Sniffen Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hei! Jeg vet at man kan kle se som man vil og gå i de klærne man selv liker, men likevel ønsker jeg å kle meg etter alderen. Jeg er en dame i 50-årene og fant et skjørt jeg lurer på å kjøpe. Jeg går hverken i skjørt eller kjoler, så er ikke oppdatert på hva som kler meg. Jeg skal nå til varmere strøk og med mine hetetokter tror jeg at jeg denne gangen må ta steget og ta på et skjørt for å ikke bli for varm 🤣 Jeg er altså i 50-årene, har halvlangt hår i hestehale og tenker en svart t-skjorte og svarte, enkle sandaler....hva tenker dere om dette skjørtet i det scenarioet? 1
Kristin70 Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden (endret) Som du sier, du kan kle deg som du vil... Skjørtet er fint, men det skjørtet der er ganske krevende, for at det skal bli fint bør du være høy og slank. Når det er sagt er det jo ikke et typisk sommerskjørt da, mer høst/vinter. Endret 3 timer siden av Kristin70 9 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Et ganske gammelmodig skjørt det der, så man bør jo være rimelig ung for at det skal se fresh ut. Fargene er fine (men mer vinter), men formen er klumpete. Lengden er fin, tenk hvertfall knær til å gå i. Om du ikke er en skjørt person, har du sjekket ut kortbukser i lin? Mange fine og luftige som passer til sommer. Anonymkode: 0e881...f15 9 2
FrkSolsikke Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Skjørtet er veldig fint det og kan bli pent med en sort topp til, men hvis du skal til varmere strøk, så tror jeg det skjørtet blir litt tungt. Altså hjelper det ikke mot hetetoktene. god ferie 😀 5
GrønnNellik68 Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Sniffen skrev (10 minutter siden): Hei! Jeg vet at man kan kle se som man vil og gå i de klærne man selv liker, men likevel ønsker jeg å kle meg etter alderen. Jeg er en dame i 50-årene og fant et skjørt jeg lurer på å kjøpe. Jeg går hverken i skjørt eller kjoler, så er ikke oppdatert på hva som kler meg. Jeg skal nå til varmere strøk og med mine hetetokter tror jeg at jeg denne gangen må ta steget og ta på et skjørt for å ikke bli for varm 🤣 Jeg er altså i 50-årene, har halvlangt hår i hestehale og tenker en svart t-skjorte og svarte, enkle sandaler....hva tenker dere om dette skjørtet i det scenarioet? syns du skal gå for skoa i hvertfall 1 1 4
Uanonym bruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Jeg synes det var fint, men som flere skriver så tror jeg heller ikke det hjelper så mye på varmen! Du bør også være forholdsvis høy og slank for at det skal se fint ut. 3
Sonit Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Som andre skriver, et krevende plagg. Er du høy og slank ville jeg stylet det litt fresht, f.eks en velsittende litt boxy t-skjorte i hvitt. Disse her er min favoritt: https://theproduct.no/collections/womens-tee/products/wmn-t-shirt-220g Sko er vanskelig. Ville ikke valgt noen enkle Mary Janes eller ballerina. Ikke veldig søte og snuppete. Noe sånt: https://www.asos.com/asos-design/asos-design-luxe-premium-leather-mary-jane-ballet-in-brown/prd/206541016#colourWayId-206541018 Gjerne tynne hvite sokker i skoene også. Her vet jeg flere er uenig, men det gir et fresht og litt mer put-together inntrykk. 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Varmere strøk med det skjørtet?? Det ville jeg droppet om jeg var 20 eller 60. Anonymkode: 50648...a8c 9
Sniffen Skrevet 3 timer siden Forfatter #10 Skrevet 3 timer siden Takk for svar alle sammen Jeg er 1,80cm høy og veier 80 kg, så ikke så altfor slank, men er ikke lubben. Man vil kanskje se for bred og vid ut i et slikt skjørt om man ikke er mer på den slanke siden? Det vil være ca 20 grader dit jeg skal. Selvom skjørtet er litt mer høstaktig, så vil det jo lufte litt bedre enn bukser. Jeg ønsker ikke et skjørt hvor man kan se konturene på rumpen eller om man går mot vinden, så blåser det inn mellom beina. Åh...det er vanskelig for meg!
Sniffen Skrevet 2 timer siden Forfatter #11 Skrevet 2 timer siden FrkSolsikke skrev (21 minutter siden): Skjørtet er veldig fint det og kan bli pent med en sort topp til, men hvis du skal til varmere strøk, så tror jeg det skjørtet blir litt tungt. Altså hjelper det ikke mot hetetoktene. god ferie 😀 De var fæle 🤣 1
Vanessa01 Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Sniffen skrev (31 minutter siden): Hei! Jeg vet at man kan kle se som man vil og gå i de klærne man selv liker, men likevel ønsker jeg å kle meg etter alderen. Jeg er en dame i 50-årene og fant et skjørt jeg lurer på å kjøpe. Jeg går hverken i skjørt eller kjoler, så er ikke oppdatert på hva som kler meg. Jeg skal nå til varmere strøk og med mine hetetokter tror jeg at jeg denne gangen må ta steget og ta på et skjørt for å ikke bli for varm 🤣 Jeg er altså i 50-årene, har halvlangt hår i hestehale og tenker en svart t-skjorte og svarte, enkle sandaler....hva tenker dere om dette skjørtet i det scenarioet? En gul ponsjo hadd nok vært litt bedre og mer WOW
Sniffen Skrevet 2 timer siden Forfatter #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Et ganske gammelmodig skjørt det der, så man bør jo være rimelig ung for at det skal se fresh ut. Fargene er fine (men mer vinter), men formen er klumpete. Lengden er fin, tenk hvertfall knær til å gå i. Om du ikke er en skjørt person, har du sjekket ut kortbukser i lin? Mange fine og luftige som passer til sommer. Anonymkode: 0e881...f15 Ja, det ser litt gammeldags ut, men syns det var en fin stil. Kortbukser liker jeg ikke noe særlig, med mindre det kanskje hadde vært noen dressaktike-kortbukser. Men syns det blir litt formelt på ferie. 1
Sniffen Skrevet 2 timer siden Forfatter #14 Skrevet 2 timer siden Sonit skrev (17 minutter siden): Som andre skriver, et krevende plagg. Er du høy og slank ville jeg stylet det litt fresht, f.eks en velsittende litt boxy t-skjorte i hvitt. Disse her er min favoritt: https://theproduct.no/collections/womens-tee/products/wmn-t-shirt-220g Sko er vanskelig. Ville ikke valgt noen enkle Mary Janes eller ballerina. Ikke veldig søte og snuppete. Noe sånt: https://www.asos.com/asos-design/asos-design-luxe-premium-leather-mary-jane-ballet-in-brown/prd/206541016#colourWayId-206541018 Gjerne tynne hvite sokker i skoene også. Her vet jeg flere er uenig, men det gir et fresht og litt mer put-together inntrykk. Sandalene vil være Birkenstock, Kyoto-modellen. De var fine de du linket til også, men litt for feminine for meg. 2
Sonit Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Sniffen skrev (4 minutter siden): Sandalene vil være Birkenstock, Kyoto-modellen. De var fine de du linket til også, men litt for feminine for meg. Med din høyde/vekt vil jo skjørtet funke kjempebra. Sandalene også, synes jeg. Godt valg!
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Sniffen skrev (47 minutter siden): Hei! Jeg vet at man kan kle se som man vil og gå i de klærne man selv liker, men likevel ønsker jeg å kle meg etter alderen. Jeg er en dame i 50-årene og fant et skjørt jeg lurer på å kjøpe. Jeg går hverken i skjørt eller kjoler, så er ikke oppdatert på hva som kler meg. Jeg skal nå til varmere strøk og med mine hetetokter tror jeg at jeg denne gangen må ta steget og ta på et skjørt for å ikke bli for varm 🤣 Jeg er altså i 50-årene, har halvlangt hår i hestehale og tenker en svart t-skjorte og svarte, enkle sandaler....hva tenker dere om dette skjørtet i det scenarioet? Det skjørtet der er rimelig «kjerring» om du er mer enn 30… Anonymkode: 35d56...36e 2
Kålrota Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Jeg forbinder dette skjørtet med farmor, så det er sikkert moderne nå. Jeg ville brukt det hjemme på høsten, men hver sin smak. Velg det du føler deg vel i. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Jeg er en god del eldre enn TS, ville ikke gått i det skjørtet i varmere strøk. Jeg er bare 1.62 høy og nokså slank, ville følt meg som en budeie i det. Når jeg er i sørlige strøk bruker jeg shorts eller tynne kjoler.Sandalene var fine! Anonymkode: ded49...719 1
Sonit Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det skjørtet der er rimelig «kjerring» om du er mer enn 30… Anonymkode: 35d56...36e Spørs hvordan du styler det, synes jeg AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er en god del eldre enn TS, ville ikke gått i det skjørtet i varmere strøk. Jeg er bare 1.62 høy og nokså slank, ville følt meg som en budeie i det. Når jeg er i sørlige strøk bruker jeg shorts eller tynne kjoler.Sandalene var fine! Anonymkode: ded49...719 Siden du er så lav ville kanskje ikke dette skjørtet funket så godt på deg. TS sier det er ca 20 grader der, så ikke så veldig varmt.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Jeg synes skjørtet var veldig fint, men passer bedre om høst/vinter enn i sommervarme. Og sandaler til akkurat dette tenker jeg blir rart (siden jeg tenker kaldere temperaturer). Anonymkode: 967dc...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå