Gå til innhold

Barnet får kun lov til å ta med brødskive(skole)

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lærer sagt at det er stress med oppvarming? Er dette en vanlig skole? 

Jeg er kontaktlærer selv og ser daglig alt fra vanlige brødskiver til toast, nudler, pizzaboller, pølser i brød, pasta og middagsrester osv. Har toastjern, vannkoker og mikro i klasserommet. Det er helt uproblematisk. Klarer ikke å se at det er et problem. Hadde ikke etterkommet et slikt krav med mindre det var veldig tidkrevende for læreren at barnet hadde med seg den maten, noe jeg ikke kan se for meg med mindre det er snakk om 1. klasse. 

Anonymkode: 66ace...26d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Mye bra argumentasjonen og jeg forstår Reaksjonene, men jeg tenker at det ikke er mitt oppdrag å oppdra andres barn på å lære dem forskjeller og urettferdighet her i verden. 

Selv har jeg lært mine barn at verden er forskjellig. Noen har hus, andre har leiligheter.. noen har klær av kvalitet, mens andre må ta til takke med klær som må skiftes ut hvert år pga kvalitet.

Så hvorfor skal mat være annerledes? 

Til dem som lurer angående oppvarming:Det er mikrobølgeovn på skolen som elever fra 8-10klasse kan bruke, men siden flertallet fra barnet mitt sin kull ikke vet hvordan man bruker det så er han blandt de få som vet hvordan man bruker det. Derfor har han og noen til tilgang til det, men som nå ikke har lengre tillatt, takket være andre foreldre som syter over at deres barn ikke får det samme.

Anonymkode: ede1a...6ca

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (19 timer siden):

Fikk sånn beskjed fra ene bhg ga bare klar beskjed om at jeg ikke kom til å forholde meg til det. 

For du er hevet over alle, og dine barn skal gjøre det DU vil? Ingen respekt for de som er på jobb og skal ivareta at din lille bortskjemte Lars får varmet maten sin, sånn at det går utover andre? Mother of the year 🎉

Anonymkode: a6443...875

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For du er hevet over alle, og dine barn skal gjøre det DU vil? Ingen respekt for de som er på jobb og skal ivareta at din lille bortskjemte Lars får varmet maten sin, sånn at det går utover andre? Mother of the year 🎉

Anonymkode: a6443...875

Vil du si det samme til barn som lurer på hvorfor deres foreldre bor i en leilighet og ikke hus? Eller hvorfor huset deres er større enn andres barn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS her:

Mye bra argumentasjonen og jeg forstår Reaksjonene, men jeg tenker at det ikke er mitt oppdrag å oppdra andres barn på å lære dem forskjeller og urettferdighet her i verden. 

Selv har jeg lært mine barn at verden er forskjellig. Noen har hus, andre har leiligheter.. noen har klær av kvalitet, mens andre må ta til takke med klær som må skiftes ut hvert år pga kvalitet.

Så hvorfor skal mat være annerledes? 

Til dem som lurer angående oppvarming:Det er mikrobølgeovn på skolen som elever fra 8-10klasse kan bruke, men siden flertallet fra barnet mitt sin kull ikke vet hvordan man bruker det så er han blandt de få som vet hvordan man bruker det. Derfor har han og noen til tilgang til det, men som nå ikke har lengre tillatt, takket være andre foreldre som syter over at deres barn ikke får det samme.

Jeg tror ikke på deg.

Anonymkode: c1d21...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig, det er jo bare å smøre noen brødskiver værre er det ikke 

Anonymkode: 266c6...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke på deg.

Anonymkode: c1d21...f6d

Det skal du selvsagt får lov til å gjøre. Jeg tror ikke på religion, men respektere dem som gjør det uten å bli krenket av det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig, det er jo bare å smøre noen brødskiver værre er det ikke 

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så stort problem om man sender ungene sine med annerledes mat?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så stort problem om man sender ungene sine med annerledes mat?

Det er jo tydelig at du har fått en god begrunnelse fra læreren du har bare ikke lyst til å forholde deg til det som en vanskelig liten dritt unge 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tydelig at du har fått en god begrunnelse fra læreren du har bare ikke lyst til å forholde deg til det som en vanskelig liten dritt unge 

Så barn som ikke spiser brød skal bare gå sulten fra 08.00-15.00? 

Det er jo en god oppskrift på spiseforstyrrelser å sende med mat unger ikke liker. Masse matglede i det?

Anonymkode: bf298...849

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, putt middagsrestene oppå en brødskive. 

Om det er deilig kyllingsalat på en skive,  da er det jo bare pålegg. 

Godt med kjøttkaker og Fiskekaker på brødskiver også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det som er poenget. Det er dritlett å smøre skiver. Personlig, så spiser jeg skiver tre ganger daglig. Gjerne til middag også. Hater å lage mat, blir aldri lei brød. Det er jeg og et par av "gamlisene" på jobb som sitter med brødskivene våre, de andre handler i kantina eller har medbrakt salat. 

Barnet mitt er også godt fornøyd med brød, så jeg er heldig sånn sett som kan smøre polarbrød med leverpostei og slenge i matboksen. det tar to sekunder. 

Poenget er at man lærer bare ikke barna sine at man skal finne seg i å følge idiotiske regler. Som sagt, hvis vår skole hadde funnet på noe så dustete, så ville jeg ha støttet "middagsreste"-foreldrene 100%. 

Vi lever ikke i Nordkorea. Foreldre bestemmer over matpakka. 

Anonymkode: f1b93...eff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å tro jeg har blitt hjernevasket, og at alle minner er fra en totalt annen tid, og i hvert fall et helt annet sted.

Jeg har, som de fleste, ganske mange år på skolebenken. Matpakke bestående av brødskiver var fast for alle sammen. Ingen led noen nød, det gikk meget bra.

Det er HELT GREIT å venne seg til at det faktisk finnes grenser her i verden. I motsetning til hvordan mange oppfører seg ovenfor sine små, så er det faktisk slik.

Anonymkode: 1270e...f46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg forstår at du synes at det er vanskelig å akseptere at andre velger å gjøre ting annerledes. Men jeg gjør dette av økonomiske grunner. Jeg er ikke like rik som deg, derfor må jeg ty til alternativer. Som kan gjøre at jeg får råd til å gi mine barn klær, tak som dem kan ha over seg, klær som er noenlunde ok kvalitet, men sist men ikke minst sund  mat som gjør at dem kan vokse, og lære dem viktigheten av å benytte de ressursene som er tilgjengelig.

AnonymBruker
Skrevet

Det med mikroen er ikke en god begrunnelse. Jeg går med på at de kan kutte ut mikrobruk for klassen, for enkelhets skyld. 

Jeg går ikke med på at de kan nekte barna å spise kalde middagsrester. 

(Jeg er ikke ts) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg forstår at du synes at det er vanskelig å akseptere at andre velger å gjøre ting annerledes. Men jeg gjør dette av økonomiske grunner. Jeg er ikke like rik som deg, derfor må jeg ty til alternativer. Som kan gjøre at jeg får råd til å gi mine barn klær, tak som dem kan ha over seg, klær som er noenlunde ok kvalitet, men sist men ikke minst sund  mat som gjør at dem kan vokse, og lære dem viktigheten av å benytte de ressursene som er tilgjengelig.

Må man være rik får å smøre brødskiver den var ny for meg

Brødskiver er jo noe av det billigste man kan ha som lunsj 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Loboto skrev (1 time siden):

Vi fikk beskjed om dette i august.  

Derfor har 2 klassingen sluttet og spise på sskolen.Hun er ikke glad i brø ol. 

Så nå får vi meldinger hver dag og irritabelt barn. Har begynt å ta med litt mat i bilen så hun ikke må vente helt til middag. 

Skolen får bare stå i det. 

Drit i hva skolen sier. Ta med mat som ungen spiser! De kan ikke legge sånne føringer (men de kan si at lærer ikke skal varme opp maten feks) 

Anonymkode: 671c9...217

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg begynner å tro jeg har blitt hjernevasket, og at alle minner er fra en totalt annen tid, og i hvert fall et helt annet sted.

Jeg har, som de fleste, ganske mange år på skolebenken. Matpakke bestående av brødskiver var fast for alle sammen. Ingen led noen nød, det gikk meget bra.

Det er HELT GREIT å venne seg til at det faktisk finnes grenser her i verden. I motsetning til hvordan mange oppfører seg ovenfor sine små, så er det faktisk slik.

Anonymkode: 1270e...f46

Det blir jo ikke det samme! Barn som er vant med å spise annen mat, må gå over til å spise brødskive istedenfor. 

Jeg synes ikke det er greit å lære barna at de skal følge urimelige grenser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

58 for det billigste brødet på vår nærbutikk. 

Har tre jobber, og 3 barn, så bake brød har jeg faktisk ikke tid til. 

Går 2 brød om dagen her. Det er dyrt!! 

Nei, det finnes ikke andre butikker her, kun coop. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Matrester og grønnsaker er enda billigere. Så hva vil du frem til? Så det du sier at , det å steke eller sende ungene sine grønnsaker er dårlig gjort ovenfor andre barn? Jøss den var ny.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...