Gå til innhold

Livet føles meningløst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig poenget? 

Hva er meningsfullt for dere? Noe annet enn barn og familie

Anonymkode: 41d29...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser og opplever kunst og kultur, men det er så klart noe som interesserer meg da. Har du ingen interesser?

Anonymkode: 37e0a...82b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har verken barn eller familie. Vokste opp i barnevernet, og har ingen kontakt med fosterfamilien, siden jeg hadde så kortvarig kontakt med dem. Har heller ikke jobb pga helseutfordringer. 

Nå hadde jeg tenkt å skrive noe som var meningsfylt, men faktisk er det ikke særlig mye som er meningsfullt i livet mitt, helt ærlig. 😅 Det var jo litt kjipt å oppdage! hehe. Jeg savner det, men samtidig tror jeg på at jeg vil finne mening etter hvert. Men jeg finner også glede i hverdagen, selv om jeg synes det er grunnleggende meningsløst. Fra jeg var 10 til 30 var livet jævlig. Så nå er det ikke noe særlig jævlig, så kanskje det er litt mening i at jeg overlevde? 

Anonymkode: f6524...8d3

• Liker 1
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Å få andre til å le. Det er meningsfullt for meg.

Anonymkode: 410fb...070

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at om man har det bra uten å trenge en større mening rundt det man gjør og/eller bør gjøre, så har man det finest. 

Sånn har jeg det. Å være er en mening nok. Jeg ser derfor ikke etter noe spesielt for å drive meg. 

Utover det har jeg ting rundt meg som jeg både liker og ikke liker å gjøre. Men sånn er altså livet. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man plutselig ikke hygger seg med noen ting lenger, ikke har lyst til noe, ting mister mening, så er det gjerne et tegn på at depresjon er på vei. Blir det verre bør du ta en legetime. Mener ikke at det må være sykdom, men første gang man får depresjon forstår man gjerne ikke at man har vært syk før etterpå. Ta det med i beregningen i alle fall, så kanskje du kan unngå å bli alvorlig dårlig om det skulle være tilfelle.

Anonymkode: 81eeb...423

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Har ikke barn eller partner. Hadde kanskje funnet mer mening da.

Har annen familie, som forelder og søsken. Holder meg i live pga dem. Alt annet er egentlig helt meningsløst.

Kan klare å sette pris på god mat, fred og ro, en film eller serie, drikke alkohol. Men klarer det kun når jeg ikke er HELT i kjelleren. Da er absolutt alt svart.

Ting har alltid gått imot meg. Den beste tiden i mitt voksne liv var da jeg gikk arbeidsledig flere år. Da var jeg minst ulykkelig.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (3 minutter siden):

Ting har alltid gått imot meg.

Dette blir bare sutrete og offermentalitet.

Hjertet ditt slår. Du er i live. Kroppen din holder deg i live. Begynn der

Hva mer er positivt i livet ditt? :)

Anonymkode: f1670...183

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at om man har det bra uten å trenge en større mening rundt det man gjør og/eller bør gjøre, så har man det finest. 

Sånn har jeg det. Å være er en mening nok. Jeg ser derfor ikke etter noe spesielt for å drive meg. 

Utover det har jeg ting rundt meg som jeg både liker og ikke liker å gjøre. Men sånn er altså livet. 

Så bra! Jeg håper å komme dit selv og. At det er meningsfullt å bare være, eksistere, trenger ingenting annet enn å være tilstede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette blir bare sutrete og offermentalitet.

Hjertet ditt slår. Du er i live. Kroppen din holder deg i live. Begynn der

Hva mer er positivt i livet ditt? :)

Anonymkode: f1670...183

Jeg skrev jo at jeg kunne sett pris på og finne mening i en del ting, men den delen utelot du.. Du fokuserte jo på det negative selv.

Du får forvente negative svar i en tråd som heter "Livet føles meningsløst". Det er ikke akkurat den nybakte moren som stråler av lykke, eller legen/advokaten med millionlønn som vil skrive i denne tråden.

