Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er 3 jenter som bur i kollektiv. Jeg har kjennskap til begge to, da hun ene er en jeg kjenner litt fra før, kaller hun «Mie» og hun andre er bestevennen min, kaller hun «Hedda». de kjenner ikke hverandre.

Jeg og Hedda var å trente i dag, kom hjem 22, og skulle gå i dusjen. Mie er da sur, og spør om vi MÅ dusje nå, da hun skal sove og har rom rett ved siden av badet. Sier ja, vi skal dusje nå. Hun spør hvorfor vi ikke har dusjet tidligere, og sier da at vi var å trente nå. Hun blir sur, og smeller med døra.

Dette er gjentagende, en gang hadde hun satt min klesvask i tørketrommelen, uten at det ble tørr. jeg måtte da sette på nytt program når jeg kom hjem på kvelden, hun ble da også sur for at jeg måtte sette den på.

Hun har hengt seg veldig opp i strøm, vi får ikke lov å støvsuge eller tørke kler når det er dyr strøm, og hun ønsket også at eg skrudde av stekeovnen halvveis når jeg stekte pizzaen, siden det allerede var varmet opp.

Har dere noen tips? Holder seriøst på å bli gal!!!

Er så mange andre tilfeller, men blir for mye å nevne.

Føler vi må tilpasse oss hun, og at vi ikke får leve slik vi vil. Selvfølgelig skal vi tilpasse hverandre, men det kan ikke gå ut over tidspunkt når det er lov og dusje eller ikke.

Setter pris på alle tilbakemeldinger

Anonymkode: b20af...467

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dusj når du vil, men pass din egen klesvask. Brannfarlig å la trommelen gå om natta, og dødsirriterende å måtte flytte noen andre sin klesvask for å vaske egne klær.

Hvis dere bestemmer romfordeling selv lar dere Mie få et rom lenger unna badet.

Tørketrommel er forresten mye dyrere enn pizzasteking.

Anonymkode: d1153...549

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta hensyn. Dusj på treningssenteret så slipper dere å forstyrre. Pass din egen klesvask. Kanskje hun ble kanskje bare oppgitt fordi dere ikke vil ta hensyn, og svarer surt  

Anonymkode: 61cc5...d98

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er ikke dusj på treningssenteret..

Passer min egen klesvask også, hun hadde tatt den i tørketrommelen selv for å sette på et kortere program, for det var billigere. Men billigere er det jo ikke når det ikke blir tørt. Er heller ikke lov å tørke kler i leiligheten, så må bruke tørketrommel.

Er gjentagende at hun spør når vi er hjemme, om vi kan komme hjem før 21 for hun skal legge seg. Har blitt bedt om å «hoste» lavere når jeg var sjuk, fordi det forstyrret søvnen hennes. 

Vil også legge til at hun har familie som bur ikke langt unna, som hun ofte overnatter hos. Vi har ikke det.

Endret av maisenselma
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta hensyn. Da trener dere tidligere på ettermiddagen/kvelden. Og setter på kveldsvask når det er billigst. Prioriteringer kalles det, men mange som sliter med det.

Hilsen noen som bodde i kollektivt i 7 år.

Anonymkode: c73a5...f33

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det normale i kollektiv er stilletid kl 23. Hvis man ikke tåler bråk før det så kan man ikke bo i kollektiv, for man kan jo ikke forvente at alle tilpasser seg deg hele tiden.

Anonymkode: 37f29...088

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta hensyn. Da trener dere tidligere på ettermiddagen/kvelden. Og setter på kveldsvask når det er billigst. Prioriteringer kalles det, men mange som sliter med det.

Hilsen noen som bodde i kollektivt i 7 år.

Anonymkode: c73a5...f33

Og du har en holdning om at det er normalt å komme hjem tidligere for å tekke romkameratene sine? Sykeste. Kan tenke meg du var en fryd å bo med i kollektiv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå at hun får rommet lengst unna bade og det som gir støy. Hun er kanskje et a menneske . Sett dere ned å ta en prat.

Anonymkode: 081d3...a4b

Skrevet

vurdere å ikke bo sammen når dere ikke er like på hvordan dere vil bo ?

• Liker 3
Skrevet

Bare en tanke, og det kan hende jeg er helt på jordet her… Men er det mulig at dette ikke handler om dusjing og klesvask i det hele tatt? Er det mulig at hun er ensom og/eller misunnelig på vennskapet deres? Det er kanskje ikke så enkelt å være «femte hjulet på vogna» med dere som er bestevenner? Kanskje hun ikke har det så bra? 

Jeg sier ikke at det eventuelt unnskylder at hun er vanskelig, men det kan kanskje forklare det i alle fall. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte må man bare gi litt faen i frem til klokka er 23. Sånne pingler som legger seg overdrevent tidlig og er gjennomført sære må bo for seg selv ute i skogkanten. 

Lev livet, vis normalt hensyn og vær stille etter 23. Og ikke gidd diskusjoner med henne, bare gjør som dere skal innen rimlighetens grenser.

Anonymkode: 3b19e...8b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes trist ut for Mie å bo med to så nære og bli på utsiden. 

Anonymkode: 3adb4...b31

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet jo at 3 jenter ikke kan bo sammen.

Det må være 2, 4.. partall - samboere, ellers blir det et helsikkes drama.

Anonymkode: dfab9...543

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Vi er 3 jenter som bur i kollektiv. Jeg har kjennskap til begge to, da hun ene er en jeg kjenner litt fra før, kaller hun «Mie» og hun andre er bestevennen min, kaller hun «Hedda». de kjenner ikke hverandre.

Jeg og Hedda var å trente i dag, kom hjem 22, og skulle gå i dusjen. Mie er da sur, og spør om vi MÅ dusje nå, da hun skal sove og har rom rett ved siden av badet. Sier ja, vi skal dusje nå. Hun spør hvorfor vi ikke har dusjet tidligere, og sier da at vi var å trente nå. Hun blir sur, og smeller med døra.

Dette er gjentagende, en gang hadde hun satt min klesvask i tørketrommelen, uten at det ble tørr. jeg måtte da sette på nytt program når jeg kom hjem på kvelden, hun ble da også sur for at jeg måtte sette den på.

Hun har hengt seg veldig opp i strøm, vi får ikke lov å støvsuge eller tørke kler når det er dyr strøm, og hun ønsket også at eg skrudde av stekeovnen halvveis når jeg stekte pizzaen, siden det allerede var varmet opp.

Har dere noen tips? Holder seriøst på å bli gal!!!

Er så mange andre tilfeller, men blir for mye å nevne.

Føler vi må tilpasse oss hun, og at vi ikke får leve slik vi vil. Selvfølgelig skal vi tilpasse hverandre, men det kan ikke gå ut over tidspunkt når det er lov og dusje eller ikke.

Setter pris på alle tilbakemeldinger

Anonymkode: b20af...467

Det virker som dere er 2 mot 1? Flertall bestemmer. 

Anonymkode: b8e1e...e13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det virker som dere er 2 mot 1? Flertall bestemmer. 

Anonymkode: b8e1e...e13

Er ikke heller 2 mot 1 feigt? 

Anonymkode: 3adb4...b31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå å bytte rom, og be henne kjøpe seg støydempende headset / ørepropper.  Høres ut som om hun er noe rigid og lett får oppheng i ting. 

Anonymkode: 78c21...31a

• Liker 1
Skrevet

Mie har prinsessefakter og bør bo alene hvis hun ikke takler å ha folk rundt seg. Kl 23 er vanlig stilletid. Hun kan jo alltids kjøpe seg ørepropper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...