AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg har en monstera som jeg kjøpte på finn. Da jeg fikk den var den litt solskada og hadde visst ikke fått nye blader på lenge i følge dama jeg kjøpte den av. Den var ca 150 høy, så ganske stor. Jeg har aldri hatt en innendørs plante som ikke har dødd enda, men jeg trengte den til styling i forbindelse med hussalg. Jeg pottet den om til en større potte, for den holdt på å velte. Etter salget beholdt jeg den, vi flyttet til et større hus og jeg tenkte den kunne bli til den døde. Vanner den hver eller annahver uke, når jeg husker det. Men den vokser og vokser! På et halvt år nå har den fått kanskje 10 nye blader, og blitt en halvmeter høyere nesten. Snart er den for stor for huset! 😱 Kan jeg gjøre noe for å stoppe veksten? Dette blir som om du ikke liker katter, og så en dag følger en løskatt etter deg hjem og bare adopterer deg som eier og elsker deg for alltid. Jeg dreper alle planter vanligvis, men denne elsker visst å bo hos meg. 🤯 Hjelp? Anonymkode: 38630...c4c
HMK Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Vet du hvor store disse blir i naturen? 😅 Du kan dele den opp og plante den om. Klipper ned store blader og gi bort flere små planter.
Carrot Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden du kan ikke stanse naturens vekst TS men du kan heller selge planten?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Det er bare å klippe vekk blader. Klipp av toppen og ha i vann. Ny plante Jeg restartet monstera min med noen år i mellom. Liker den heller ikke monsterstor. Skjønner navnet, for å si det slik Anonymkode: 6f1f8...2cd
Kålrota Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Plant om til flere, ja. Den skal jo vokse, det er liksom oppgaven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå