Gå til innhold

Hvordan får menn som ikke evner å vise følelser seg partnere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstå det den som kan, men jeg har sett menn som er helt flate i følelsene, helt monotone og kjedelige, likevel få trygge, stabile forhold med fine damer. Enkelte har null karisma eller utstråling, men likevel skjer det for dem.

At det er viktig for damene at menn liksom skal være følsomme er kanskje bare tull? Felles for mennene uten følelsesliv, karisma eller utstråling er at de ofte ser ganske bra ut. Er det alt som teller i dag?

Eller er det slik at sånne menn viser at de er stabile og urokkelige uansett hva, og at det er attraktivt? Samme hvor kjedelige mennene er.

Får det i alle fall ikke til å stemme at følsomme menn stiller sterkt hos kvinner.

Anonymkode: 55652...6f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så det er du som har fasiten på hva som er karisma og utstråling, hva som er attraktivt og hva som er kjedelig  og ikke minst vet du hvordan alle disse mennene er på privaten?

Anonymkode: 5cc76...ee6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi oppegående kvinner prøver ikke å få menn til å bli som kvinner.

Anonymkode: 71a05...776

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forstå det den som kan, men jeg har sett menn som er helt flate i følelsene, helt monotone og kjedelige, likevel få trygge, stabile forhold med fine damer. Enkelte har null karisma eller utstråling, men likevel skjer det for dem.

At det er viktig for damene at menn liksom skal være følsomme er kanskje bare tull? Felles for mennene uten følelsesliv, karisma eller utstråling er at de ofte ser ganske bra ut. Er det alt som teller i dag?

Eller er det slik at sånne menn viser at de er stabile og urokkelige uansett hva, og at det er attraktivt? Samme hvor kjedelige mennene er.

Får det i alle fall ikke til å stemme at følsomme menn stiller sterkt hos kvinner.

Jeg sliter i et forhold med en sånn.

Han var, og er, ganske følsom når vi er alene. Men ganske flat og likegyldig når vi er med andre. Noen ganger direkte ufin og sier vonde ting når vi er sammen med andre. Det er vanskelig å være sammen med noen som er så lite i stand til å ha følelser når man ikke er helt alene. Jeg trekker meg rolig tilbake. 

Anonymkode: a7aef...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at folk i forhold viser de samme følelsene for folk som ikke er i forholdet? 

Anonymkode: f59b3...f48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja jeg kan tenke meg en sånn, stødig rolig trygg kar. 

Dritlei av de som er så ustablie opp og ned, høyt opp, og langt ned om en annen. 

Anonymkode: 67504...722

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At mannen var følsom var egentlig ikke et av mine kriterier. Jeg begynte mitt voksenliv med en ung mann som var så "følsom " at han stadig gråt for å få viljen sin, så lojal, ansvarlig og med evne til å kommunisere rundt samarbeid var betydelig mer vesentlig for meg da jeg endelig klarte å forlate "grinegutten", som mine venninner kalte ham. Tross trusler om selvmord og diverse om jeg gikk fra ham. (Tomme ord. Han lever.)

Mannen i mitt liv kunne gjerne vise meg at han brydde seg om meg  og vårt samliv gjennom handlinger. Fikk en mann som var flink til det, selv om han ikke snakket mye om følelser. Noe han faktisk er blitt med årene. 

Nå er han karismatisk da, men min svoger er for eksempel ikke det. Han er utad veldig sjarmløs og taus nærmest. Han er IKKE slik med min søster, og han slo oss til og med i bakken med en av de fineste bryllupstaler til bruden jeg har hørt. Jeg tror ikke han nevnte med et ord hva han følte for henne, men han beskrev hvorfor hun var kvinnen i hans liv, hvilke egenskaper hun har, slik han ser det, og det var likevel ikke vanskelig å skjønne hva han følte. Han er en veldig god ektemann, ansvarlig, lojal, god mot sine, og en trygg og solid bauta i livet til kone og barn. Det har aldri vært fare for skilsmisse der, og dem mellom viser han kjærlighet. Selv om han ikke snakker om det egentlig. 

Anonymkode: 90078...4d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil si det såpass tydelig at kvinner som vil ha veldig følsomme menn er en myte. På kort sikt høres det kanskje fint ut, men heterofile kvinner vil ikke ha en "kvinne" som mann. Altfor følsomme menn utstråler svakhet og dårlig arv/gener. Dette er noe kvinner "kjenner" uten kanskje å kunne forklare hva det er.
Kvinner vil ha noe stabilt, ikke noe som skifter opp og ned som dem selv (kan gjøre) på daglig basis.

Det finnes selvsagt unntak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tja jeg kan tenke meg en sånn, stødig rolig trygg kar. 

Dritlei av de som er så ustablie opp og ned, høyt opp, og langt ned om en annen. 

Anonymkode: 67504...722

Sånn som kvinner er, mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn som kvinner er, mener du?

Denne er så typisk og klassisk. Butthurt og går til motangrep.

Jeg sier som en jeg kjenner godt:

Du kan grine om det 😆

Anonymkode: 1fcb5...24b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er over snittet kjekke?

Anonymkode: be0ed...20f

AnonymBruker
Skrevet

Flate og ufølsomme er en ting, men min spesialitet er menn med lite innlevelsesevne og lite interesse for meg. Det er jo pga oppvekst og hva man tror man fortjener osv..

Anonymkode: 0666f...be5

AnonymBruker
Skrevet

uff, synes menn er så emosjonelle at jeg føler meg som en jævla mann. digg de gangene menn tar ansvar for følelsene sine. 

Anonymkode: fbd5e...7ec

Skrevet

For noe tull! 

For den jevne mann er partneren hans aller nærmeste, og den eneste som får se det meste av hans følelsesspekter. Så du vet neppe hva du snakker om. 

Bak den mest stødige og pålitelige mann finner du også gjerne den mest lidenskapelige og følsomme. Fins erfaringsmessig ingen motsetning der. Så for en kvinne er det høyst verd det å se bak masken til en stødig og pålitelig mann. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn som ikke viser følelser?! you wish! De viser da i den grad sinne! 

Anonymkode: aa841...de5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (10 minutter siden):

For noe tull! 

For den jevne mann er partneren hans aller nærmeste, og den eneste som får se det meste av hans følelsesspekter. Så du vet neppe hva du snakker om. 

Bak den mest stødige og pålitelige mann finner du også gjerne den mest lidenskapelige og følsomme. Fins erfaringsmessig ingen motsetning der. Så for en kvinne er det høyst verd det å se bak masken til en stødig og pålitelig mann. 

🤤

Anonymkode: fbd5e...7ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menn som ikke viser følelser?! you wish! De viser da i den grad sinne! 

Anonymkode: aa841...de5

Spesielt om de ikke får det som de vil...

AnonymBruker
Skrevet

Denne er så typisk og klassisk. Butthurt og går til motangrep.

Jeg sier som en jeg kjenner godt:

Du kan grine om det 😆

Og den personen er 8 år, med den ordbruken?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du hadde sett min mann, hadde du kanskje tenkt at han her viser ikke mye følelser. For han gjør det ikke, i mange sammenhenger, som på jobb. Med meg er han en liten pusekatt, og viser masse ulike følelser. Og er absolutt ikke urokkelig. Det er jeg som er hans klippe. Han ser macho ut, men er nok den minst macho mannen jeg kjenner (jeg liker feminine menn). 

Anonymkode: beee4...8a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi de er over snittet kjekke?

Anonymkode: be0ed...20f

Det er nok den eneste logiske forklaringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...