Gå til innhold

Naboen min tror jeg er gal fordi jeg synger hjemme, alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått igjennom utrolig mye vondt siste årene. Massivt økonomisk tap, samlivsbrudd, helseproblemer m.m. Har lite familie og støtte - er vanligvis en som støtter andre. Min mestringsstrategi nr 1 siden jeg var liten er dans/bevegelse og musikk. Synge, høre på musikk, danse uavhengig om det er fint eller ikke - det er jo katarsis. Men nå ser naboen min (en merkelig krysning av Tante Sofie og Narvestad) på meg som om jeg har blitt psykisk syk. Er det så uvanlig å synge/uttrykke sterke følelser når man går igjennom et mareritt av en fase av livet? Må sies at det er ingen andre av naboene mine som syns dette er noen big deal. Ble overrasket over at denne naboen syns det var så merkelig. Tror ikke Tante Sofie/Narvestad hører på musikk i det hele tatt. Det er selvsagt hennes valg, men musikk er, utenom barna mine, det viktigste i livet mitt. Syns egentlig bare synd på henne fordi hun lever et så tomt liv uten musik i det hele tatt.

Anonymkode: 92978...1fc

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare koseleg å høyra på det. Altfor mange bryr seg om kva andre tenkjer.

Skrevet

Bare å synge videre. 👏👏 Jeg synger og danser akkurat når jeg vil, gjerne av full hals, 😁🥳🥳🥳selv om jeg er alene hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

ikke bry deg om naboen. jeg tenker det får da være grenser på hva naboer skal henge seg opp i 

jeg synger selv når jeg trener å det høres sikkert ikke så bra ut men det får man tåle tenker jeg, musikk i hverdagen er bare bra

Anonymkode: e38b2...f40

AnonymBruker
Skrevet

Du synes naboen din ser rart på deg? Du tror naboen tror du er gal? 
- slike tanker er jo smått psyke og bare fjollete. Her antar du ting du ikke vet noe om. 
Bare syng (og dans) som du vil… ingen bryr seg! -med mindre du støyer på ugunstige tider. 

Anonymkode: a4f31...7e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

- slike tanker er jo smått psyke og bare fjollete. Her antar du ting du ikke vet noe om. 
Bare syng (og dans) som du vil… ingen bryr seg! -med mindre du støyer på ugunstige tider. 

da har du ikke sett den tråden som var her for noen dager siden hvor en irriterte seg over naboen som sang

jeg vet ikke om det er den samme naboen det er snakk om her men poenget er at det er tydelig hvis noen som irritere seg over det. jeg gjør ikke det, så det er sagt 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i enebolig, eller en bolig der du deler vegger/gulv/tak med naboen(e)? Hvis du f.eks bor i blokk, er det kanskje ikke så hensynsfullt å gaule i vei med sang av full hals? Hvis naboen må høre på alt sammen, liksom? Det kan jo hende de ikke deler din smak for musikk, og heller ikke er så begeistret for stemmen din.

Bor du i enebolig er det jo bare å synge i vei alt du vil. Det plager vel ingen, eller minimalt med lyd som lekker over til naboene.

Anonymkode: 2f9c8...05b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg vet. Tante Sofie Narvestad har gjort dette svært klart til andre i bygården. I tillegg har hun endret kroppsspråk fullstendig når hun er rundt meg.

AnonymBruker
Skrevet

da har du ikke sett den tråden som var her for noen dager siden hvor en irriterte seg over naboen som sang

jeg vet ikke om det er den samme naboen det er snakk om her men poenget er at det er tydelig hvis noen som irritere seg over det. jeg gjør ikke det, så det er sagt 

Litt forskjell på å irritere seg over og tro noen er gal fordi man ser rart på dem.
Jo, jeg så den tråden… aner meg at dette er et oppkonstruert «dilemma» som har spiret ut fra nevnte tråd. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet. Tante Sofie Narvestad har gjort dette svært klart til andre i bygården. I tillegg har hun endret kroppsspråk fullstendig når hun er rundt meg.

