Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Red velvet cake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg skal bake en red velvet cake for første gang i morgen.

Lurer på:

1) Jeg har hørt det er vanskelig å få til rødfargen. Har dere noen tips? Jeg har ikke tid til å bestille rødfarge, den må kunne kjøpes i butikk. 

2) Kan den bakes og monteres dagen før? Jeg har ikke så lyst til å lage langpanne-varianten, da det er en litt høytidelig anledning. 

3) Har du en god oppskrift du kan anbefale? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bruke "vanlig" konditorfarge som de selger på typ matbutikken, den er ikke sterk nok. Jeg har kjøpt fargepaste på Kitchn. 

Jeg har brukt oppskrift fra Detsoteliv, den ble veldig vellykket. 

Ja, du kan fint lage og montere dagen før. 

Anonymkode: effdd...f29

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Da må du nok innom typ Kitchn, Jernia o.l. Matbutikkfarge er ikke sterk nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke bruke "vanlig" konditorfarge som de selger på typ matbutikken, den er ikke sterk nok. Jeg har kjøpt fargepaste på Kitchn. 

Helt riktig.

Så hvis TS ikke har annet enn matbutikker i nærheten, så blir det ingen red velvet i morgen. Heldigvis smaker jo kaken det samme selv om fargen droppes😊

Anonymkode: 2c4a8...1e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale varianten strawberry red velvet cake om du ikke er helt bestemt på den originale, den er ekstra nydelig. Også enig i at du bør kjøpe en sterkere konditorfarge enn de som du får i vanlig dagligvare, for det blir ikke rødt nok. Du kan fint lage klart, men ville selv ha ventet med "ytterkremen" til selve dagen. Jeg har også laget den som muffins og cake pops, funker knall.

Anonymkode: c2b82...b98

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan anbefale varianten strawberry red velvet cake om du ikke er helt bestemt på den originale, den er ekstra nydelig. Også enig i at du bør kjøpe en sterkere konditorfarge enn de som du får i vanlig dagligvare, for det blir ikke rødt nok. Du kan fint lage klart, men ville selv ha ventet med "ytterkremen" til selve dagen. Jeg har også laget den som muffins og cake pops, funker knall.

Kanskje lettere å få til muffins? Hva pynter du med? 

skal sjekke ut den typen du nevner. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Helt riktig.

Så hvis TS ikke har annet enn matbutikker i nærheten, så blir det ingen red velvet i morgen. Heldigvis smaker jo kaken det samme selv om fargen droppes😊

Anonymkode: 2c4a8...1e8

Joda, jeg bor veldig sentralt, så det er mye butikker her. Men rekker ikke bestille fra nettbutikk. 🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har brukt oppskrift fra Detsoteliv, den ble veldig vellykket. 

Ja, du kan fint lage og montere dagen før. 

Takk! ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mens jeg ville absolutt tatt på kremen med en gang, da kaka blir mye bedre når den får satt seg. 

Anonymkode: e4896...0e2

AnonymBruker
Skrevet
Ellevill skrev (5 minutter siden):

Kanskje lettere å få til muffins? Hva pynter du med? 

skal sjekke ut den typen du nevner. :)

Jeg bakte de til et bryllup, så da var det den tradisjonelle hvite kremen som ble sprøyta på i pent mønster + litt hvitt perlestrøssel jeg hadde kjøpt i en butikk med stort utvalg på sånt, husker ikke akkurat hvor. De ble kjempepopulære i hvert fall, lett for gjestene å forsyne seg. Men finnes jo så mange pene strøssel nå. Kanskje rosepynt f.eks.? Eller om man er skikkelig flink, sprøyte på selve kremen i blomstermønster?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mens jeg ville absolutt tatt på kremen med en gang, da kaka blir mye bedre når den får satt seg. 

Anonymkode: e4896...0e2

Jeg velger som regel å fylle kaka dagen før, men spare pyntekremen til samme dag - kjøler man kremen over natta blir den lettere å jobbe med når man skal sprøyte pent på, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...