AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg begynte på Vinelle p-piller i slutten av mars. I begynnelsen av juni bestemte jeg meg for å ta en liten pause da jeg ble så lei av å blø hele tiden og samboeren klaget over at jeg var så sint. Begynte igjen i begynnelsen av juli men ga meg igjen etter 2 uker for jeg fikk igjen klager for sinnet og jeg blødde de to ukene og følte meg helt gal av graviditetstegn. Tok siste pillen 24. juli. Venter fortsatt på mens men kjenner igjen symptomene på hvordan jeg pleier å ha det rett før mens nå. Har også tatt masse graviditetstester som alle var negative. Føler jeg må ta et endelig valg nå før mensen kommer. Skal jeg holde ut på p-piller eller klare meg uten? Kommer de konstante blødningene og raseriet noen gang til å gi seg? Og hvordan slutte å være konstant redd for å være gravid på prevensjon? Ble helt gal av symptomer på graviditet da jeg hadde hormonspiral også. Har barn fra før og føler meg helt ferdig med småbarnslivet. Det jeg likte med å gå på pillene var hvor frisk jeg følte meg fysisk. Er ganske plaget både psykisk og fysisk gjennom hele syklusen. Mye smerter, tyngdefølelse i armen og bein, skjelven, zombie-følelse, forskjellige typer hodepine, tannsmerter, svimmelhet, store konsentrasjonsvansker, livredd for å kjøre bil, mørke tanker, vekslet mellom å aldri klare og sove eller sove hele tiden. Vond kroppslukt uken før mens for så å lukte vondt under mens på grunn av blødninger så jeg holder meg isolert. Måneden rundt er en evig berg-og-dal-bane og hodet er aldri med. Så jeg vil virkelig si at jeg er friskere på p-piller, men ikke noe gøy når jeg får høre at jeg er så sint (føler ikke sinnet mot samboeren har lagt seg enda etter pilleslutt så vet ikke 100 % sikkert at de har skylda der) og det var slitsomt å gå rundt å aldri vite når jeg plutselig begynte å blø og om det bare var et truseinnlegg med blod i to dager eller nattbind i 9 dager. Noen råd? Anonymkode: 974b8...f39
Tvist Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Hva med å prøve et annet hormonpreparat? Jeg bruker p ring, og så finnes det jo sprøyter og p stav.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden De første 3-6mnd på p-piller er innkjøringsfasen. De første 3mnd vil man kjenne på bivirkninger som etterhvert gir seg. Slik av og på som du holder på er ikke bra, for det gjør hormonene dine ustabile. Du kan alltids teste annen type, men du må gi det mer enn 3mnd Anonymkode: d485f...3f1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Og kan kombinasjonspiller være noe for deg? Anonymkode: d485f...3f1
Uanonym bruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Å stadig begynne og slutte på p-piller er veldig dumt. Da må man gjennom de samme oppstartsbivirkningene gang på gang. Hvis du får småblødninger på tradisjonelle p-piller (altså piller med både østrogen og gestagen), inneholder det trolig for lite østrogen for deg. Østrogennivået i p-piller har blitt lavere de siste tiåra, noe som er bra med tanke på risiko for brystkreft, plodpropp osv., men samtidig kan nivået bli så lavt at pillene ikke virker som de skal. På tradisjonelle p-piller skal man kunne være blødningsfri utenom den pillefrie uka, og man skal også kunne hoppe over pillefrie uker i blant uten problemer. Får du mellomblødninger, bør du kanskje vurdere et merke med litt høyere østrogennivå. Ellers er det som sagt sånn at bivirkninger alltid er flest i starten, og at det lønner seg å holde ut litt framfor å slutte og begynne om hverandre. Er du ferdig med barn, ville jeg sterkt vurdert hormonspiral, som har færre bivirkninger og man slipper å huske og ta piller hver dag. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Å gå av og på p-piller er ikke bra. Det er en liten helserisiko forbundet med oppstart, så ikke start flere ganger på kort tid slik som dette. Hvis du ikke liker bivirkningene på en type p-pille bør du gå videre til en annen type. Hvordan det blir på en viss p-pille får du ikke egentlig vite sikkert før det er gått 3 måneder. Hvis du (eller typen din) ikke greier å holde ut 3 måneder bør du bytte til en annen type, ikke fortsette å sloss med den samme. Ta en time hos legen, så finner dere ut av dette sammen. Anonymkode: 5dd65...81f 1
Vibelator Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg begynte på Vinelle p-piller i slutten av mars. I begynnelsen av juni bestemte jeg meg for å ta en liten pause da jeg ble så lei av å blø hele tiden og samboeren klaget over at jeg var så sint. Begynte igjen i begynnelsen av juli men ga meg igjen etter 2 uker for jeg fikk igjen klager for sinnet og jeg blødde de to ukene og følte meg helt gal av graviditetstegn. Tok siste pillen 24. juli. Venter fortsatt på mens men kjenner igjen symptomene på hvordan jeg pleier å ha det rett før mens nå. Har også tatt masse graviditetstester som alle var negative. Føler jeg må ta et endelig valg nå før mensen kommer. Skal jeg holde ut på p-piller eller klare meg uten? Kommer de konstante blødningene og raseriet noen gang til å gi seg? Og hvordan slutte å være konstant redd for å være gravid på prevensjon? Ble helt gal av symptomer på graviditet da jeg hadde hormonspiral også. Har barn fra før og føler meg helt ferdig med småbarnslivet. Det jeg likte med å gå på pillene var hvor frisk jeg følte meg fysisk. Er ganske plaget både psykisk og fysisk gjennom hele syklusen. Mye smerter, tyngdefølelse i armen og bein, skjelven, zombie-følelse, forskjellige typer hodepine, tannsmerter, svimmelhet, store konsentrasjonsvansker, livredd for å kjøre bil, mørke tanker, vekslet mellom å aldri klare og sove eller sove hele tiden. Vond kroppslukt uken før mens for så å lukte vondt under mens på grunn av blødninger så jeg holder meg isolert. Måneden rundt er en evig berg-og-dal-bane og hodet er aldri med. Så jeg vil virkelig si at jeg er friskere på p-piller, men ikke noe gøy når jeg får høre at jeg er så sint (føler ikke sinnet mot samboeren har lagt seg enda etter pilleslutt så vet ikke 100 % sikkert at de har skylda der) og det var slitsomt å gå rundt å aldri vite når jeg plutselig begynte å blø og om det bare var et truseinnlegg med blod i to dager eller nattbind i 9 dager. Noen råd? Anonymkode: 974b8...f39 Dropp hele sexen.Problem løst
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #8 Skrevet 49 minutter siden Du bør vurdere hormonspiral. Anonymkode: 3e91b...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå