Gå til innhold

Hvordan få monstera til å slutte å vokse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en monstera som jeg kjøpte på finn. Da jeg fikk den var den litt solskada og hadde visst ikke fått nye blader på lenge i følge dama jeg kjøpte den av. Den var ca 150 høy, så ganske stor. Jeg har aldri hatt en innendørs plante som ikke har dødd enda, men jeg trengte den til styling i forbindelse med hussalg. Jeg pottet den om til en større potte, for den holdt på å velte.

Etter salget beholdt jeg den, vi flyttet til et større hus og jeg tenkte den kunne bli til den døde. Vanner den hver eller annahver uke, når jeg husker det. Men den vokser og vokser! På et halvt år nå har den fått kanskje 10 nye blader, og blitt en halvmeter høyere nesten. Snart er den for stor for huset! 😱

Kan jeg gjøre noe for å stoppe veksten? Dette blir som om du ikke liker katter, og så en dag følger en løskatt etter deg hjem og bare adopterer deg som eier og elsker deg for alltid. Jeg dreper alle planter vanligvis, men denne elsker visst å bo hos meg. 🤯

Hjelp? 

Anonymkode: 38630...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvor store disse blir i naturen? 😅

Du kan dele den opp og plante den om.  Klipper ned store blader  og gi bort flere små planter.

Skrevet

du kan ikke stanse naturens vekst TS men du kan heller selge planten? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å klippe vekk blader. Klipp av toppen og ha i vann. Ny plante 

Jeg restartet monstera min med noen år i mellom. Liker den heller ikke monsterstor. Skjønner navnet, for å si det slik

Anonymkode: 6f1f8...2cd

Skrevet

Plant om til flere, ja. Den skal jo vokse, det er liksom oppgaven. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...