AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Herregud, nå må du gi deg. Dette er jo sykelig. Anonymkode: a88f5...91a 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Vennskap kommer som regel gratis, for veldig mange - har ikke engang med autisme å gjøre, psykologer ender nesten alltid å snakke om kvaliteten i vennskapet. Anonymkode: 445e6...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Herregud, nå må du gi deg. Dette er jo sykelig. Anonymkode: a88f5...91a Er det den samme NOK en gang?? TS: Folk går ikke rundt og ikke unner folk vennskap, da må det i så fall være deres største fiende i livet, hvis noen har sånt. Anonymkode: 18a82...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden At en venn er skuffet og såret over noe jeg har gjort, men nekter å ta kontakt for å prate om det. Jeg er ingen tankeleser Anonymkode: e617c...5af 4 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Jeg unner alle å ha gode, gjensidig givende vennskap. Så er det selvfølgelig sånn at de færreste ønsker å ha «vennskap» som over tid koster dem mer enn de smaker. Noen havner derfor uten venner fordi de uforskyldt ikke helt mestrer kunsten, andre mer fortjent fordi de rett og slett ikke er særlig trivelige. Anonymkode: dfc85...28d 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Alle fortjener venner i utgangspunktet, men for å beholde vennene sin må man være rederlig nok til å kommunisere sårede følelser åpent og ærlig. Hvis man trekker seg unna eller skaper drama, så skaper man mer drama og mer avstand. Da mister man venner. Anonymkode: c8258...777 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden At man dropper å ta kontakt da man måler vennskap i hvem som tar kontakt først 😂 Anonymkode: eb3d3...2b6 6
MizzVic Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Alle fortjener venner. Men hvem som blir venner, er jo litt tilfeldig. Selv er jeg blid og utadvendt, og holder på med mye. Får derfor lett venner. Men mange som vil være venn med meg, vil ikke jeg være venn med. Jeg vil være på hils. Har rett og slett ikke kapasitet til flere, og vil ikke bruke tid på å pleie flere nære forhold. Og det må flere lære seg. Selv om du har det hyggelig med noen på fotballtrening, så betyr ikke det at du må ha de med deg hjem for middag fredag kveld i tillegg. 3 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Vennskap skal gå to veier, så et man ingen god venn får man ingen gode venner, og det er å bli en god venn man må begynne en endring med. En god venn er et positivt tilskudd i livet, som jevnt over er en glede å ha i livet, og ikke en belastning. Kun tidvis og helst kortvarig kan man belaste gode venner med sine problemer. Dette må også være gjensidig. Anonymkode: c80e8...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Jeg mener ikke at noen ikke fortjener vennskap, men jeg mener at enkelte virkelig burde oppsøke psykolog for å forstå seg selv og få kontroll på egen psyke før de prøver å bli venner med nye mennesker. Anonymkode: e4874...b62 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Alle fortjener hode vennskap, men det er klart at det er krevende for folk å forholde seg til, og pleie vennskap, med folk med diagnoser som nettopp gjør at de er krevende å forholde seg til. Jeg har en kollega på jobben som har aspergers og det blir rett og slett slitsomt over tid, og jeg hadde aldri orket å være venn med vedkommende på fritiden. Så du må få hjelp til å jobbe med diagnosene dine slik at du kan fungere best mulig i vennerelasjoner, for du er nok svært krevende å ha som venn slik tilstanden din er nå. Og da er det fort for at man blir faset ut som venn Anonymkode: a57a4...91a 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Jeg tenker at de aller fleste fortjener vennskap. Men på en måte tenker jeg også at ingen "fortjener" vennskap. Det handler ikke om å fortjene. På samme måte som med sex, og menn spesielt da, at på en måte fortjener alle sex og intimitet, men også ingen fortjener det. Når en oppfører seg som at en er berettiget til sex eller vennskap eller hva enn det er så blir en i mine øyne med en gang usympatisk. Fordi det motvirker friheten vi alle også "fortjener". Anonymkode: b0a28...dcb 2 1
MizzVic Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg mener ikke at noen ikke fortjener vennskap, men jeg mener at enkelte virkelig burde oppsøke psykolog for å forstå seg selv og få kontroll på egen psyke før de prøver å bli venner med nye mennesker. Anonymkode: e4874...b62 Eller bare finne likesinnede. Ingen er så spesielle at det ikke finnes fler av de.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg mener ikke at noen ikke fortjener vennskap, men jeg mener at enkelte virkelig burde oppsøke psykolog for å forstå seg selv og få kontroll på egen psyke før de prøver å bli venner med nye mennesker. Anonymkode: e4874...b62 👏 Anonymkode: 7abbc...c75
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Hvem har sagt at jeg mener det? Finnes ikke noe vennskapspoliti - hvis noen vil være vennen din, kjør på. Anonymkode: 62e0f...169
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Undrer 🤔 Anonymkode: 8d2fc...566 Fordi de er kronisk slemme mot vennene sine. Gjerne sosiopater og narsissister. Anonymkode: 2f4e5...82d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden De som er så mentalt skakkjørt at de ødelegger alle rundt seg får klare seg uten venner til de har fiksa sin egen psyke. Anonymkode: 05cdf...30b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå