monikabrx Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Det sies at vi nordmenn er alt for dårlig til å klage om vi er missfornøyde med varer eller tjenester. Klager du om du er missfornøyd? Og hjelper det? Mannen min har flere ganger kjøpt sko på økonomisko. De har gådt i stykker gantske raskt. Ifølge norsk lov, skall skoene holde i to år. Han tar bare skoene med tilbake og sier att han skall ha nye. Det ene parret har han bytta nesten 10 ganger.. Er du flink til å bytte om du har kjøpt noe som ikke holder mål???
Cata Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Ja. Dvs. ja jeg klager dersom jeg blir "sur" nok (men prøver å holde en høflig tone, selvsagt), men jeg gidder ikke klage bare for småting. Som oftest hjelper det.
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Dette er tråden for Vampyra! *Henter Vampyra* (Hun klager på ALT)
Gjest Kaffegjesten Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Klager på alt som ikke holder mål - og så skryter jeg ofte av det som holder mål. Gir meg sjelden hvis jeg mener jeg har rett, dog gidder jeg sjelden å ta en diskusjon for få kroner. Er selgeren lite høflig eller arrogant kan jeg krangler for "50 øre"
Gjest Kaffegjesten Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Blir forresten litt galt å si "krangler". Det gjør jeg sjelden, men jeg er flink til å hevde min rett.
Gjest gjest 0 Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Jeg klager ikke på ALT, men jeg vet hva jeg har krav på som forbruker siden det er min utdanning, og klager hvis ting ikke er i samsvar med det. Kundeservice er noe nordmenn er dårlige på og mitt ønske er å heve dette. Hvis en butikkmedarbeider/serviceperson behandler meg dårlig skal jeg love at sjefen får vite om dette. Jeg har alltid fått svært positiv tilbakemelding fra lederne. Jeg vil selv veldig gjerne vite det hvis mine fremtidige ansatte behandler kundene dårlig for det er tross alt de som betaler lønnen deres. Når det gjelder dårlige varer klager jeg såfremt jeg gidder, og hvis jeg synes det er verdt det. Jeg gidder for eksempel ikke klage over at en topp til 50 kr gikk opp i sømmen... Men jeg synes egentlig man burde gjøre det for å heve kvaliteten på varene vi kjøper.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har klagd på dårlig service et par ganger, og det har blitt veldig godt mottatt av sjefene. Varer har jeg sjelden klagd på, kun ved tydelig reklamasjon. Jeg har ofte tenkt at jeg skal bli bedre på å si fra både ved dårlige og gode opplevelser. Men det er lett å tenke på det..
Majka Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Jeg pleier sjelden å klage, men i dag gikk jeg tilbake med et par sko jeg kjøpte for et pr mnd siden. Syns det var litt tidlig for sålen å løsne. Skoene ble sendt til skomaker, så det fikset seg fint
Gjest Aloha Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 Jeg klager dersom f.eks. klær går i stykker etter kort tid, og da har jeg fått byttet. Dårlig service klager jeg også på, det har jeg gjort ved flere anledninger. Noe av det mest irriterende jeg vet om, er å få elendig service og kundebehandling. Da sier jeg fra. Dersom det er noe "galt" med matvarer jeg har kjøpt i butikken, har jeg et par ganger skrevet til produsenten. Freia sendte meg en eske med sjokolade som erstatning en gang, da var jeg fornøyd, ja!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Tror det er mange som ikke gidder å klage ja... Det er jo viktig, dersom man vil ha kvalitetsvarer. Om alle klagde på fx. dårlige sko, hadde nokk innkjøperne lagt mere vekt på kvaliteten.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 er ofte på tlf til kraftselskapet, mobilselskapet, internettleverandøren etc, jeg skal ikke betale for en vare som ikke holder mål! er osten muglet når jeg kommer hjem og skal åpne den, så drar jeg gjerne tilbake med den, bor ikke så langt unna butikkene, tar 10 min fra jeg oppdager det til jeg er tilbake. sko som sålen løsner på etc går jeg tilbake med og får enten reparert eller nye, kun en gang fikk vi slengt tilbake at jeg hadde ikke brukt vinterskoene rett, de tålte visst ikke snø og slaps...
Gjest Fruktfat Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 ja, jeg klager. jobber i et serviceyrke selv, og sier ifra om jeg synes servicen er dårlig og om folk behandler kundene sine dårlig. tar også opp kundeservie med kollegaer der jeg jobber nå, for det er de _ikke_ gode nok på. (der jeg jobbet før hadde vi mye fokus på kundebehandling, hemmelige kunder, spørreskjemaer osv). klager jeg og har feil godtar jeg det uten å bli sur, da har jeg lært meg det og vi begge har en bedre dag etterpå. for kunden har ikke alltid rett! (om jeg får klager tar jeg gjerne en diskusjon på det, noen ganger har jeg rett, noen ganger har kunden rett. eksempel: kommer du 20min for sent til timen din og jeg har en ny kunde om ti minutter kan ikke jeg ta deg først. da må du bestille en ny time. helst skulle du betalt for deg også, for vi taper MYE penger på folk som kommer for seint eller ikke kommer i det hele tatt, men vi er snille. har du sort hår og vil ha det blond og jeg forklarer at det ikke går, men du ber meg lysne det så mye som mulig, jeg forklarer hvordan resultatet vil bli og du fortsatt vil prøve, har ikke du krav på noe som helst og ikke rett til å klage om du ikke blir blond. sånt kan jeg gjerne diskutere. eller om du synes jeg har stripet håret ditt for lite, så gjør jeg gjerne det om igjen, ikke noe problem. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå