AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:26 #1 Skrevet fredag kl. 09:26 Hvor mange legginger har dere? Hvor mange sitter oppe når dere kommer på vakt? Vi har mellom 10-13 legginger. Da er vi 2 stk på jobb. Ansvar for ca 35 stk. Vi holder på meg legginger til ca kl 00-01. Er dette normalt? Anonymkode: d8d8f...f41
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:43 #2 Skrevet fredag kl. 09:43 Normalt sett 3, Skjermet avd med 28 pas totalt. Seinvaktene har kun lov til å droppe å legge pasienter som ønsker å sitte oppe. De fleste vil og trenger å legge seg mellom 19-21.30, så når vi kommer på jobb og 8+pas er oppe så har seinvaktene ikke gjort jobben sin som regel. Det er kun pasientenes eget ønske eller en spesiell unntakstilstand som unnskylder at vi legger pasientene. Det vi oppnår med at de sitter oppe er at de er overtrøtte og sinte/lei seg, sover så tungt på stua at de må lempes "ustelt" i seng i stedet for normalt stell på bad, pasientene som faktisk ønsker å sitte oppe har ikke tilsyn på stua siden vi bare er 2. Hva som er normalt varierer jo alt etter hvilke pasienter som bor her til enhver tid. I vår hadde vi 7 pas som la seg mellom 23 og 01. Da er det ny kveldsmat, tv, kryssord osv som gjelder. I slike perioder setter vi inn en ekstra på natt om vi har veldig syke eller terminale pasienter, slik at tv-gjengen fortsatt har tilgang på personal. Anonymkode: 6ce4a...9a7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 03:36 #3 Skrevet i går, 03:36 Takk for svar. Ønsker gjerne flere 🙂 Anonymkode: d8d8f...f41
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Jeg jobber ikke natt, men på sykehjem. Her er det en nattevakt på 16 beboere, og det er vanligvis 1-2 som er oppe når nattevakta kommer. Typisk vandrere. Alle pasientene er stelt med mindre det er noe veldig spesielt. Anonymkode: 331f9...595
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jobber ikke natt nå, men gjorde det mye før. Hadde ansvar for 30 pasienter og kunne ofte ha ca 5 legginger. Det var fordi de ville sitte oppe. De fleste steder jeg har jobba ønsker de fleste å gjøre seg klar for natten rundt 20-21. Jeg er sterkt imot å tvinge pasienter til å legge seg fordi kveldsvakta skal hjem og nattevakta kommer. Nattevakter som klager på at pasienter er våkne og ustelt er noe av det mest irriterende jeg vet om. Altså, velger man å jobbe natt fordi det skal være så rolig? Da får man velge om igjen. Sier ikke at det er tilfellet her og årsaken til at du spør- men skulle det være så er eneste løsning at ledelsen enten forlenger vakta til en kveldsvakt eller setter på en ekstra nattevakt. Selvfølgelig går det å tilby pasientene å hjelpe til med kveldsstell, men at de fortsatt sitter oppe. Men vil de ikke må man respektere det. Anonymkode: 559b5...80b 1
Daisy-love Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Jobber ikke natt nå, men vi var alene på 16, med 3 avdelinger med det, så vi var 3 stykker på huset. Alle skulle i utgangspunktet være stelt før vi kom. Hadde en og annen som trengte lite til ingen stell som ikke var stelt og satt lenge oppe, men det var unntaket. Ikke alle var i seng da, men de vandret rundt i pysjen. Nattevaktene skulle egentlig ikke ta stell annet enn skift på natten. På annet sykehjem jeg jobbet så tok nattevaktene noe av morgenstellet, men sjeldent noe på kvelden. Der jobbet jeg aldri natt, så er ikke sikker på hvordan det var over hele huset. Høres ut som dere ikke har det beste systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå