Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber som pedleder på tiende år (og 13 år i barnehage til sammen), og jeg kjenner grensen for hvor mye jeg orker å stå i nærmer seg. Det er alt for lite personale på antall barn. Det er alt for lite tid til planlegging, oppfølging og faglig utvikling. Det er alt for mye krav fra kommune, foreldre, kolleger og barn som ikke er forenlige med hverandre.

dette året har jeg fått ei ekstremt krevende barnegruppe med mye utagering, mange barn med spesialpedagogisk hjelp og mange ansatte i småstillinger på laget. 

jeg kommer hjem fra jobb sliten til margen, dårlig humør og lei. Det går for mye ut over familieliv og fritid den mentale belastningen av denne jobben nå. Men jeg vet ikke hvor jeg skal snu meg for p finne et nytt yrke. Jeg vet ikke hva jeg vil eller hva jeg passer til. 

dere andre som er utdannet barnehagelærere, hva jobber dere med? Eller hoppet dere helt av og tok ny utdanning? 
alle tips og råd tas i mot med glede! 

Anonymkode: 44276...b64

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utfører av spesialpedagogisk hjelp eller miljøterapeut

Anonymkode: 136e9...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Styrer nå. Slitsomt, men ikke i nærheten så slitsomt som å være på avdeling 

Anonymkode: 2b2e8...a37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som tok utdanning innen montessori og begynte i private montessoribarnehager. Det hjalp med å få tilbake gleden i jobben

Anonymkode: 4777c...17c

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om du har en internasjonal privatskole i nærheten. Der kan det hende at førsteklassinger begynner et år/6mnd tidligere og dermed egentlig er barnehage aldersmessig. Det gjør at du kan jobbe som lærer i den klassen da de har rett på barnehagepedagogikk. 😊 De har mye strengere ordensregler og foreldre som eier skam i mye høyere grad.

Anonymkode: 141c7...e4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet helt av og tok ny utdanning. Orket ikke flere bortskjemte drittunger og kravstore foreldre uten realitetsforståelse. 

Anonymkode: ca400...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Miljøterapeut. Jobber med autisme, veldig gøy og givende 

Anonymkode: f941e...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...