AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg og samboeren min holder på å planlegge bryllup. Vi skal ikke gifte oss før om et par år, men jeg har tenkt mye på hvem jeg skal velge som forlover, for jeg synes det er skikkelig vanskelig. Jeg har 3 alternativer: 1. Søsteren min. Jeg var forloveren hennes for noen år tilbake. Vi har alltid vært gode venner, men det er ikke henne jeg deler mine innerste tanker og følelser med. Hun er en som lett blir såret for ting, så er redd for å såre henne hvis hun ikke blir valgt. SØstra mi er veldig flink til å se detaljer, så er sikker på at hun hadde hjulpet meg mye med pynting og planlegging. 2. Barndomsvenninne. Vi er fortsatt gode venner, men vi møtes veldig sjeldent, og det er ikke henne jeg ringer hvis det er noe. Men, vi har ei lang historie, og hun kjenner meg veldig godt. Vi har vært igjennom mye sammen. Hun er ikke den jeg ville ha fått mest hjelp fra, fordi hun er en travel flerbarnsmor. Usikker på hvordan utdrikningslaget hadde blitt f.eks. Var forloveren hennes for noen år siden. 3. Ei venninne jeg fikk for 4-5 år siden, som jeg deler det aller meste med. Hun er den jeg ringer hvis det er noe, og vi kan snakke sammen om alt. Hun er også veldig gøyal og hjelpsom. Hun har ikke små barn, så har litt bedre tid til å hjelpe til. Hun er flink til å planlegge, og hadde vært en god hjelp. Er redd for å såre noen. Tror ikke nr 3 blir såret hvis jeg ikke velger henne, selv om det er egentlig hun jeg ønsker å ha. Vurderer eventuelt å ha 2 forlovere. Men, vet ikke hvem! Anonymkode: 5be39...e3a
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Jeg hadde uten tvil valgt nr.3 Anonymkode: 49dc6...562 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Man kan bare ha én forlover (den som skriver under på papirene). Anonymkode: badfa...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Hadde valgt søsteren. Eller alle. Anonymkode: 6e60c...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Nummer 3 kommer til å forstå dersom du velger 1 eller 2. Nummer 2 kommer til å forstå dersom du velger søsteren din. Jeg ville valgt nummer 1. Anonymkode: 6a984...f93 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Det virker som du tenker at en forlover skal hjelpe deg med mye- i tillegg til å planlegge utdrikningslag, holde tale og være der for deg hele bryllupsdagen. Det er mye å be om. Kan være lirt å avklare forventninger på forhånd. Vet hvertfall at jeg hadde gått drittlei 🙈om det var forventet at jeg i to år skulle bidra i planlegging og diskutere/samtale om en bryllupsdag. Har vært forlover to ganger, og håper jeg aldri blir spurt igjen. Voldsomt mye arbeid. Setter fritiden min høyt. Sa ja, lurt å avklare litt, så du ikke blir skuffet, eller føler deg sviktet om forloveren du velger ikke lever opp til dine forventninger. Anonymkode: 6c57a...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Jeg valgte søster da det er et "enkelt og forklarbart" valg. Og man unngår å såre alle andre - både barndomsvenner og nye venner. Nå er det 15 år siden. Søster er jo fortsatt i livet mitt, og nærmere enn noen gang da vi har stått i utfordringer med familie. Det ligger faktisk noe i at søsken er de enste som følger deg gjennom så godt som hele ditt liv. Barndomsvenninner har nesten blitt faset helt ut, vi har gått ulike veier i livet. De som var mine nærmeste den gangen er borte eller fjernere nå. Og nye har kommet til. Søster har nok aldri i mitt liv vært den aller nærmeste. Men alle andre som har hatt den rollen har jo vært dynamiske i mitt liv på en annen måte. Anonymkode: b6ff6...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #11 Skrevet 32 minutter siden Jeg valgte søsteren min og er veldig glad for det. Vennskap kommer og går, og endres over tid. Men en søster har man livet ut. Anonymkode: 0d61b...a33
Stor pike Skrevet 24 minutter siden #12 Skrevet 24 minutter siden Jeg var broren min og mannen valgte søsteren sin. Ingen av oss hadde opplagte venner å be og dette funket for oss. Jeg hadde valgt søster.
Raven.Writingdesk Skrevet 6 minutter siden #13 Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er redd for å såre noen. Tror ikke nr 3 blir såret hvis jeg ikke velger henne, selv om det er egentlig hun jeg ønsker å ha. Vurderer eventuelt å ha 2 forlovere. Men, vet ikke hvem! Anonymkode: 5be39...e3a Vær så snill uansett hva du gjør: velg din søster ♥️ Hun valgte deg, det blir et svik enten du vil eller ikke om du ikke gjør det samme. Og det blir også ett svik jeg tror dine foreldre vil kjenne på. Du sier din søster er følsom men kanskje vet hun at hun ikke er ditt førstevalg selv om du er hennes. Dette gjør henne «følsom» i dine øyne men viser egentlig bare hvor mye du betyr for henne. Så lenge din søster ikke har krenket deg eller gjort deg vondt tror jeg du vil lengre frem i tid også se annerledes på det om du ikke velger din søster. Jeg har ingen søster men valgte den du beskriver som nr 3. i dag har vi ikke kontakt, det hadde jeg aldri sett for meg da. Jeg angrer ikke på mitt valg for det var ingen andre åpenlyse kandidater. Hadde jeg dog valgt henne over en søster som valgte meg er jeg ikke i tvil om at det ville ha vært sårt også for meg selv. Jeg mener også du kan velge alle tre. Hvis du mener den som har best kapasitet til å orge ett utdrikningslag er nr.3 så kan du helt sikkert si det til alle tre, ettersom jeg ikke tror det handler så mye om å få være den som organiserer utdrikningslaget for deg men den som får representere en støttespiller for deg, for de to andre. Jeg ville sagt til nr.3: « jeg har slitt med hvem jeg skal velge, min søster valgte meg og jeg vet det blir sårt om jeg ikke velger henne. Min barndomsvenninne representerer fortiden og historien min og du representerer nåtiden og fremtiden, derfor vil jeg gjerne ha dere alle tre. Jeg vil si til de to andre at jeg helst ønsker at du tar styring for organisering av utdrikningslag hvis dere finner på noe for meg, for du er den jeg har mest kontakt med i det daglige og kjenner meg best». Til de min søster ville jeg sagt: «jeg har slitt med hvem jeg skal velge, X representerer barndommen min og Y er den jeg har mest kontakt med nå. Så jeg ønsker å velge dem begge to, men du er hjertet mitt og familien min. Derfor vil jeg ha tre. Vil du være forloveden min sammen med X og Y « ? - så ville jeg ha sagt: «du og Y har begge barn og hektiske liv, så jeg tenker at hvis dere tenker noe utdrikningslag eller lignende så er X den som har best kapasitet til å organisere det, så jeg tenker hun kanskje kan være den som får hovedansvar for slike praktiske ting». Du er heldig TS, som har så mange som er glade i deg. Velg dem alle!
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #14 Skrevet akkurat nå TS her. Ja, jeg er heldig, takk for gode svar! Var jo forlover til nr 2 også, så er jo et slags svik å ikke velge henne også. Vi får se! Og til deg som tror jeg har høye forventinger til forlover; det har jeg ikke. Har ikke tenkt at forlover skal sitte sammen med meg å planlegge i 2 år, har en mann som vil være engasjert. Men, vet at 2 av de på lista er gode til å se detaljer, og hadde elska å engasjere seg med tips og råd Jeg jobber sammen med nr 3 også, så vi møtes hver dag. Anonymkode: 5be39...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå