Lnh9 Skrevet 11. september #1 Skrevet 11. september (endret) Hvordan organiseres rydding/vasking av arbeidsbiler og rydding av felles kjøleskap? Er så lei klaginga på jobben om møkkete biler, søppel i bilene, gammel mat i kjøleskap ect., men ingen løfter en finger for å prøve å lage et system på det🥵 Det blir tatt opp på alle personalmøter, lagt ut «skrekkbilder» av hvordan det ser ut og hengt opp lapper overalt. Men nå er jeg lei og trenger innspill på organisering😄 Det er 20 biler og 20 på jobb på dagvakt. Endret 12. september av Lnh9
Daisy-love Skrevet 11. september #2 Skrevet 11. september Alle må rydde bilen etter endt vakt. Punktum. Hver eneste vakt. 1 2
Daisy-love Skrevet 11. september #3 Skrevet 11. september Felles kjøleskap hadde jeg overlatt til en trivelsansvarlig som går på rundgang, eller lokket med et frynsegode for å gjøre det. (Lodd i vinlotteriet, slippe å betale kaffepenger, lunsj på tjenesten én gang i måneden, eller annet). Er gjerne noen som er mer interessert i å ha det ryddig (👋) som hadde meldt seg med et gode også. Jeg rydder i kjøleskapet uten å ha et gode for det også, rett og slett fordi jeg vil ha plass til min fremdeles spiselige mat. Fast dag/dato det gjøres på, og det som ikke er merket med navn og dato, blir kastet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #4 Skrevet 11. september Har jobbet i hj.spl. og det eneste jeg kjenner igjen er klager på skitne biler fulle av rot. Der jeg jobbet hadde vi en «bilansvarlig» for hver bil, og denne personen hadde ansvar for å vaske bilen med jevne mellomrom. Alt av søppel/skrot tas selvsagt ut av bilen etter hver vakt. Kjøleskap kan jeg ikke huske at var en utfordring. Vi hadde skuffer på kjøkkenet til tørrmat (knekkebrød osv) som måtte merkes med navn, og i en avdeling tror jeg kanskje vaktinnleier i blant kastet mat som var gått ut på dato. I den andre avdelingen hadde vi alle hver vår lille boks i kjøleskapet til pålegg o.l. Måtte skaffe et ekstra kjøleskap for å få nok plass. Alle hadde ansvar for å holde sin boks ren og pen (hvis noe ble liggende ble det kastet) Anonymkode: 6d7d3...3e4 1
Lnh9 Skrevet 12. september Forfatter #5 Skrevet 12. september (endret) Daisy-love skrev (14 timer siden): Alle må rydde bilen etter endt vakt. Punktum. Hver eneste vakt. Ja dette er jo praksisen i dag. Fungerer ikke dessverre. Daisy-love skrev (14 timer siden): Felles kjøleskap hadde jeg overlatt til en trivelsansvarlig som går på rundgang, eller lokket med et frynsegode for å gjøre det. (Lodd i vinlotteriet, slippe å betale kaffepenger, lunsj på tjenesten én gang i måneden, eller annet). Er gjerne noen som er mer interessert i å ha det ryddig (👋) som hadde meldt seg med et gode også. Jeg rydder i kjøleskapet uten å ha et gode for det også, rett og slett fordi jeg vil ha plass til min fremdeles spiselige mat. Fast dag/dato det gjøres på, og det som ikke er merket med navn og dato, blir kastet. Det med frynsegode var ikke så dumt, selvom noen sikkert synes det burde være unødvendig. Nå er det nattevakta eller noen sure kveldsvakter som gjør det. Så tar de bilder og legger ut felles, og folk slenger seg på med sinnafjes-emojies. Dessverre er at det er altfor mange mennesker som skal dele to kjøleskap. Er alltid helt stappfullt. Takk for svar:) Endret 12. september av Lnh9 1
Lnh9 Skrevet 12. september Forfatter #6 Skrevet 12. september (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har jobbet i hj.spl. og det eneste jeg kjenner igjen er klager på skitne biler fulle av rot. Der jeg jobbet hadde vi en «bilansvarlig» for hver bil, og denne personen hadde ansvar for å vaske bilen med jevne mellomrom. Alt av søppel/skrot tas selvsagt ut av bilen etter hver vakt. Kjøleskap kan jeg ikke huske at var en utfordring. Vi hadde skuffer på kjøkkenet til tørrmat (knekkebrød osv) som måtte merkes med navn, og i en avdeling tror jeg kanskje vaktinnleier i blant kastet mat som var gått ut på dato. I den andre avdelingen hadde vi alle hver vår lille boks i kjøleskapet til pålegg o.l. Måtte skaffe et ekstra kjøleskap for å få nok plass. Alle hadde ansvar for å holde sin boks ren og pen (hvis noe ble liggende ble det kastet) Anonymkode: 6d7d3...3e4 Takk for svar! Hadde den bilansvarlige da ansvar for en bil de kun brukte bare en gang i blant? Vi hadde det systemet der jeg jobbet før, men da var vi 5-6 på dagvakt og man kunne ha samme bil omtrent hver dag, slik at man følte litt ansvar for «sin» bil. Der jeg jobber nå er vi 20 på dagen og får bare utdelt en ganske tilfeldig bil. Vi har kjøleskap med kurver og navn, men det er kun plass til kurver til en tredjedel av de ansatte. Så det er alltid stappet og man ender med å legge ting oppi andres kurver. Man må gjerne flytte andres mat for å finne sin egen, noe som sikkert resulterer i at de som fikk flyttet maten sin ikke finner den og glemmer den. Endret 12. september av Lnh9
Daisy-love Skrevet 12. september #7 Skrevet 12. september Lnh9 skrev (1 time siden): Ja dette er jo praksisen i dag. Fungerer ikke dessverre. Det med frynsegode var ikke så dumt, selvom noen sikkert synes det burde være unødvendig. Nå er det nattevakta eller noen sure kveldsvakter som gjør det. Så tar de bilder og legger ut felles, og folk slenger seg på med sinnafjes-emojies. Dessverre er at det er altfor mange mennesker som skal dele to kjøleskap. Er alltid helt stappfullt. Takk for svar:) Bare hyggelig 😊 Ellers helt enig i at det skulle vært unødvendig med frynsegode på sånn som det her, men det kan kanskje hjelpe. Skjønner dere er mange og dere både har lite kjøleskapsplass og varierer hvilke biler dere bruker. Folk burde likevel klare det, men lett at det faller ut når ikke alle (eller ihvertfall de fleste) er med på å snu det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå