Gå til innhold

barn som blir slått av andre barn i barnehagen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på snart 3 år var på tur med barnehagen. Når jeg skulle hente henne, ser jeg sjokkerende og hører hun ble dyttet av et annet større barn og hun slo seg rett ved øyet. Fått et stort blåmerke pga dette. Vært innom legevakta. Alt var heldigvis bra. Men kunne gått bare i h… 

ansatte på bhg sier de snakket med det andre barnet og deres foreldre. Jeg fikk fortsatt ikke vite hvem dette var!!! 
burde jeg anmeldt saken til politiet? Dette er ikke første gangen noe lignende skjedde :((( 

Anonymkode: a6fc9...2fd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvfølgelig ikke anmelde et barn som slår et annet barn i barnehagen. Sånn skjer 😅

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet

Barnehagen tok barnet til legevakta uten å gi foreldre beskjed?

Ellers er det nok helt vanlig at barn slår hverandre og etc når de er uenige ja, og barnehagen skal ikke utgi navn på hvem som slo da det vil være å henge ut barnet. Hvem mener du at du skal anmelde?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
forkjølajente skrev (1 minutt siden):

Du kan selvfølgelig ikke anmelde et barn som slår et annet barn i barnehagen. Sånn skjer 😅

Jeg tenkte på ansatte og bhg liksom :/// 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skal du anmelde de ansatte og barnehagen fordi barnet ditt har slått seg? Si opp barnehageplassen med det samme, da. Å få til et godt samarbeid om barnet ditt blir umulig etter noe sånt. Jeg ville heller sett meg om etter veiledning som kan realitetsorientere meg litt om hvordan det er å ha barn. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Slikt kan skje i en barnehage, det er selvfølgelig ikke ønskelig, men vis meg gjerne den barnehage som klarer å avverge til enhver tid at noen blir slått eller dyttet, særlig blant de yngste. Begge mine har fått medfart i barnehagen, selv i småskolen kan det gå hardt for seg. Barnehagen skal selvfølgelig avverge i den grad det går, men det er ikke voksne nok til å hindre alt. 

Anonymkode: d24de...97d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dro du til legevakta?😅

Sånt skjer... Det er barn.

Anonymkode: 127b5...3c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (32 minutter siden):

Barnehagen tok barnet til legevakta uten å gi foreldre beskjed?

Ellers er det nok helt vanlig at barn slår hverandre og etc når de er uenige ja, og barnehagen skal ikke utgi navn på hvem som slo da det vil være å henge ut barnet. Hvem mener du at du skal anmelde?

Hvis det skadde barnet har fortalt hvem som slo, oppheves denne taushetsplikten. MEN: det er så klart likevel ikke lov til å oppgi  informasjon om dette barnets personlige forhold til de andre foreldrene. Det er også slik at man da må poengtere at dette er noe som har skjedd i barnehagen, som de i barnehagen må jobbe med, slik at det ikke skjer igjen. 

I slike saker er det så klart noen foreldre som går bananas og truer med både det ene og det andre, samt kontakter det andre barnets foreldre for å skjelle dem ut etter alle kunstens regler. Det bruker å være kjempegøy. NOT. 

La barnehagen prøve å ordne opp i dette. Hvis du ringer politiet, er det godt mulig de vil høre på deg, men de kommer til å le seg ihjel etter at du har lagt på røret, og seansen kommer til å bli et tema i lunsjpausen. 

Anonymkode: 76953...55a

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen kan ikke svare bekreftende selv om barnet navngir et annet barn

Anonymkode: 307d7...4b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anmelde faktisk. Dette er sånt som kan skje, og det helt ut av det blå. Kanskje du heller skal ha ungen hjemme 

Anonymkode: c4ebe...46f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde politianmeldt barnet faktisk. Politiet får ikke gjort noe naturligvis, men det lager papirspor som kan gi foreldrene konsekvenser senere. Nå antar jeg at dette har skjedd før også. 

Anonymkode: 9fa48...307

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde politianmeldt barnet faktisk. Politiet får ikke gjort noe naturligvis, men det lager papirspor som kan gi foreldrene konsekvenser senere. Nå antar jeg at dette har skjedd før også. 

Lurt. Men, tror kanskje ikke papirsporet som barnet får er det som blir mer interresant, men papirsporet av den voksne som anmelder en tre åring. 

Anonymkode: 106b6...79b

• Liker 13
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva i alle dager er galt med deg?! 
nei. Du anmelder ikke barn, eller barnehage for at små barn slår hverandre. 
ja, uheldig at det var rett ved øyet og at dere måtte på legevakta, men sånt skjer. Barnet kunne fint slått seg ved øye av å snuble også. 

Du har heller ingen rett på å få vite hvem dette andre barnet er. Barnehagen har ikke lov å gi ut den informasjonen til deg. 

Anonymkode: cabbc...aed

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

🤣

Du er hysterisk. Dette er livet, lykke til videre hvis du reagerer sånn på dette. 

Anonymkode: 18b8a...9ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anmelde ?😂

amtså i barnehage kan barn bli slått , man anmelder ikke nei.

Hvorfor dro til legevakten?

Anonymkode: 3561c...167

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Håper du tuller

Anonymkode: 3561c...167

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Måtte trekke litt på smilebåndet nå. 

Her må du puste med magen, og innse at du har noen lange år foran deg. 
Barnet ditt vil krangle og slåss, det vil få skraper, sår og blåmerker.

Nei, du anmelder hverken voksne eller barn for at et barn i barnehagen dyttet barnet ditt. 

Anonymkode: 487a3...6ba

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn krangler og sloss. De har ikke lært å regulere følelser enda. Barnehagen håndterte dette godt. Mer er det ikke å gjøre. En annen gang kan det være ditt barn som har slått eller sparket i en uenighet. Forhåpentligvis lærer de seg bedre konflikthåndtering etter hvert. 

Anonymkode: 8cd7d...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle sett meg (kvinne) og broren min da vi var bare litt større enn dattera di. Vi sloss og herja så busta føyk i ett sekund, før vi var bestevenner og lekte fint sammen i neste. Så små unger klarer ikke regulere følelsene sine ordentlig enda, og det er ikke noe unormalt ved det. Det er jo dette som er en del av oppdragerarbeidet vi har som voksne.

Anonymkode: 3affa...8e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politianmelde en treåring? Folk er ikke riktig vel bevart. 

Anonymkode: d24de...97d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...