Hvis man føler livet er meningsløst oppleves det kanskje ikke som noe positivt at hjertet slår eller kroppen holder deg i live, heller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så bra! Jeg håper å komme dit selv og. At det er meningsfullt å bare være, eksistere, trenger ingenting annet enn å være tilstede. 

Jeg tror det er lettere å finne meningen i at ens eksistens er godt nok enn å jakte etter den store meningen som liksom skal gi deg det du føler mangler. For førstnevnte skaper ro og robusthet, mens sistnevnte kan bli et evig jag om tilfredsstillelse.

Gjør hverdagslige ting du liker, gjør hverdagen forutsigbar og får orden i hus og hjem. Det får deg til å føle deg bedre med det du har. Deretter kan det være greit å finne en slags aksept rundt egne utfordringer og at livet kan være tungt til tider. Det er både normalt og greit å ha utfordringer og nedturer. Men det trenger ikke bety at du må søke etter meninger for å bøte på. Ro rundt situasjon og tanker er bedre enn jag og savn på det du ikke har, kanskje særlig når du er på en nedtur i livet.

De beste dagene mine er da jeg våkner opp uten noe som helst på timeplanen, og kan ta dagen som det kommer alt etter hva jeg har lyst til å gjøre. :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er lettere å finne meningen i at ens eksistens er godt nok enn å jakte etter den store meningen som liksom skal gi deg det du føler mangler. For førstnevnte skaper ro og robusthet, mens sistnevnte kan bli et evig jag om tilfredsstillelse.

Gjør hverdagslige ting du liker, gjør hverdagen forutsigbar og få orden i hus og hjem. Det får deg til å føle deg bedre med det du har. Deretter kan det være greit å finne en slags aksept rundt egne utfordringer og at livet kan være tungt til tider. Det er både normalt og greit å ha utfordringer og nedturer. Men det trenger ikke bety at du må søke etter meninger for å bøte på. Ro rundt situasjon og tanker er bedre enn jag og savn på det du ikke har.

Absolutt! Takk for fint svar ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jesus gir mening i tilværelsen. Han elsker alle mennesker. Og nettop du er unikt skapt 

Anonymkode: 9abb5...29e

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller livet med ting som gir meg glede. Trening, turer, gaming, binge TV-serier, øl og YouTube, se film med samboer, brettspillkveld med venner osv.

Anonymkode: 40510...f05

AnonymBruker
Skrevet

Altså dere som finner glede i å ruse dere må jo søke hjelp…

Anonymkode: 37e0a...82b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg fyller livet med ting som gir meg glede. Trening, turer, gaming, binge TV-serier, øl og YouTube, se film med samboer, brettspillkveld med venner osv.

Anonymkode: 40510...f05

Da er vel du ganske ung? Vil du være fornøyd med å gjøre det samme i 40- og 50-årene ?

Anonymkode: 03b59...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg pleide sex å gi meg mening i livet, men jeg kjeder meg med samme sexpartner på 20. året, så sex føles bare meningsløst nå (og slik har det føltes lenge). I stedet har naturen overtatt som noe som gir mening, og jo mer jeg er i naturen, jo mer mening gir det. På en måte føles det helt rett at jeg etter døden skal smelte sammen med naturen; tror det til syvende og sist er "meningen" - om det er noen mening i det hele tatt.

Anonymkode: e4155...3b4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jesus gir mening i tilværelsen. Han elsker alle mennesker. Og nettop du er unikt skapt 

Den tullingen døde for 2000 år siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å utvikle og lære nye ting. er alltid noe å lære.  For meg ga det spirituelle å dykke inni det mer innsikt og nye perspektiver. Jeg kan anbefale å starte med kanalen wisdom from north som du finner blant annet på youtube. :)

Anonymkode: b92b9...dd9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

haha, det finnes ingen gud.. Er som og tro på julenissen, våkne opp

Anonymkode: 18fe7...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...