AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Beklager på forhånd, det blir noen skrivefeil. En jente jeg kjenner (storesøster til et barn mitt barn leker med) snakket med meg om at moren hennes sjekket om hun var jomfru. Noen ganger faren. Dette gjorde de fordi hun fikk vaksine mot livmorhals kreft i fjor. Og nå tror de at man kan bli promiskuøs, horete eller hva du vil kalle det, av vaksinen. Dette skjer under tvang. Hun blir 16 snart, og da bestemmer man over egen kropp osv, jeg er redd for at barnevernet ikke har noe å si lengre. Familien er fra Syria, og hun har en onkel i Tyrkia, hun sa at hun var redd for å bli værende der. De har fortsatt ikke lov til å reise ut av Norge, men snart. Snart er hun ferdig med 10 klasse også. Alle disse tingene sammen er litt bekymrende. Overdriver jeg eller? Kan/burde jeg gjøre noe? Anonymkode: 4ae9f...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hadde lagt inn en anonym bekymringsmelding. Anonymkode: 5deae...87a 6 2 6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager på forhånd, det blir noen skrivefeil. En jente jeg kjenner (storesøster til et barn mitt barn leker med) snakket med meg om at moren hennes sjekket om hun var jomfru. Noen ganger faren. Dette gjorde de fordi hun fikk vaksine mot livmorhals kreft i fjor. Og nå tror de at man kan bli promiskuøs, horete eller hva du vil kalle det, av vaksinen. Dette skjer under tvang. Hun blir 16 snart, og da bestemmer man over egen kropp osv, jeg er redd for at barnevernet ikke har noe å si lengre. Familien er fra Syria, og hun har en onkel i Tyrkia, hun sa at hun var redd for å bli værende der. De har fortsatt ikke lov til å reise ut av Norge, men snart. Snart er hun ferdig med 10 klasse også. Alle disse tingene sammen er litt bekymrende. Overdriver jeg eller? Kan/burde jeg gjøre noe? Anonymkode: 4ae9f...cd0 Det der ringer du barnevernsvakta om. Det er overgrep, og det vet du vel? Hvis de gjør dette mot en 15 åring, hva tror du det yngre søskenet blir utsatt for? Spiller ingen rolle at hun som forteller snart er 16 år og skal flytte hjemmefra, de yngre barna skal også vernes. Hvor de er fra spiller heller ingen rolle, overgrep er like ille og ulovlig uansett hvor man kommer fra.. du kan også fortelle BV at hun er redd for å bli tatt med til Tyrkia. Anonymkode: f47b4...a98 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Bv eller så langt som politiet, du kan legge Anonymt med bv. Anonymkode: 1319a...ef5 5 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Det der er overgrep. Ring politiet. Anonymkode: 3c44e...283 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det der ringer du barnevernsvakta om. Det er overgrep, og det vet du vel? Hvis de gjør dette mot en 15 åring, hva tror du det yngre søskenet blir utsatt for? Spiller ingen rolle at hun som forteller snart er 16 år og skal flytte hjemmefra, de yngre barna skal også vernes. Hvor de er fra spiller heller ingen rolle, overgrep er like ille og ulovlig uansett hvor man kommer fra.. du kan også fortelle BV at hun er redd for å bli tatt med til Tyrkia. Anonymkode: f47b4...a98 Hva om hun sier nei, og barnevernet bare reiser da eskalerer di. Men ja, du har rett, jeg melder bekymring på de andre barna også. De kan ikke si nei til å sjekke da. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der er overgrep. Ring politiet. Anonymkode: 3c44e...283 Men jeg kan ikke bevisse noe, hva skjer da? ts Anonymkode: 4ae9f...cd0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva om hun sier nei, og barnevernet bare reiser da eskalerer di. Men ja, du har rett, jeg melder bekymring på de andre barna også. De kan ikke si nei til å sjekke da. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0 Du må jo varsle! Herregud, du skulle ringt politiet med en gang hun fortalte det her… Du bør kanskje ringe politiet først å høre med de, for det kan hende det er bedre at de blir varslet først. Anonymkode: f47b4...a98 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Beklager på forhånd, det blir noen skrivefeil. En jente jeg kjenner (storesøster til et barn mitt barn leker med) snakket med meg om at moren hennes sjekket om hun var jomfru. Noen ganger faren. Dette gjorde de fordi hun fikk vaksine mot livmorhals kreft i fjor. Og nå tror de at man kan bli promiskuøs, horete eller hva du vil kalle det, av vaksinen. Dette skjer under tvang. Hun blir 16 snart, og da bestemmer man over egen kropp osv, jeg er redd for at barnevernet ikke har noe å si lengre. Familien er fra Syria, og hun har en onkel i Tyrkia, hun sa at hun var redd for å bli værende der. De har fortsatt ikke lov til å reise ut av Norge, men snart. Snart er hun ferdig med 10 klasse også. Alle disse tingene sammen er litt bekymrende. Overdriver jeg eller? Kan/burde jeg gjøre noe? Anonymkode: 4ae9f...cd0 Tuller du?? Gi beskjed til bv,skole,lege hva som helst. Herlighet! Dette e sykt.. Anonymkode: 4dcbb...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tuller du?? Gi beskjed til bv,skole,lege hva som helst. Herlighet! Dette e sykt.. Anonymkode: 4dcbb...8d2 Politiet eller barnevernsbarn! Og det NÅ. Ikke imorra, ikke senere i kveld. Anonymkode: f47b4...a98 1
Perfume Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Sjekker..? Hvordan sjekker de det? Det fins jo ikke en jomfruhinne liksom...?? 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Politiet eller barnevernsbarn! Og det NÅ. Ikke imorra, ikke senere i kveld. Anonymkode: f47b4...a98 Barnevernsvakta* Anonymkode: f47b4...a98
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må jo varsle! Herregud, du skulle ringt politiet med en gang hun fortalte det her… Du bør kanskje ringe politiet først å høre med de, for det kan hende det er bedre at de blir varslet først. Anonymkode: f47b4...a98 Ja jeg tror det blir best, er redd for å gjøre noe feil. Og da vil de ikke hjelpe. Mange sier at barnevernet er dårlige osv. Gjør det nå. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg kan ikke bevisse noe, hva skjer da? ts Anonymkode: 4ae9f...cd0 De sjekker det ut. Bare fortell hva barnet sa. Og at du er skikkelig bekymret for hu. Du trenger ikke fysisk bevis for å utrykke bekymring for noen. Du er vitne på hva hun sa og du som voksen har ett ansvar for å reagere når ett barn forteller om overgrep til deg. Hun ber deg jo om hjelp. Anonymkode: 3c44e...283 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Du tar det anonymt til barnevernet og du må sørge for å være anonym. Anonymkode: 5deae...87a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tuller du?? Gi beskjed til bv,skole,lege hva som helst. Herlighet! Dette e sykt.. Anonymkode: 4dcbb...8d2 Gjør det nå. Hun sa det skjedde fra i fjor men jeg har ikke vist det da. Men jeg vet det nå. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg kan ikke bevisse noe, hva skjer da? ts Anonymkode: 4ae9f...cd0 Du skal ikke bevise noe. Du skal melde din bekymring, og så er det opp til bv å vurdere saken videre. Du er ute. Oppgir du navn kan du etterhvert måtte vitne, om saken går til retten. Oppgir du ikke navn, slipper du, men da kan det være vanskeligere for bv å vurdere alvorlighetsgrad. Ring barnevernet og drøft med dem, det er det enkleste. Anonymkode: 6dbce...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg tror det blir best, er redd for å gjøre noe feil. Og da vil de ikke hjelpe. Mange sier at barnevernet er dårlige osv. Gjør det nå. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0 Det er ikke ditt ansvar å finne ut hva som har skjedd og ikke, ditt ansvar nå er å varsle politiet eller barnevernsvakten, så tar de seg av resten. Anonymkode: f47b4...a98 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det nå. Hun sa det skjedde fra i fjor men jeg har ikke vist det da. Men jeg vet det nå. ts Anonymkode: 4ae9f...cd0 At det startet i fjor og pågår enda? Når fortalte hun dette til deg? Hun ber deg om hjelp 💔 Anonymkode: f47b4...a98 1
Grüner Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Beklager på forhånd, det blir noen skrivefeil. En jente jeg kjenner (storesøster til et barn mitt barn leker med) snakket med meg om at moren hennes sjekket om hun var jomfru. Noen ganger faren. Dette gjorde de fordi hun fikk vaksine mot livmorhals kreft i fjor. Og nå tror de at man kan bli promiskuøs, horete eller hva du vil kalle det, av vaksinen. Dette skjer under tvang. Hun blir 16 snart, og da bestemmer man over egen kropp osv, jeg er redd for at barnevernet ikke har noe å si lengre. Familien er fra Syria, og hun har en onkel i Tyrkia, hun sa at hun var redd for å bli værende der. De har fortsatt ikke lov til å reise ut av Norge, men snart. Snart er hun ferdig med 10 klasse også. Alle disse tingene sammen er litt bekymrende. Overdriver jeg eller? Kan/burde jeg gjøre noe? Anonymkode: 4ae9f...cd0 Du overreagerer absolutt ikke! Dette er overgrep! Her ville jeg ha involvert både Barnevernet og politiet, men hvis du ringer den ene parten, vil de kontakte den andre, så du behøver ikke kontakte begge selv. Men ring én av dem asap! Endret 3 timer siden av Grüner 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå