AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Etter årevis med å kave for å greie jobb, klarer jeg ikke den mentale belastningen og er på vei mot uføretrygd pga kompleks ptsd. Har virkelig prøvd, men det er for ustabilt og det har tatt bort mye av gleden av familielivet blant annet. Jeg har levd i mye indre stress og sørger over å ikke virkelig ha kosa meg i småbarnstiden. Stresset har påført meg kroniske sykdommer som blusser opp ved langvarig stress. Så… hvordan skal jeg greie å forsone meg at jeg nå hovedsakelig skal være husmor? Noe som i og for seg er en fantastisk viktig jobb, og spesielt når barna fremdeles er hjemmeboende i en god del år til. Frykten min ligger i at jeg utad virker «frisk» og bare de nærmeste vet ståa med kompleks ptsd pga barndommen min. Hva vil folk tenke? Og hva med når barns flytter ut og jeg ikke har noen å stelle for lenger? Er så redd for å miste meningen med livet. Noen erfaringer eller tanker? Anonymkode: 0512a...788 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Det å ha noe "jobbaktig", altså noe ansvar og ting å drive med, er vist å være viktig for lykke. Kanskje du kan se om det er noe frivillig arbeid du kan melde deg til? Besøksvenn, leksehjelper, kattekoser (dette er faktisk noe dyrebeskyttelsen / kattens vern søker innimellom!), e.l.? Det å ha en usynlig sykdom, er dessverre sånt som folk ikke skjønner, og det er en ekstrabelastning når man blir baksnakket og mistenkeliggjort.. Så jeg skjønner veldig godt at du tenker på dette ❤️ Anonymkode: e7052...dd7 1 1
Million Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden (endret) Det kan kanskje være givende for deg å påta deg et verv eller to innenfor noe som interesserer deg? Har du en hobby og er meldt inn i interesseklubben, kanskje du kan melde deg til valg som styremedlem eller noe, og se om du blir valgt? Jeg er uføretrygdet selv, men har i et par år sittet i styret i borettslaget som styremedlem. Det gir godt innblikk i hva som skjer i mitt nabolag, jeg får være med og stemme og bestemme, får oppgaver jeg må løse og innrapportere om til de andre i styret osv. Litt pc-arbeid blir det og noen befaringer etc. Det er også et styrehonorar til styremedlemmene, som utbetales en gang pr år. Det er gode penger, ålreit å tjene noe ekstra som uføretrygdet. Men hovedsaken er at det holder meg opptatt i perioder, og jeg føler at jeg bidrar med noe, om enn bare i mitt nærmiljø. Om ikke dette er noe for deg; Se på hva du kan få av hobbyer fremover, noe som virkelig interesserer deg. Prøv forskjellige hobbyer om du vil, se hva som fenger. Endret 4 timer siden av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå