Gå til innhold

Flere voksne med ADHD som må legge seg flere timer før dere skal sove?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget i voksen alder at dette er det eneste "trikset" som funker. Hvis jeg skal sovne litt etter midnatt, må jeg legge meg senest kl. 21. Det tar som oftest minimum 3 timer å sovne uansett når jeg legger meg, så da gjelder det å begynne tidlig. Hvis jeg legger meg 23:30 blir jeg gjerne liggende våken til 02:30. 

Jeg har hatt søvnproblemer hele livet, og det tok 35 år å skjønne at jeg bare må legge meg 3 timer før jeg skal sovne. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymkode: 91be8...ef7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg løser det omvendt. Legger meg ikke før jeg faktisk er trøtt, for å ligge å vri meg blir jeg bare stressa av.

Anonymkode: 5f9e1...619

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn. La meg halv 1 og er enda våken nå snart halv 5... melatoninen virker visst ikke i kveld.

Anonymkode: f10f8...474

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg når eldste barn legger seg, kl 20:30. Da sovner jeg vanligvis rundt kl 22, hvertfall før 23. Våkner alltid mellom 05-06, uansett når jeg sovner, så det må til for å få nok søvn. 

Mannen min bruker 5 min på å sovne fra han legger seg i senga. Det er så urettferdig. 🙄

Anonymkode: 6147a...554

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har gjort meg samme erfaring som deg. Men jeg fikk ikke endret på dette før jeg var ferdig med barn, man kan jo ikke legge seg før barna sine. Det er på grunn av reguleringsvansker, det er vanskelig å senke tempoet i hjerne og kropp etter en travel dag med jobb og alt annet. For meg hjelper det å høre lydbok. 

Anonymkode: e5b25...ded

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg blir liggende i senga uten å sovne, så går det bare enda lengre tid.

Bruker reseptfri melatonin-spray fra helsekost, Shift sleep spray. Kjøpte en annen på apoteket etter å ha brukt Shift sin, og den hadde ikke samme virkning på meg. Mistenker at det kan være ashwaganda- og pasjonsblomstekstrakten i denne sprayen som gir meg god virkning. Har tidligere prøv melatonin-tabletter utskrevet av lege, men hadde dårlig effekt og fikk hangover. Det gir ikke sprayen meg.

Har i tillegg kjøpt vektdyne, det gir meg en god ro når jeg legger meg.

Før jeg begynte med melatonin-sprayen var det slik at jeg gruet meg til å legge meg, det og ikke vite hvor lang tid det tok før jeg fant ro var slitsomt. Nå vet jeg at det ikke går så lang tid, og det er mye lettere å komme seg i seng.

Anonymkode: da5e5...f85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjlr du de tre timene? Ligger du bare å stirrer i taket?

Anonymkode: 49a1c...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...