Gå til innhold

Jeg vil ha et til barn, men mann vil ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har stått i dialemme om å ønske en nr 2, men partner vil ikke. Hva gjorde du og evt tips ?

Anonymkode: 2b5b8...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes synd på de som ikke har søsken, så vil si det er egoistisk å bare få et.

Anonymkode: 667f7...20e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han ikke? Jeg sto i samme situasjon selv, men ble uplanlagt gravid til tross for prevensjon. Samboer ble jo helt sjokkert først, men så ble han veldig glad etterpå. Lillesøster kommer i februar. 

Jeg aner ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort om dette ikke hadde skjedd. Vi har alltid snakket om flere barn og jeg følte meg utrolig sviktet når han plutselig ikke ville. Her var grunnen kun at han ikke hadde lyst. Jeg var knust, men tenkte å gi det sommeren før vi tok praten på nytt. Han sa at han skjønte dette var såpass viktig for meg at det sikkert ble en til, men det er jo ikke noe gøy å få barn med noen som egentlig ikke vil. 

Jeg håper dere finner ut av det ❤️

Anonymkode: 2fd9f...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det ikke flere barn, eller så må du finne ny partner.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke synd i oss enebarn. Ikke bruk oss som pressmiddel for å tvinge folk til å få barn.

Anonymkode: 4f389...cf2

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lur din mann til å bli far mot sin vilje. Ha en ærlig samtale om tiden fremover og hva det innebærer for dere. Dersom han er helt klar på at det ikke blir flere barn og dere fremdeles vil være sammen må han sterilisere seg.

Dersom du føler at du må forsøke å få flere barn må det bli på egen hånd (med mannens godkjennelse) eller brudd. 

Anonymkode: fb739...da4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke synd i oss enebarn. Ikke bruk oss som pressmiddel for å tvinge folk til å få barn.

Jeg synes faktisk oppriktig synd på deg som er enebarn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Situasjonen var sånn her og og mannen min ble med på nr to. 

Noen ganger tenker jeg vi skulle stoppet etter det første barnet.  Da hadde livet vært mye enklere.

Anonymkode: 3dd3b...35e

AnonymBruker
Skrevet

Synes veldig synd på deg, for ønsket om to barn er veldig forståelig. (Barn 3 eller 4 i mindre grad)

Men du kan ikke tvinge han. Og det blir veldig egoistisk å gjøre barn 1 til samværsbarn synes jeg med ny partner og barn på fulltid der

Anonymkode: 42251...54d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes synd i deg som er så uselvstendig.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Situasjonen var sånn her og og mannen min ble med på nr to. 

Noen ganger tenker jeg vi skulle stoppet etter det første barnet.  Da hadde livet vært mye enklere.

Jeg elsker begge men tenkte nok ikke helt igjennom at små barn blir store og skal ut i livet og skape deg en fremtid 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor det er synd i de?

Anonymkode: 1bc85...69d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heller et reflektert, selvstendig og modent enebarn enn et så uempatisk vesen som deg. Heldigvis er nå de aller fleste både enebarn og søsken langt mer trivelige enn som så. 

Anonymkode: 88bac...dbd

• Liker 2
Skrevet

Enebarn har det nok flott de, men det kommer en dag da en ikke har foreldre lenger, da vil det være kjekt å være to tenker eg.

en kompis av meg var enebarn, han mistet begge foreldrene til kreft, han var da 16-17 år.

han er i dag en vaksen mann, han har 7 unger. Aldri skal hans unger oppleve det han opplevde har han sagt

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett, TS, bør man aldri få et barn partner oppriktig ikke ønsker seg.

Det er helt fair å ta en skikkelig, høflig og redelig prat om at dette er et sterkt ønske og noe du har tenkt gjennom. Ikke en som begynner med gråt og skrik og elendig stemning, men en seriøs og skikkelig samtale der begge tar hverandres inngang og synspunkter på alvor. Så må du leve med det hvis han fortsatt lander på at han ikke ønsker flere, og vurdere nøye hva som vil koste deg mest av eventuelt å forsake ønsket om flere barn eller vurdere andre alternativer enn fortsatt samliv. 

Anonymkode: 88bac...dbd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir litt ugreit å argumentere med at to er bedre enn en, at man må få et ekstra barn for barnets skyld og alt det der. Det bør ikke brukes som et pressmiddel. Det er ikke sånn at en person med søsken automatisk får bedre livskvalitet enn et enebarn. Det er dessverre ingen garanti for at et søsken vil gjøre livet bedre, at man blir mindre ensom osv. Det kan slå absolutt alle veier. 

Det eneste som betyr noe er om foreldrene vil ha flere barn. Og den som ikke vil ha barn har veto. Så TS må enten akseptere det eller gå til brudd for å finne noen andre som har lyst på flere barn. 

Anonymkode: 0359a...87f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

er mer egoistisk å trumfe gjennom ett til og risikere at man står igjen alene 

Anonymkode: 9f0c1...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Høres digg ut og være enebarn. Kunne ønske det var meg. 

Anonymkode: 6017b...060

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enebarn. Og ga klar beskjed til min mann, at enten får vi ikke barn, ellers må vi få minst 2. og vi fikk 2 barn. Jeg ville ha flere, men aksepterte at han ikke ville. Men hadde han nektet meg å få nummer 2, så hadde jeg virkelig slitt.

Anonymkode: 37fa1...a13

AnonymBruker
Skrevet

Da håper jeg han steriliserer seg:)

Anonymkode: 8f4fd...264

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (23 minutter siden):

Enebarn har det nok flott de, men det kommer en dag da en ikke har foreldre lenger, da vil det være kjekt å være to tenker eg.

en kompis av meg var enebarn, han mistet begge foreldrene til kreft, han var da 16-17 år.

han er i dag en vaksen mann, han har 7 unger. Aldri skal hans unger oppleve det han opplevde har han sagt

Jeg har en venninne som er enebarn. Begge foreldrene lever fortsatt, men hun har alltid vært redd for å ende opp alene når de dør. Har lite familie utenom foreldrene. Nå har hun heldigvis snart fire barn og en stor svigerfamilie, er så glad på hennes vegne❤️

Anonymkode: 3e99c...456

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...