Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er organisert og har et par spm angående min arbeidsgiver som jeg opplever som kritikkverdig.. jeg ønsker bare å høre med de om det de gjør er innafor( ang lønn) kan man ringe dem å forhøre seg eller vil det bli en «case» hvis de mener det ikke er innafor av arbgiver?

jeg vil gjerne fortsette i jobben min. 

Anonymkode: ab135...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til😅

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Lykke til😅

?

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de kun er til hjelp når det gjelder høyere faste stillinger og det som har med lønn å gjøre, og det etter gjeldende regler.

Anonymkode: ecaab...7d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?

Min erfaring er st du kaster poet penger og tid på alt som har med fagforbundet å gjøre

Skrevet

Jeg er tillitsvalgt (ikke i Fagforbundet, men i en annen LO-forening). Jeg blir kontaktet om alle mulige slags saker, inkludert slikt som du lurer på. Det kan være lurt å sjekke med tillitsvalgt om det du lurer på er innafor eller ikke. Av og til er det innafor, og da kan det være greit med en realitetsorientering. Andre ganger er det en sak som vi kan ta tak i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skader nok ikke å spørre. Hvis fagforeningen velger å involvere seg betyr det sannsynligvis at det arbeidsgiver gjør ikke er lovlig, og det vil være fagforeningen, ikke du personlig, som kjører saken.

Hvis det er noe som har med arbeidsmiljøet å gjøre, som for eksempel at dere ikke har rett utstyr til å gjøre jobben eller blir utsatt for farlige stoffer osv, er det først og fremst verneombud du skal snakke med.

Anonymkode: 51170...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...