd med det som står i arikkelen også da. 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alts, undertøyet blir ikke stivt etter én dags bruk! Ergo trenger du ikke å bytte hver dag. Om man bruker truseinnlegg, så kan det fint gå ei uke. Uten, så vil jeg si å bytte et par-tre ganger i uka. Anonymkode: 5f627...709 Man har unormalt mye utflod om det er stivt etter en dag ja! Få skifter så ofte for egen del,dvs de tenker ikke selv men lar andre tenke for dem. Anonymkode: 2b818...9d4 1
Mezzosoprena Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Gliffy skrev (Akkurat nå): Det står jo i artikkelen at man skal bruke sansene og bytte om det er synlig skittent (f. eks etter utflod) eller hvis det lukter. Så da er jo det i tråd med det som står i arikkelen også da. Ja, det er et godt poeng 🙂 Jeg skjønner ikke hvorfor TS har som mål å få meg til å bruke undertøyet mitt flere dager enn jeg selv ønsker 🙂 5
LillaGorilla<3 Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden Ingen MÅ noen ting. Men om man ønsker seg et jevnlig sexliv bør man så absolutt det. Iallefall i mitt hus. 2 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden LillaGorilla<3 skrev (2 minutter siden): Ingen MÅ noen ting. Men om man ønsker seg et jevnlig sexliv bør man så absolutt det. Iallefall i mitt hus. Jeg som trodde trusa var av under sex da! Så feil kan man ta. Anonymkode: 2b818...9d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå