Gå til innhold

Hvordan holde motivasjonen opp? Slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et par graviditeter er jeg i gang med å gå ned de ca 10kg jeg sitter igjen med. Jeg veier meg ikke men antar at det er rundt der. Merker det veldig i speilet og klærne. Har trent og spist sunt/i underskudd i to uker, og det går helt fint men er så utålmodig. Vil passe de gamle klærne mine nå liksom. Så mitt spørsmål til dere er hvordan dere holder ut vektnedgangen? Hvordan motivere seg selv når det tar så lang tid å få resultater, spesielt når jeg ikke veier meg. Er det en ide å bruke målebånd? Er så redd for å bli demotivert om ikke tallene synker fort nok

Anonymkode: f9655...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke stole på motivasjon eller disiplin. Motivasjon kommer og går og disiplin kan man gå tom for.

Du må trening og sunt kosthold til en vane som du bare gjør uten å tenke over det, enten du har motivasjon eller ikke. På samme måte som du pusser tennene eller går på jobb. Du venter ikke på motivasjon, du bare gjør det.

Anonymkode: 108b7...436

AnonymBruker
Skrevet

To uker, det er vel i beste fall en kilo i vektnedgang, muligens ikke merkbart. 

Bruk tiden på å innarbeide gode vaner, les og lær om sunn mat, endre familiens vanlige middager til noe litt sunnere, tren og vær glad. Finn et annet daglig fokus enn tallene på vekta.

Anonymkode: 49bb9...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Målbånd er bedre enn vekt! 
Jeg har gått ned nesten 6 cm rundt midja det siste året, men bare 0,5 kg. 

Når det gjelder motivasjonen, så bruker jeg ikke verken cm eller kilo. Tenk livsstil fremfor slanking. 
Hvor lenge klarer du leke med barna før du blir andpusten? 
Til vinteren skal dere kanskje ut å ake, hvor mange ganger vil du løpe opp akebakken med barna før du må si til dem at mamma er for sliten til å leke mer? 
Kan du si til barna at du bare skal støvsuge huset, så blir du med ut å leke sisten? Eller må du si at mamma skal støvsuge huset og må hvile etterpå? 

Noen av mine beste minner fra min barndom, er hvordan foreldrene mine alltid hadde energi og ork til å leke med oss barna. 
Mens andre foreldre satt i en snøborg å drakk kaffe, så herjet mine foreldre med oss barna på akebrett, hadde snøballkrig og bygde slott. Mamma jogget uendelig mange runder rundt på ridebanen sammen med meg og en rideskolehest, før jeg ble god nok til å kunne trave uten leier. 

Anonymkode: 936f7...76d

Skrevet

For meg gir vektnedgang motivasjon. Ikke så mye når det går feil vei, men jeg trenger det dyttet innimellom for å ha et målbart mål. 

Men ellers må man bare innarbeide rutiner og lage sunn mat. 

Jeg trener ikke for å gå ned i vekt, jeg trener fordi det er gøy eller sosialt.

Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke å få motivasjon uten å veie meg og måle midje. Men det hjelper meg å følge med på andre, få og gi tilbakemeldinger. Du er velkommen til å delta  vektnedgang-skravletråden. Den har nettopp startet.

Endret av Hulderen
Skrevet

I tillegg til vekttråden her, er AI en veldig fin støtte/motivator. Flere ganger har den snakket meg fra og ta dumme valg og funnet bedre alternativer, og andre ganger har en dag på sofaen med potetgull vært helt på sin plass. Jeg har allikevel klart å gå ned snart 15kg siden mai. Jeg har lært meg (av AIen) sprekk på 1-2 dager = ok. Sprekk på 3 eller mer sammenhengende dager = slankeprosjektet, som forsåvidt er et livsstilsprosjekt, fungerer ikke helt og må legges om til en litt annen måte for at det kan være noe å leve med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...