So what? Hvorfor bry deg om det? 

AnonymBruker
Skrevet

Er vel mer det at det er fryktelig irriterende om det er lytt.

Selv er jeg en heftig Rammstein-fan, men hvor godt hadde du satt pris på min interesse, om du hørte det hver dag?

Anonymkode: 123e1...b31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt forskjell på å irritere seg over og tro noen er gal fordi man ser rart på dem.
Jo, jeg så den tråden… aner meg at dette er et oppkonstruert «dilemma» som har spiret ut fra nevnte tråd. 

La oss si det sånn at jeg kjenner jo styret og vi har endel med hverandre å gjøre pga jevnaldrende barn og dermed felles naboer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

So what? Hvorfor bry deg om det? 

Det er helt sant. Hvorfor bryr jeg meg om det? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har gått igjennom utrolig mye vondt siste årene. Massivt økonomisk tap, samlivsbrudd, helseproblemer m.m. Har lite familie og støtte - er vanligvis en som støtter andre. Min mestringsstrategi nr 1 siden jeg var liten er dans/bevegelse og musikk. Synge, høre på musikk, danse uavhengig om det er fint eller ikke - det er jo katarsis. Men nå ser naboen min (en merkelig krysning av Tante Sofie og Narvestad) på meg som om jeg har blitt psykisk syk. Er det så uvanlig å synge/uttrykke sterke følelser når man går igjennom et mareritt av en fase av livet? Må sies at det er ingen andre av naboene mine som syns dette er noen big deal. Ble overrasket over at denne naboen syns det var så merkelig. Tror ikke Tante Sofie/Narvestad hører på musikk i det hele tatt. Det er selvsagt hennes valg, men musikk er, utenom barna mine, det viktigste i livet mitt. Syns egentlig bare synd på henne fordi hun lever et så tomt liv uten musik i det hele tatt.

Haha! Huff, jeg ser henne for meg. Jeg foreslår at du faktisk stemmer i med tante Sofies vise neste gang. 

Anonymkode: 1bfa7...3d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

den personen sa jo at naboen måtte være gal siden hn sang 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke da man synger av full hals, når man er alene hjemme? Jeg venter jo ikke til venner, familie eller han jeg dater kommer før jeg setter på Toto greatest hits og vræler Aaaaaaaafrca av full hals liksom. Det hadde jo vært mer psykt. 

Anonymkode: 9e042...d0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke da man synger av full hals, når man er alene hjemme? Jeg venter jo ikke til venner, familie eller han jeg dater kommer før jeg setter på Toto greatest hits og vræler Aaaaaaaafrca av full hals liksom. Det hadde jo vært mer psykt. 

Anonymkode: 9e042...d0d

😂Så sant!

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg er hjemme alene så synger jeg og danser mens jeg rydder. Jeg elsker musikk. Har på høyt. Jeg driter i hva andre folk mener. Så lenge jeg har det bra så er det viktigst synes jeg. 

Anonymkode: cf329...750

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hver gang jeg er hjemme alene så synger jeg og danser mens jeg rydder. Jeg elsker musikk. Har på høyt. Jeg driter i hva andre folk mener. Så lenge jeg har det bra så er det viktigst synes jeg. 

Anonymkode: cf329...750

Hahaha, artig trolleforsøk. Jeg er ikke så hensynsløs. Men syns det er rart om man forventer total stillhet i en blokk. Musikk er faktisk svært viktig for mange menneskers helse. Hvorfor skal de som foretrekker total stillhet tas mest hensyn til?  Hvis jeg skulle tatt hensyn til bare meg selv hadde jeg hatt på høy musikk hele tiden. Men jeg hører på musikk kanskje rundt 4-5 timer per uke ( har mye hjemmekontor). Ts.

Skrevet

Gauler du veldig høyt? Kan jo hende hun blir sliten?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...