AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #21 Skrevet 10. september 2025 Strever med de samme tankene. Jeg har landet på at det må være glede. Denne tanken om at vi bare har dette ene livet, og må ha det best mulig mens det varer. Det gjør det litt komplisert når man er deprimert, ikke har det bra, og ikke klarer å se hvordan det kan bli bedre. For hva i alle dager kjemper man for? Denne lovnaden fra behandlere om at ting vil bli bedre? Jeg tror ikke på at alle kan bli friske og få et godt liv. At familie og venner skal slippe å miste noen til selvmord? Det er ikke nok grunn for min del. I dag er Verdensdagen for selvmordsforebygging. Ikke ett familiemedlem har tenkt nok på meg i dag til å ta kontakt, til tross for at flere vet at jeg kjemper mot selvmordstanker. Så håpet om å gjenfinne evnen til å føle glede igjen, det er det eneste som gir mening for meg i dag. Anonymkode: ccb05...c33
Gjest aninumus Skrevet 10. september 2025 #22 Skrevet 10. september 2025 Ja i bunn og grunn er meningen med livet å formere seg. Men livet er så mye mer en det. Som mange andre her sier, du må prøve å finne meningen selv. Finn noe du liker å gjøre. Om det er å reise og oppleve nye steder, håndarbeid, sport, lære deg nye språk, forske, game, frivillig arbeid, osv. Livet er en helt bedriten berg og dal bane, med opp og nedturer. Selv om ikke alt er i din kontroll så er det du som må finne meningen. Du må eksponere deg, finne/oppleve nye ting helt til du finner noe som gir deg mening.
Nowayback Skrevet 10. september 2025 #23 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Strever med de samme tankene. Jeg har landet på at det må være glede. Denne tanken om at vi bare har dette ene livet, og må ha det best mulig mens det varer. Det gjør det litt komplisert når man er deprimert, ikke har det bra, og ikke klarer å se hvordan det kan bli bedre. For hva i alle dager kjemper man for? Denne lovnaden fra behandlere om at ting vil bli bedre? Jeg tror ikke på at alle kan bli friske og få et godt liv. At familie og venner skal slippe å miste noen til selvmord? Det er ikke nok grunn for min del. I dag er Verdensdagen for selvmordsforebygging. Ikke ett familiemedlem har tenkt nok på meg i dag til å ta kontakt, til tross for at flere vet at jeg kjemper mot selvmordstanker. Så håpet om å gjenfinne evnen til å føle glede igjen, det er det eneste som gir mening for meg i dag. Anonymkode: ccb05...c33 Det kjipe er at folk flest bryr seg ikke om annet enn egen nesetipp. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #24 Skrevet 10. september 2025 Nowayback skrev (13 minutter siden): Det kjipe er at folk flest bryr seg ikke om annet enn egen nesetipp. De fleste havner jo etterhvert i hamsterhjulet med jobb, barn/familie og har knapt tid til venner før barna blir store/voksne. Så kanskje finne noen andre med god tid? Anonymkode: 03b59...f04 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #25 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fyller livet med ting som gir meg glede. Trening, turer, gaming, binge TV-serier, øl og YouTube, se film med samboer, brettspillkveld med venner osv. Anonymkode: 40510...f05 Dette er selve meningen med livet. Å kunne bruke all disponibel tid til akkurat det en ønsker der og da. Sove, pule, gå tur, game, spise, drikke og alle 10000 andre forskjellige ting folk driver med for gøy. Anonymkode: d9b59...85e 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #26 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste havner jo etterhvert i hamsterhjulet med jobb, barn/familie og har knapt tid til venner før barna blir store/voksne. Så kanskje finne noen andre med god tid? Anonymkode: 03b59...f04 Jupp, og dette må en unngå om en skal ha det så mye fritt og gøy en kan. Anonymkode: d9b59...85e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #27 Skrevet 10. september 2025 Er ikkje så opptatt av at ting skal ha ei meining eller være meiningsfullt. Meir opptatt av kvardagsglede og kvardagslykke; for det er jo kvardag vi har mest av.. Så der er lykka ein fin tur med hunden på kveldstid. Lage god middag og dekke opp med vinglass (med brus i) og fint service på ein grå måndag - sjølv om det kun er meg. Finne ei god bok, ein god serie. Å nå eit nytt mål i naturen eller treningsmål. Kan til og med kjenne litt på den boblende gleden av å sykle i det drittværet der regnet berre trommer i fjeset. Så veit eg jo at om eg tenker etter så har eg jo folk som er glad i meg. Føle òg på lykke og meistring over å lære meg nye ting og tørre nye ting, det kan være å melde meg opp på hobbyting aleine og lære ting der. No har eg jo hund, så mykje fritid går jo til den. Har nettopp meldt meg på hundekurs med masse ukjente folk og instruktører, syns det var kjempe skummelt første gang - men no gledar eg meg gang til gang fordi det er kjekt å prøve noko nytt. Så slutt å leit etter meining i alt. Berre prøv å finn dei små tinga som gjer deg glad. Anonymkode: d8136...222 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #28 Skrevet 10. september 2025 Jeg har lært med årene at glede finner jeg i de små tingene. Mange strever etter de store tingene, jeg inkludert en gang i tiden, som hus, bil, partner, jobb. Alt skal være så perfekt. Men det er først når man lærer å sette pris på de små tingene og glede seg over de, at man virkelig finner øyeblikk av glede. En god samtale med noen man er glad i eller et spennende møte med en ny person. Finværsdager uten store planer. Å gjøre en god gjerning for noen andre. Å legge seg og vite at man kan sove lenge neste morgen. En lang tur i naturen. En stille stund med en kopp te eller kaffe etter en stressende dag. Å høre en sang man er skikkelig glad i. En god latter. Små øyeblikk av glede, de små tingene som gjør livet fint å leve. Anonymkode: 09997...45e 1 1
K.B. Skrevet 10. september 2025 #29 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er egentlig poenget? Hva er meningsfullt for dere? Noe annet enn barn og familie Anonymkode: 41d29...065 Det er hva du gjør det til..
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #30 Skrevet 10. september 2025 Så la oss samles, vi uten mål å mening, kansje vi slipper eller noen kan under minste slippe være ensomme eller alene med dritten hengende over hue som ei blaut hjemmestrikka ull lue.. å om det så sku være helt kræsj.. så kan en i det minste krysse av i boka at en har prøvd det au. Til tider stemmer det jo at like barn leker best 🤠 bare en tanke som raste ut av meg her, i dem sene kveldstimer Anonymkode: 331d7...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #31 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da er vel du ganske ung? Vil du være fornøyd med å gjøre det samme i 40- og 50-årene ? Anonymkode: 03b59...f04 Jeg er 48 år. Anonymkode: 40510...f05
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #32 Skrevet 11. september 2025 Nowayback skrev (13 timer siden): Det kjipe er at folk flest bryr seg ikke om annet enn egen nesetipp. Hvorfor er det kjipt? Bryr du deg om noe annet enn din egen nesetipp? Anonymkode: f6524...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #33 Skrevet 11. september 2025 Ingenting. Selvom jeg har barna angrer jeg da det er masse styr og problemer med de. Mannen er en idiot og egoist. Alt er dritt. Hater å jobbe generelt livet er bare stress for meg. Anonymkode: 26b4c...518 2
veronica<3 Skrevet 11. september 2025 #34 Skrevet 11. september 2025 Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod.
Tunique Skrevet 11. september 2025 #35 Skrevet 11. september 2025 Prøv å finn tilbake til nysgjerrigheten og eventyrlysten man en gang hadde som barn, så blir livet mye mer spennende. Man blir tidlig indoktrinert og deltaker i hamsterhjulløpet i en hektisk verden styrt av klokken og forventninger fra alle hold. Da kan livet fort føles meningsløst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå