Gå til innhold

Hvem skal bestemme hvilken vogn vi skal ha? (Gave fra besteforeldre)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter tvillinger og jeg bestemte meg raskt for bugaboo donkey (har tidligere hatt bugaboo fox og var superfornøyd med alt).

Besteforeldre har nå sagt at de ønsker gi oss vogn i gave, MEN ga beskjed om at den vi ønsker er for dyr og at vi må finne en annen.

Sa at da ønsker jeg heller kjøpe selv, for jeg skal ikke ha noen annen. Besteforeldre som ønsker være snill er uenig og synes det er helt sinnsykt at vi skal bruke så mye på en vogn. 

De vil ikke møte oss på halvveien for å spleise.

Kjøpe vogn selv eller la besteforeldre velge noe som er en ok sum for dem? Vi har råd til ny vogn, så er null stress for oss å kjøpe det.

Anonymkode: 55e60...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp selv. Ingen vits i å kjøpe noe dere ikke ønsker/blir fornøyd med...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kjøper selvsagt den vognen dere ønsker. Så får besteforeldrene enten ta til fornuft å gi dere pengene de hadde sett for seg å bruke eller kjøpe noe annet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe vogn selv, takke for gaven og si det var hyggelig men dere har noen spesifikke ønsker rundt vogn så det er best om dere kjøper den selv. Foreslå at besteforeldre kan starte fondsparing for den summen de kunne tenkt seg å sponse vogn med på barnets vegne.

Anonymkode: dc1ec...1aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi venter tvillinger og jeg bestemte meg raskt for bugaboo donkey (har tidligere hatt bugaboo fox og var superfornøyd med alt).

Besteforeldre har nå sagt at de ønsker gi oss vogn i gave, MEN ga beskjed om at den vi ønsker er for dyr og at vi må finne en annen.

Sa at da ønsker jeg heller kjøpe selv, for jeg skal ikke ha noen annen. Besteforeldre som ønsker være snill er uenig og synes det er helt sinnsykt at vi skal bruke så mye på en vogn. 

Kjøpe vogn selv eller la besteforeldre velge noe som er en ok sum for dem? Vi har råd til ny vogn, så er null stress for oss å kjøpe det.

Hadde kjøpt selv! Vogna har SÅ mye å si! Du må ha en vogn som passer deres behov.. 

Vogn er dyrt, og dette er noe den eldre generasjonen ikke helt forstår 😅

Helt idiotisk at de skal bruke penger på en vogn dere ikke ønsker. Da kan de heller kjøpe noe annet barna trenger. 

Anonymkode: bc8f1...232

• Liker 1
Skrevet

Vil de ikke spleise, kjøper dere selv tenker jeg. 

Personlig hadde jeg gitt dere den summen jeg hadde tiltenkt vogn, og så kunne dere lagt i resten selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp selv. De får velge å legge i den summen de ønsker, eller kjøpe noe annet.

Det er du som skal få hverdagen til å fungere med tre barn, og velger den vognen du mener passer dere. 

Anonymkode: 4ca95...683

Skrevet

Om de ikke egentlig har tenkt til å betale for vognen, så burde de kanskje ikke tilbudt seg å betale. Om de har ett Max tak så burde de også opplyst om det. 

Kjøp den selv, så slipper dere mere tull med det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig av de å ikke ville spleise. Fikk selv bidrag til vogn, 4000, av min mor og kjøpte en Bugaboo. Som jeg har vært utrolig fornøyd med forresten. Hadde betalt selv. 

Anonymkode: bd539...974

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har de kontrollbehov? Veldig spesielt at de ikke møter dere på spleis. Jeg ga vogn til mitt første barnebarn. Det var en selvfølge at foreldrene valgte den vogna de ønsket. Om prisen hadde vært for høy hadde jeg gitt dem summen jeg hadde råd til. 

Anonymkode: 63388...46c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkuratt blitt farmor og her fikk foreldrene selvfølgelig velge vognen selv og vi ga en fast sum til dem. Her kjøpte de en veldig pent brukt vogn. Og ja vogn er dyrt. Skulle bare mangle at ikke de fikk velge selv.

Anonymkode: 41851...4e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Var det jeg også tenkte, men redd for å virke urimelig/utakknemlig!

Besteforeldrene kan ha litt sterke meninger, men tror ikke helt de forstår hvor dyrt utstyr er i dag. Selv betalte de ca 1.500 kr for en helt ny vogn på 90-tallet og 700 kr for en særdeles pent brukt tvillingvogn. Så er bare vi som er så «jålete» og skal velge fra øverste hylle. Har derimot ikke så mange valg når det kommer til tvillingvogn hvis jeg ønsker en hvor jeg kan se begge barna og ha dem vendt mot meg når de går over til sittedel.

men kan godt tenkes at de ble litt tatt på senga over prisen og faktisk ikke var klar over ny pris 😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...