AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg har utekatt og bor med bygårder og trehus tett i tett. De siste ukene har ikke katten ønsket å komme inn for mat, og det har endt med at jeg må lure han inn eller ta han inn med vilje når det har gått et døgn siden han var inne sist. Når jeg ser etter han på dagtid er han heller ikke der han pleier å være, men når jeg plystrer og roper på han så dukker han plutselig opp etter et par minutter, og han kommer alltid fra samme kant. Har sett at han de siste ukene har sittet på rekkverket til en naboleilighet i kvartalet, og det er også derifra han kommer når jeg roper på han og han slikker seg rundt munnen og ser trøtt ut. Det ser alltid mørkt ut i leiligheten, men det kan jo være folk hjemme likevel. Hva gjør jeg? Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Aksepterer at du ikke har kontroll på et dyr du åpenbart ikke har kontroll på. Anonymkode: 844d6...4e8 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Jeg kjenner alltid på lukten fra den om katten har vært inne hos noen. Har du luktet på ham? Anonymkode: ea420...933
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aksepterer at du ikke har kontroll på et dyr du åpenbart ikke har kontroll på. Anonymkode: 844d6...4e8 Så jeg skal ikke banke på til denne leiligheten og spørre om de har katten min på besøk? Det er jo greit å vite hvor mye mat katten får i seg i løpet av et døgn, og jeg er ikke interessert at fremmede folk forer katten min med mat som ikke er kattemat Ts Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner alltid på lukten fra den om katten har vært inne hos noen. Har du luktet på ham? Anonymkode: ea420...933 Nei ikke nå, men han lukter alltid bål om vinteren pga at folk fyrer i vedovn og lukten utendørs setter seg i pelsen. Ts Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aksepterer at du ikke har kontroll på et dyr du åpenbart ikke har kontroll på. Anonymkode: 844d6...4e8 Så lenge katten er utekatt har jeg ikke kontroll på den, men trodde folk visste bedre enn at man ikke tar inn og forer andres katter Ts Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Å mate andres katter er en uting. Min vil bli alvorlig syk om han spiser noe annet enn spesialforet jeg er veldig nøye med, og som gjør at jeg ikke selv kan gi han godbiter. om Pus skal få gå fritt kan du sette på han en AirTag og følge med. Så kan du evt banke på hente katten din og snakke med dem om at det ikke er akseptabelt å låne / mate pus uten samtykke. Evt se an situasjonen og bli enige om rammer. ps: andre kan også bli glad i katten din, som kan utvikle seg til å føle eierskap og pus kan bli stjålet. Anonymkode: 221a2...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å mate andres katter er en uting. Min vil bli alvorlig syk om han spiser noe annet enn spesialforet jeg er veldig nøye med, og som gjør at jeg ikke selv kan gi han godbiter. om Pus skal få gå fritt kan du sette på han en AirTag og følge med. Så kan du evt banke på hente katten din og snakke med dem om at det ikke er akseptabelt å låne / mate pus uten samtykke. Evt se an situasjonen og bli enige om rammer. ps: andre kan også bli glad i katten din, som kan utvikle seg til å føle eierskap og pus kan bli stjålet. Anonymkode: 221a2...c9c Utifra gardinene ser jeg at det er utlendinger som bor der, som sikkert har annen kultur om å mate/ta inn katter som dukker opp på deres dørmatte . Ts Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utifra gardinene ser jeg at det er utlendinger som bor der, som sikkert har annen kultur om å mate/ta inn katter som dukker opp på deres dørmatte . Ts Anonymkode: dd765...8ba Nei, de groomer katten din. Gratis katt. Anonymkode: 28206...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Heng en lapp på døra deres. Forklar saken at du vet de gjør det og at du ikke liker det. Anonymkode: 28206...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Du må akseptere slikt når du har utekatt. Du kan selvfølgelig ikke bli sur for at folk gjør som de vil med dyr som oppsøker dem. Da får du fortelle katten din at den ikke skal gå inn til folk da vettu... Anonymkode: dec4c...b08 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heng en lapp på døra deres. Forklar saken at du vet de gjør det og at du ikke liker det. Anonymkode: 28206...ca6 Nei. Det er feigt. Snakk ansikt til ansikt. Anonymkode: 731d3...6c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de groomer katten din. Gratis katt. Anonymkode: 28206...ca6 Du vet hva utrykket "grooming" betyr? Å lokke til seg mindreårige for seksuell utnyttelse. Får håpe de ikke har slike hensikter med katten min😾 Ts Anonymkode: dd765...8ba
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må akseptere slikt når du har utekatt. Du kan selvfølgelig ikke bli sur for at folk gjør som de vil med dyr som oppsøker dem. Da får du fortelle katten din at den ikke skal gå inn til folk da vettu... Anonymkode: dec4c...b08 Når en katt dukker opp trenger man ikke ta den inn og gi den mat, for da har man katten hengende på døren. Hvis man ikke tilbyr katten noe, stikker katten etter en stund. Ts Anonymkode: dd765...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå