Gå til innhold

På grensen til beføling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en mannlig kollega som jeg kan snakke med om ting og som jeg føler tillit til. Han er god å snakke med om ting og hører alltid etter når jeg forteller. Og kommer med støttende ord. Men så merket jeg noe litt «off», der jeg fortalte han noe i lunsjen og han kom med en trøstende hånd på låret. Som han holdt der en stund og gikk litt frem og tilbake med den. Ganske nært og kom litt ani med tommelen mens han strøk. En annen gang var da jeg stod foran han og han holdt begge hendene på armene mine mens han strøk. Kunne kjenne at han kom ani puppene. Er det jeg som er følsom for dette eller gjør han det med vilje? 

Anonymkode: c25be...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er "ani"? 

Men ja, han gjør det med vilje. Du har intime samtaler med en mann, begge føler tillit og vennskap til hverandre, forskjellen er at han tenker på deg som en potensiell sexpartner. 

Vennskap for menn og kvinner, vil aldri være symmetrisk, og det trodde jeg dere lærte i barneskolen? 

Anonymkode: 8b29c...53b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er "ani"? 

Men ja, han gjør det med vilje. Du har intime samtaler med en mann, begge føler tillit og vennskap til hverandre, forskjellen er at han tenker på deg som en potensiell sexpartner. 

Vennskap for menn og kvinner, vil aldri være symmetrisk, og det trodde jeg dere lærte i barneskolen? 

At han kom «borti», vet ikke om det var med vilje. Men kunne kjenne det et par sekunder, der han strøk med tommelen. 
Men skjønner ikke helt hvorfor han gjør det når vi har intime samtaler? Merker hver gang at han skal stryke på meg, som jeg bare syns er fint og koselig. Er kanskje hans måte å kommunisere at han er der for meg. Men det kjennes også litt seksuelt ut i måten han gjør det på. 
Jeg trodde vi var venner

AnonymBruker
Skrevet

Syns også det litt dårlig timing på en måte, for det skjer hver gang vi har sånne samtaler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trodde vi var venner

Jeg gjentar: menn skiller ikke. Selvsagt er dere venner, men han kan fint ha lyst på deg likevel. Å tro at du kan holde seksuell tiltrekning utenfor, er veldig naivt.

Dette med hvordan han tar på deg , kan være noe han er tillært helt fra barndommen. Hvis det virker som om du trenger trøst og støtte, så er det ikke unaturlig å ville gi deg litt kroppskontakt, i form av å stryke, gi deg en klem, eller holde rundt. 

Det er din jobb å begynne å sette grenser her, for han er ikke synsk. Du kan si at det er fint å bli strøket på, men at du ikke liker å bli tatt på puppene etc. 

En annen fare oppi dette, er at når du først har begynt å tenke noe seksuelt om disse berøringene, så vil du se det, uansett hva han kanskje legger i det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Syns også det litt dårlig timing på en måte, for det skjer hver gang vi har sånne samtaler

Når hadde det passet bedre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

At han kom «borti», vet ikke om det var med vilje. Men kunne kjenne det et par sekunder, der han strøk med tommelen. 
Men skjønner ikke helt hvorfor han gjør det når vi har intime samtaler? Merker hver gang at han skal stryke på meg, som jeg bare syns er fint og koselig. Er kanskje hans måte å kommunisere at han er der for meg. Men det kjennes også litt seksuelt ut i måten han gjør det på. 
Jeg trodde vi var venner

Han vil nedi buksa på deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjentar: menn skiller ikke. Selvsagt er dere venner, men han kan fint ha lyst på deg likevel. Å tro at du kan holde seksuell tiltrekning utenfor, er veldig naivt.

Dette med hvordan han tar på deg , kan være noe han er tillært helt fra barndommen. Hvis det virker som om du trenger trøst og støtte, så er det ikke unaturlig å ville gi deg litt kroppskontakt, i form av å stryke, gi deg en klem, eller holde rundt. 

Det er din jobb å begynne å sette grenser her, for han er ikke synsk. Du kan si at det er fint å bli strøket på, men at du ikke liker å bli tatt på puppene etc. 

En annen fare oppi dette, er at når du først har begynt å tenke noe seksuelt om disse berøringene, så vil du se det, uansett hva han kanskje legger i det. 

Hallo når han kommer borti puppen og underlivet hennes så er det med vilje. Dette er ikke vennskapelig. Han driter i ts. Han er ingen venn. Han vil pule

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, skjønner jo at det seksuelle er en del av oss, men det er kanskje bare timingen. Har for eksempel fortalt til han at jeg har fått uønsket seksuell oppmerksomhet fra en annen kollega som jeg syns har vært ubehagelig. Har fått støtte og råd fra han angående det. Og det er da det har skjedd. Føler kanskje han utnytter situasjonen når jeg er sårbar og forteller noe sånt? Jeg vet ikke..

Skrevet

Dette er mulig en sånn mann som tror at vennskapelig = sex. 
Altså han tror at om han er vennlig nok, så vil du gi ham sex fordi han er vennlig. 

Om du avviser ham, blir han sur og mumler om "friendzone" og den type dumskap. 

Det er vanskelig å vite, siden ingen her kjenner personen (Som vi vet om hvertfall)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Når hadde det passet bedre? 

Vet ikke, bare føler han utnytter situasjonen når jeg er sårbar.. får litt dårlig samvittighet for å skrive det

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde vi var venner

Dette er en manøver for å få deg til å slappe av slik at han kan gjøre som han vil. En veldig oppmerksom mann dette her.

Han må du være streng med, ellers blir et vennskap utfordrende.

Anonymkode: d9be6...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...