Gå til innhold

Syrom, tips til innredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal innrede syrom, med begrenset plass. Vil ha sybord og klippebenk. Trenger jeg egentlig strykebrett da, eller kan jeg like gjerne stryke på klippebordet? Hva er ideelle str på bord og benk? Og hva er lurt å ha? Har stor hylle, liten kommode og trillevogn hittill. 

Vil gjerne ha en kontorstol som også kan fungere som godstol når jeg skal brodere feks.

Skal sy, brodere og sikkert litt annet også. 

Alle tips mottas med takk:)

Endret av Hildamaria
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig stryke på klippebordet, men du må ha et egnet underlag som da tåler varmen og så må jo klippebordet være rydda hver gang du vil stryke....  Har du vurdert vegghengs strykebrett som du bare kan vippe ned ved behov? Jeg ville vurdert det og henge det slik at det da vippes over klippebordet (om det er ved vegg), så tar ikke strykebrettet ekstra plass og du slipper å tenke på at klippebordet må være ryddig nok til å strykes på.

Kjenner egentlig jeg er dødsmisunnelig og ønsker meg også eget hobbyrom...

Anonymkode: d9fe0...650

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha en egnet overflate å stryke på, du kan ikke stryke rett på klippematten. Men det finnes plenty av bord-strykebord eller strykematter. 

Jeg bruker et bord-strykebrett fra Jula, og det funker helt ok. 

Jeg har bare ett bord, som jeg rydder når jeg skal klippe på det. Det er jo ganske upraktisk, så om jeg hadde hatt plass, ville jeg hatt et eget bord som hadde plass til å legge ut mønsteret til en hel lengde av en kjole om gangen (jeg syr mye kjoler). Noen har jo klapp-bord som de kan slå sammen som klippebord, om de har lite plass og ikke vil ha et svært bord stående oppe hele tiden (man klipper jo ikke sååå mye, og så kan man jo klippe ut flere prosjekter om gangen når man først har satt det opp, det er det jeg gjør). SEr mange bruker Nordli (?) fra Ikea som klippebord, det er greit å slå sammen. 

Hvor stort sy-bordet ditt bør være kommer jo litt an på hva du skal ha på det. Bare én vanlig symaskin, eller symaskin + overlocker + coverstitch, liksom. 

Jeg trenger ikke så mye dybde, jeg har helt fint sydd på 50 cm dype bord. Men om man lager svære quilter og slikt, trenger man gjerne mer plass. Jeg trenger ikke noe særlig plass til høyre for maskinen, men liker å ha litt plass til venstre, minst 30 cm. 

Hva med å sette opp maskinen på et bord, og så sette opp markører for hvor stort område du faktisk bruker? Så kan du måle det og se hvor stor plass akkurat DU faktisk trenger? Hva man syr, og hvordan man organiserer seg når man syr, er jo litt individuelt. 

Jeg liker å ha plass til det mest nødvendige verktøyet, som pinsett, sakser, klips, osv, rett ved maskinen. Men noen har jo dette hengende på veggen i stedet. Jeg har et skap til stoff, og prøver å ikke ha for mye stoff om gangen, men være flink og bruke opp ting, og ikke kjøpe uten at jeg vet hva jeg skal bruke det til, og at det er noe jeg skal sy i løpet av den neste måneden eller så. Jeg har også et par hyller i et annet skap til typ "verktøyskrin" med små skuffer, som jeg har strikk, kantbånd, merkelapper, og andre småsaker i. 

Du finner masse videoer på youtube om hvordan å innrede syrom, og det er også mye på pinterest. 

Anonymkode: 97581...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...