AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Jeg har sett mye på hvordan man trener dette inn på en god måte, og vi har så smått begynt ved å først la hunden være alene i noen sekunder og etterhvert noen minutter. Dette har gått fint og hun er veldig flinke. Men dette med at man ikke skal hilse på hunden når man er tilbake igjen. Da skal man ikke hilse på eller klappe hunden, for det skal være den naturligste ting at vi kommer tilbake og på den måten vil den også finne roen når vi drar. Når hunden etter en god stund er opplært til å være alene hjemme noen timer hvor den slapper av og hviler. Kan man heller ikke da hilse på hunden? Synes det er veldig koselig å hilse og kose med hunden når vi er tilbake og har savnet den. Anonymkode: 14bfe...abf
Pysa Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden (endret) Klart du kan! Bare pass på at det ikke blir sånn trøstekos, om du skjønner. Jeg pleide å hilse og klappe litt når jeg kom hjem (har ikke hund lenger), men så gjøre mine greier en liten stund, og så heller trene triks, kose mer, gå en tur etter en kort stund. Jeg ville ikke at kjøteren skulle tenke "mamma er hjemme, da skal vi kose/trene/gå ut NÅ". På samme vis fikk han ikke mat til samme tid hver dag, men når det passet meg, slik at han ikke skulle ha masse forventninger til at noe skulle skje til samme tid hver dag. Endret 6 timer siden av Pysa 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig kan du hilse på hunden. Det er når hunden blir spinnvill, går bananas og tar over hele velkomsten hjem at du skal vente litt til den har roet seg med å hilse slik at hilsing bli på ditt initiativ, ikke hundens. Anonymkode: 19322...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden har også hørt at man ikke skal hilse når man komme hjem. Men jeg har gjort det med mine og det har gått bra. Men vanlig hilsen, litt magemasasje kanskje og ikke noe hysterisk 🤣 Hunder forstår mer enn vi aner..Og at er en liten velkomstseanse gjør ingenting er min erfaring. Anonymkode: 5c072...fd8
Tabris Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Du kan fint hilse når hunden er trygg på å være hjemme. Men under innlæring bør du være litt avmålt for å ikke legge mer forventning enn nødvendig til at du kommer tilbake. Det kan gjøre det vanskeligere for hunden å slappe av hvis den bare står og tripper med døra og gleder seg til du kommer hjem og det blir masse hils og kos. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå