Gå til innhold

Har du tenkt på hvor du vil bo når du blir eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kanskje bo mine siste år med venninner i utlandet?

Endret av exictence
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siste år bor du sikkert på sykehjem. 🤭

Anonymkode: 4d7ef...660

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bo i en mindre leilighet. Kanskje spania, eller her🌞

Anonymkode: 90c36...86f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jo være, men statistikken vise at 20 - 25% av eldre aldri kommer på hjem.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen bor i åresvis på sykehjem lenger. Eldre er friske mye lengre, og bor stort sett i eget hjem. Er man veldig syk/skrøpelig og havner på sykehjem er det snakk om noen mnd av livets siste fase.

Anonymkode: a9d7c...418

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil bo i en mindre leilighet. Kanskje spania, eller her🌞

Anonymkode: 90c36...86f

Høres forlokkende ut

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bo i huset mitt så lenge jeg kan. Tida etter det orker jeg ikke tenke på. Det får bli den tid og den sak. 

Anonymkode: 591ba...d4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker et varmt strøk er eller annet sted i verden.

Anonymkode: fa5ca...791

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi nedgraderer til en av de moderne blokkene, med sjøutsikt og glassveranda. Frister til tider allerede nå 😅 Og heis til garasje. Samt en dagligvare i underetasje. Og et sted å ta et glass vin eller kaffe rett ved. 

Samt kjøper leilighet i varmen et sted. (Har foreldre som lever slik nå). 

Anonymkode: 6cfcb...a4e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å bo der vi bor nå. Pga helseproblemer flyttet vi til leil. for 3-4 år siden 🥰

Anonymkode: fa8f3...008

AnonymBruker
Skrevet

Som ufør håper jeg å dø før jeg er pensjonist.

Anonymkode: fbe11...0a5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ofte på det ja. 

Er nå i midten av 40-årene. Har et barn, tenåring, som pr nå planlegger å studere og muligens bosette seg i utlandet. Jeg står også fritt til å gjøre det, men jeg er ikke en attraktiv innbygger selv om jeg har fast inntekt. Er ufør, men tar ikke medisiner og for andre ser jeg helt vanlig ut. 

Har et ønske om å kunne kjøpe noe sammen med barnet, da vi sammen forhåpentligvis vil ha en grei kjøpekraft. Jeg trenger ikke, og ønsker ikke mye plass. Men så gjenstår det å se hva livet til barnet bringer med årene. Det blir jo helt opp til det da voksne barnet å avgjøre. 

Hvis ikke så kjøper jeg meg en liten leilighet i et eller annet sentrum slik at jeg slipper snåmåking og gressklipping, og bilhold, i en skandinavisk by. 

Anonymkode: 2a735...6b3

Skrevet
exictence skrev (6 timer siden):

Kanskje bo mine siste år med venninner i utlandet?

Hvordan vet du når dine siste år er??

Mange får hjertestans og død ut av det blå.Andre får turbo kreft 2 mnd og leve.

I tillegg er 3.verdenskrig på trappene

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen bor i åresvis på sykehjem lenger. Eldre er friske mye lengre, og bor stort sett i eget hjem. Er man veldig syk/skrøpelig og havner på sykehjem er det snakk om noen mnd av livets siste fase.

Selvfølgelig er det mange som bor i åresvis på sykehjem... Ja, eldre bor ofte hjemme lengre enn før, men det er også veldig, veldig mange som blir skrøpelige og lever i åresvis i skrøpelig tilstand på sykehjem. Dette gjelder tre av mine fire besteforeldre. Mormor ble dement og bodde på sykehjem i fem år før hun døde. Farmor ble skrøpelig og havnet i rullestol, og ble småtutlete, og bodde på sykehjem i fire år. Farfar var "heldig" og døde etter bare 3 år på sykehjem. 

Selv håper jeg å bo hjemme i huset mitt med mannen min til jeg dør. Og jeg vil heller ta livet mitt enn å havne på sykehjem. 

Anonymkode: 21ed0...652

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har allerede leilighet i Hellas, satser på å bo der.

@Vibelator Ingen vet hvordan ens siste år blir, det sier seg selv. Man kan jo likevel planlegge med positivt fortegn, alltid livsberikende å ha noe å glede seg til. Og veldig mye bedre enn å grue seg for ting som kanskje aldri skjer. 

Anonymkode: 78663...689

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytter ut av Norge så fort jeg er ferdig med jobben. Pengene strekker lenger andre steder i verden. Den eneste grunnen til at vi bor i Norge er at det er så lett å tjene masse penger her. Når de pengene skal brukes og beskattes, så vil vi ut av landet, til et sted med høyere livskvalitet og lavere priser. Filippinene står øverst på listen om dagen.

Dette er 35 år til, så vi får se. :D 

Anonymkode: 63294...fc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det mange som bor i åresvis på sykehjem... Ja, eldre bor ofte hjemme lengre enn før, men det er også veldig, veldig mange som blir skrøpelige og lever i åresvis i skrøpelig tilstand på sykehjem. Dette gjelder tre av mine fire besteforeldre. Mormor ble dement og bodde på sykehjem i fem år før hun døde. Farmor ble skrøpelig og havnet i rullestol, og ble småtutlete, og bodde på sykehjem i fire år. Farfar var "heldig" og døde etter bare 3 år på sykehjem. 

Selv håper jeg å bo hjemme i huset mitt med mannen min til jeg dør. Og jeg vil heller ta livet mitt enn å havne på sykehjem. 

Anonymkode: 21ed0...652

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men vi snakker jo om den generasjonen som blir eldre , ikke de som havna på sykehjem for 10 år siden. Jeg kjenner ingen som har havna på sykehjem i løpet av de siste fem årene som har vært der mer enn 6 mnd før de døde.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser eldreomsorgen mange steder er. Ønsker jeg ikke å bli så gammel. Vil ikke være byrde for barna mine .

Anonymkode: 3f7be...bfb

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis rekker jeg ikke å fylle 60, så jeg tenker jeg bor hjemme eller i ei lita hytte. 

Anonymkode: 73687...270

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja! har tenkt en del på det. Er blitt veldig bevist på at jeg skal flytte til en leilighet, tidlig nok. Ser hvor ille det går med de som sitter lengst mulig i sitt hus, og som etterpå flytter rett til sykehjem og dør raskt etter det ja. Vil bo lengst mulig selvstendig men trenger jo komfort og andre mennesker rundt meg. 

Anonymkode: f9168...8e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...