Anonym6789 Skrevet 11. september 2025 #1 Skrevet 11. september 2025 Jeg liker ikke smaken og konsistensen på gels, og har tidligere spist vingummi på lengre løpeturer (12 km +). Kjenner at det ofte har gjort meg litt kvalm, mulig fordi jeg ikke syns søtt er så fristende under trening 😅 Hva inntar dere av næring, dere som ikke spiser gels?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #2 Skrevet 11. september 2025 Anonym6789 skrev (9 minutter siden): Jeg liker ikke smaken og konsistensen på gels, og har tidligere spist vingummi på lengre løpeturer (12 km +). Kjenner at det ofte har gjort meg litt kvalm, mulig fordi jeg ikke syns søtt er så fristende under trening 😅 Hva inntar dere av næring, dere som ikke spiser gels? Må du spise på såpass korte turer da? Anonymkode: 98425...eb9 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #3 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du spise på såpass korte turer da? Anonymkode: 98425...eb9 Kort tur på 12 +, så potensielt maraton eller lignende? Jeg har brukt tørket mango, usikker om det er like effektivt gel. Anonymkode: 4c33a...ed4 1
Anonym6789 Skrevet 11. september 2025 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Må du spise på såpass korte turer da? Anonymkode: 98425...eb9 Jeg MÅ sikkert ikke det, men på 15-21km inntar jeg noe næring ja
AnonymBruker Skrevet 13. september 2025 #5 Skrevet 13. september 2025 Har med saft på turer mellom 15-20 km. Liker energibarene til Veloforte på lengre turer, de er litt gelè-aktig i konsistensen. Kan være litt vanskelig å få tak i, dessverre. Anonymkode: 83b07...385 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2025 #6 Skrevet 14. september 2025 Du kan få i deg nok næring gjennom drikke, om du sliter med å spise noe. Finns mange bra sportsdrikker som inneholder det du trenger, så om du brukers drikkevann evt løper runder så kan det være et alternativ. Ellers kan banan være bra alternativ om du vil spise noe. Anonymkode: 2a45d...aee 1
Snabeltann Skrevet 14. september 2025 #7 Skrevet 14. september 2025 (endret) Spiser ikke noe på løp på den lengden, men på fjelløp eller halvmaraton har jeg drikke med elektrolytter med og noen seigmenn i lomma. Trening : 12 km er over for meg på en time og fem min, trenger ikke mat da. I løpssituasjon: tar meg ikke tid til å spise, drikker næring heller (sportsdrikk eller saft) Endret 14. september 2025 av Snabeltann 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2025 #9 Skrevet 14. september 2025 Har ikke med noe med mindre jeg skal løpe i hvert fall et halvmaraton. Da har jeg smågodt, har litt forskjellige biter og tar det jeg føler for der og da. Har funket hittil. Anonymkode: 1a240...283 1
I Grosny Skrevet 14. september 2025 #10 Skrevet 14. september 2025 (endret) Jeg løper ikke , men sykler. Synes det er best å finne en fin benk og ta matpakka der. Det kan være brødskiver med hva som helst slags pålegg, men brunost er det enkleste. Jeg tror det går å spise brødskiva løpende også. Noen ganger har jeg hatt med en banan eller to. Troika eller Snickers har jeg også spist. Endret 14. september 2025 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 18. september 2025 #11 Skrevet 18. september 2025 Jeg er ikke så glad i å spise på øktene, har litt samme erfaring som deg med at det som er «lettspiselig», som smågodt og gels blir kvalmende og kan gi magevondt. På økter på 12-20 km tar jeg med litt sportsdrikk, eller bare farris/vann med kullsyre. Drikker så lite som mulig/små slurker for å unngå å bli kvalm eller veldig «full», men akkurat hvor mye jeg trenger på hver tur kommer an på været. Trenger mye mer i solsteiken på sommeren enn hvis jeg løper i kaldere vær. Når jeg passerer 20 km har jeg oftest med en liten matpakke. Ikke alltid at jeg spiser den, spørs hvordan formen er, men synes det er en trygghet å ha «noe» i løpevesten i tilfelle man skulle gå helt tom. Da liker jeg lyst brød (raske karbs) med saltpålegg (motvirker kvalme for meg). Er det bare en treningstur så gjør det meg ingenting å pause klokka i 5 min for å spise litt, eller spise gående for å unngå melkesyreoppsamling. Det funker bedre for meg personlig enn å skulle innta søte ting mens jeg løper. Dette er noe av det som funker for meg, men det er jo lurt å teste litt forskjellig for å se hva som funker for seg. Til slutt vil jeg bare kommentere at jeg synes det er kjipt at folk kommenterer ting som «du trenger vel ikke innta noe for så korte turer» etc. Ikke alle har samme behov for næring på tur, men noen har det. Dumt å påstå at det som passer for seg skal være en slags målestokk for alle andre. Det er et dårlig råd å gi sånn uten videre. Ser det samme i løpegrupper på Facebook at folk som spør om tips til HVA de kan spise får svar fra folk som hevder at de aldri spiser noe i samme distanse. Vet du hva, da var faktisk ikke det spørsmålet ment for deg. Anonymkode: f36b2...dcb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå