Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt "for fin" til dåp er min mening, stropper og bar rygg er også uvanlig i dåp. Mer kjole i bryllup dette🌸 Men fin var den

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin kjole!

Men også veldig overpyntet til en dåp.

Anonymkode: 7037e...f34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er helt nydelig TS😍 Du kan helt klart bruke den i dåp.

KG folk er ganske rare, har man ikke bunad i dåp og konfirmasjon så er man enten overpyntet eller underpyntet uansett hva man har på

Anonymkode: 7e13c...d27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (27 minutter siden):

litt "for fin" til dåp er min mening, stropper og bar rygg er også uvanlig i dåp. Mer kjole i bryllup dette🌸 Men fin var den

Leste du at jeg har tenkt å ha en bolero over?

Anonymkode: 9e63a...92d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Leste du at jeg har tenkt å ha en bolero over?

ja, men har vel neppe det heeele dagen

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (5 minutter siden):

ja, men har vel neppe det heeele dagen

I november, så tror jeg det altså. Har nok tykk strømpebukse også. Men vet ikke hvilke sko. Har kun sorte sko per nå. 

AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (1 time siden):

Det gjør vi også. Men ikke en aftenkjole som dette. Dåpsselskap er dagtid. Mat er ofte snitter, koldtbord, lapskaus, gryterett etc. Altså ikke treretters og kaffe avec. I vårt miljø bruker man bunad dersom man har, eller pent antrekk.

Nemlig, dette er en gala, black tie kjole. Feil lengde for anledningen.

TS, se på bildet her. Det som passer i en dåp er Above Knee, Midi og Ankle, ikke Floor som denne kjolen.

Alle de "moderne" og "ikke eldre" og gud vet hva damer her, se i lenken å ta et kjapt kurs for sikkerhets skyld. Det kan kanskje gå "her på berga" med en assymetrisk polyester galakjole i en dåp, men skal dere noen gang ut i verden og havne blant elegante folk, så er det en fordel å ikke dumme seg helt ut.

ree

https://www.bellasatticstudio.com/post/dress-length-guide-how-to-choose-the-right-dress-length-for-the-right-occasion

Anonymkode: 0ed8c...079

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS, se på bildet her. Det som passer i en dåp er Above Knee, Midi og Ankle, ikke Floor som denne kjolen.

Alle de "moderne" og "ikke eldre" og gud vet hva damer her, se i lenken å ta et kjapt kurs for sikkerhets skyld. Det kan kanskje gå "her på berga" med en assymetrisk polyester galakjole i en dåp, men skal dere noen gang ut i verden og havne blant elegante folk, så er det en fordel å ikke dumme seg helt ut.

ree

https://www.bellasatticstudio.com/post/dress-length-guide-how-to-choose-the-right-dress-length-for-the-right-occasion

Jeg går for kjolen jeg ;) var ok for moren så. Så da får jeg heller være uelegant. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ree

Btw: tviler på at above the knee er så passende i barnedåp…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kjolen var fin. Litt vel sommerlig med bare skuldre og spaghettistropper, men det kan løses med en pen overdel over. Cardigan eller blazer eller pen ullgenser. For sko kan du ha noe høyhælet lyst, for eksempel hvite pene boots. 

Anonymkode: 17ee4...1bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går for kjolen jeg ;) var ok for moren så. Så da får jeg heller være uelegant. 

Javel, hvorfor spør du da? 😂

Above Knee passer. Above Knee betyr ikke et sted på låret, men 0,5 til 2,5 cm over knnet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Above Knee passer. Above Knee betyr ikke et sted på låret, men 0,5 til 2,5 cm over knnet.

*kneet, gikk litt fort i svingene her. Alt kortere enn det blir ansett som Mini.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bilde du la ved er minst 15cm over. 
Spurte fordi moren ikke hadde svart, men burde vel visst at å spørre damen på KG om klesråd er like smart som å spørre mennene her om dameproblemer… 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bilde du la ved er minst 15cm over. 
Spurte fordi moren ikke hadde svart, men burde vel visst at å spørre damen på KG om klesråd er like smart som å spørre mennene her om dameproblemer… 

Det var en tegning, en grovskisse. Du må inn i lenken for å se bilder. Above knee er såvidt over kneet, max 2,5 cm. 

Det er mange gode klesråd her på KG, og har man litt peiling så er det lett å se om det er voksne eller fjortiser som svarer. 

ree

61ea430b9519f21bc39757b7549f18695d68e6a593cf0.jpg

e5bab263e02dc97982e5473c2adf9ad4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du noen gang er i tvil hva som passer til hvilken anledning, google dronninga vår, hun er selve definisjon på takt og eleganse.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Fin kjole, men som flere skriver, er den nok ikke helt passende i barnedåp, både fordi det er en aftenkjole og fordi den er for sommerlig (du skriver at du skal bruke den om vinteren). 

Den hadde passet veldig godt i et sommerbryllup, for eksempel.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan jeg bruke denne kjolen i dåp? Tenkte en kremfarget bolero over, men vet ikke hvilke sko, dåpen er på vinteren, så jeg vil helst ikke gå i åpne sko, forslag?

IMG_2343.jpeg

IMG_2345.jpeg

Syns den var litt too much for dåp. Denne passer bedre i bryllup

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke? 

Det er jo ganske lett å bare få sydd den litt om. 

Anonymkode: c67c6...0ef

Hvis man har bunad ja.... Litt vanskelig å sy om en ikkeeksisterende bunad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det var en tegning, en grovskisse. Du må inn i lenken for å se bilder. Above knee er såvidt over kneet, max 2,5 cm. 

Det er mange gode klesråd her på KG, og har man litt peiling så er det lett å se om det er voksne eller fjortiser som svarer. 

ree

61ea430b9519f21bc39757b7549f18695d68e6a593cf0.jpg

e5bab263e02dc97982e5473c2adf9ad4

Oj den lilla der var veldig fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...