Gå til innhold

Hvilken El bil anbefales

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bytte bil, men er så usikker i havet av El bilen. Noen som har anbefaling? Tenker på en med bra rekkevidde og som ikke er så dyr.

Anonymkode: 9fb9c...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Størrelse? Rimeligste elbilen av god kvalitet med okay rekkevidde er Dongfeng Nammibox til 199k kr.

Ett hakk opp med veldig romslig interiør finner du en annen bil også laget av Dongfeng, Honda e:Ny1. Veldig bra bil fra 259k kr.

Hvis du ikke trenger baksete, men vil ha 600 hk og en fantastisk (!) kjørefølelse og et pent interiør, er Seres 5 et godt valg. Fås for rundt 400k kr.

Skal du ha en skikkelig god bil der det allermeste er løst på en industriledende måte, med 7 års fabrikkgaranti, får du en Kia EV6 for 500-600k kr. Trenger du bakrutevisker får du søsterbilen Hyundai Ioniq 5 til samme pris.

Det er mye å velge mellom oppover i prisklassene, men forstår det slik at det ikke er av interesse for deg.

Anonymkode: 4267b...df7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med Golf

Anonymkode: 5db46...723

AnonymBruker
Skrevet

Ville sjekket ut de ulike størrelsene av NIO, spesielt om du bor sør for trøndelag og har muligheten til å benytte deg av deres battery-swap teknologi. Genialt å kunne bytte batteriet fremfor å lade. Vi har ES8 som er en stor SUV med helt enorm kjørefølelse og romslig plass i 4 av 6 seter (bruker sjelden de to bakerste). NIO har også nå kommet med Firefly som skal være en mindre men veldig god bil.

Anonymkode: c97c9...490

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at EV6 er helt overlegen med 800V systemet.  Når du ønsker å reise med bilen, så er rekkevidde ikke avgjørende lenger siden kan lade overalt. Men å få ladet fort er derimot veldig avgjørende. Jeg synes EV6 balanserer det veldig pent. Har du en 800V Ionity stasjon, så lades EV6 på med temperert batteri på mindre enn 15 minutter opp til 90% igjen. Bare deilig. 

Anonymkode: 692f6...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Rimeligste elbilen av god kvalitet med okay rekkevidde er Dongfeng Nammibox til 199k kr.

Hvilken erfaring med denne bilen over lang tid har du siden du kan hevde noe om kvaliteten? 

Anonymkode: cd7fb...d5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvilken erfaring med denne bilen over lang tid har du siden du kan hevde noe om kvaliteten? 

Anonymkode: cd7fb...d5c

Kort fortalt har jeg tilgang på internett. Bilen har vært solgt som Nammi 01 i Kina lenge, da med priser fra 110-140k kr. Folk rapporterer stort sett trøbbel med materialkvaliteten i interiøret, og at bilen ligger lavt, så kan ikke kjøre på altfor dårlige veier med den. Batteri, styringssystemer og det mekaniske fungerer godt - særlig satt i sammenheng med den lave prisen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tm3 , der får man kjøreegenskaper, komfort, utstyr til 350 000 konkurrenter kan bare drømme om. 

Anonymkode: 3b1e5...7c7

• Nyttig 1
Skrevet

Igjen...... Veldig fornøyd med min lille Opel Corsa e 😊 

Den er ikke kjempestor, men funker til mitt bruk 😁 Får plass til det jeg trenger. Kjørte den i sommer fra Østlandet til Bergen og ble overrasket over hvor langt den gikk, før jeg måtte lade. 

Min har en rekkevidde på rundt 330 km. Om jeg bare kjører i nærområdet, så holder batteriet i en ukes tid. Lader hjemme gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skriver du jo lite om andre krav enn pris...
Rekkevidde, størrelse, barn, hund osv....
Vi har KIA e-niro og ID4 GTX veldig forskjellige biler, men fornøyd med begge til hvert sitt bruk...(id 4 er desidert best på langturer) både komfort og rekkevidde...
Hadde også en audi e-tron, var også fornøyd med denne. Samme med E-golf, men her ble størrelse og rekkevidde for kort/liten for vår del...

Anonymkode: c4c7e...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Mulig denne kan være aktuell. Ikke så lang rekkevidde, men fåes snart gratis.

ehs9.png

Anonymkode: 13a72...47c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker å bytte bil, men er så usikker i havet av El bilen. Noen som har anbefaling? Tenker på en med bra rekkevidde og som ikke er så dyr.

Hva legger du i «ikke så dyr» da? Jeg har en id.4 og er fornøyd. Veldig bra rekkevidde på rundt 510 og firehjulstrekk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ehs9.png

.....og styggeste elbilen på markedet 😝

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ehs9.png

Jaguar sin i-pace eller hva den heter forsvant vel også fort fra veiene?

Anonymkode: f6343...b99

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaguar sin i-pace eller hva den heter forsvant vel også fort fra veiene?

Anonymkode: f6343...b99

Bilen var så dårlig at Jaguar kjøpte de tilbake. Eierne måtte signere NDA. 

• Liker 1
Skrevet

El-bil anbefales ikke. Nå må denne hypen snart ta slutt. Udemokratisk å velge Kinesisk el-bil, på grunn av totalovervåkingen.

Anonymkode: 72a37...da1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

El-bil anbefales ikke. Nå må denne hypen snart ta slutt. Udemokratisk å velge Kinesisk el-bil, på grunn av totalovervåkingen.

Det var absolutt ikke det ts spurte om. Unødvendig kommentar.

Anonymkode: 59013...8cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det derfor 90% av bilene er El bil?? Så unødvendig

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva anbefaler du da? Tråbil? 😄 

Elbiler er kommet for å bli, det er bare å innse. 

• Nyttig 1
Skrevet

Slutt å mate trollet, dieselpondusene har lenge ødelagt enhver tråd her inne, det er ikke noe nytt å si her.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...