Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det linjen de går på?

studieturen?

Og er det mange som går på folkehøgskole og bor hjemme? Det er også en mulighet ser jeg. 

Anonymkode: f4a34...803

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det linjen de går på?

studieturen?

Og er det mange som går på folkehøgskole og bor hjemme? Det er også en mulighet ser jeg. 

Anonymkode: f4a34...803

Har gått på folkehøyskole og det var det sosiale først, deretter fag.  Fikk mange venner for livet. 

Liker du sport eller musikk er det typiske linjer man ikke studerer, men perfekt å gjøre et år før man ev kommer i studiejaget.

De som bodde hjemme og gikk der jeg gikk kom ikke helt inni det, for det hyggeligste var jo kveldene og helgene.

Noen linjer s.eks journalistikk er jo å prøve seg på om det er noe man vil studere. Var et par på min vgs som begynte på sånne linjer og søkte seg til ulike journalisthøyskoler etterpå.

Anonymkode: 9d779...3fb

• Liker 2
Skrevet

For meg var det faget først, så studieturen. Fikk mange venner, og lærte mange ting som har vært avgjørende for videre utdanning.

Har aldri hørt om noen som bor hjemme og går på folkehøyskole. Litt av poenget er jo at man skal oppleve noe nytt og bli selvstendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det både faget, og alt det sosiale. Jeg hadde sett hvordan de på den lokale folkehøgskolen hadde det sammen når de var ute, og jeg hadde også besøkt en venninne på folkehøgskole, og ville ha det som de hadde. Og jeg ble ikke skuffet.

Anonymkode: a34be...649

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som tok folkehøgskole, gjorde det for å sanke ekstra poeng. 

Anonymkode: 95a6b...ede

Skrevet

blanding av linjen man vil gå, valgfagene som tilbys og turene. Om man er hjemmeboende får man overhodet ikke samme opplevelse av folkehøgskole da det sosiale etter ordinær skoletid er sååå mye av et folkehøgskoleår❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke råd til det da jeg var ung, og angrer veldig på at jeg ikke prioriterte å spare til det.  

Skulle veldig gjerne hatt muligheten til å gjøre noe sånt nå. Midtlivskrise-flukt. Bare ta fri fra alt med jobb, barn og hjem. Kun fokusere på en idrett eller hobby, og treffe nye folk og bare gjøre morsomme ting. Hadde glatt betalt mye for det. Kanskje ikke et helt år, men gjerne 2-3 måneder. 

Anonymkode: 5b81c...d2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ikke råd til det da jeg var ung, og angrer veldig på at jeg ikke prioriterte å spare til det.  

Skulle veldig gjerne hatt muligheten til å gjøre noe sånt nå. Midtlivskrise-flukt. Bare ta fri fra alt med jobb, barn og hjem. Kun fokusere på en idrett eller hobby, og treffe nye folk og bare gjøre morsomme ting. Hadde glatt betalt mye for det. Kanskje ikke et helt år, men gjerne 2-3 måneder. 

Anonymkode: 5b81c...d2f

Skal sies at det var litt pinlig med alle en god del eldre på min skole, dvs de hadde gått ut av vgs 5+ år siden. 

Anonymkode: 9d779...3fb

AnonymBruker
Skrevet

For min del var det kun faget. Visste ikke om studieturen en gang når jeg søkte… og ikke kjente jeg noen som skulle dit. men det er en folkehøyskole med et par ganske spesielle linjer, og den jeg gikk på var bare der, selv om det fantes noe der omtrentlig tilsvarende på et par andre. Var også på andre kanten av landet, som var med hensikt for å flytte helt ut av reiret 😁

Anonymkode: 6706b...611

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selve faget, og opplevelser som man aldri i verden ville ha fått bare ved å sitte på skolebenken på universitet.    

Anonymkode: 823f3...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...