Gå til innhold

Gi meg oppskrift på din beste alternative pizzabunn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Post din beste alternative pizzabunn, som er sunnere enn den vanlige laget med mel.

Alle tips taes i mot med takk 🙂

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomkålpizza (bunn) på sprudlende sunn.

Søtpotetbunn - Linda Stuhaug

AnonymBruker
Skrevet

Bunn av hytteost og egg.

Anonymkode: de1ca...343

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bunn av hytteost og egg.

Anonymkode: de1ca...343

Hvilket fyll oppå pizzabunn av cottage cheese og egg?

Anonymkode: 624e3...fea

AnonymBruker
Skrevet

Holder disse bunnene formen, sånn at man kan plukke opp et pizzastykke og spise for hånd? Eller må man spise med kniv og gaffel? 

Anonymkode: e87f4...577

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på lavkarbo, keto, og lavkalori, og testet utallige alternative pizzabunner. Konklusjonen er at det smaker høgg, og aldri kan erstatte vanlig pizzabunn, det ligner ikke en gang. Bunn basert på blomkål, søtpotet, sqash, cottage cheece, rømme/cf, ost, egg, cloudbread, fathead, eller diverse ketoerstatningsprodukter, det er rett og slett ikke godt. Mange av bunnene blir veldig søte, f.eks med blomkål,  ganske harde og sprø, eller for soggy til å skjære stykker. Noen ganger er kolliderer smaken av bunnen med fyllet, og det blir bare rart. Vanlig pizzabunn med mel er ikke usunt, det er hva du har på av fyll som bestemmer sunnheten. 

Anonymkode: 4ffcd...f59

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er egentlig å ikke være så veldig fastlåst på at erstatningsbunnen "må" være fast, med typisk pizzafyll på toppen og skjæres opp med pizzahjul.

Jeg har også laget "pizza" med blomkål, men istedenfor å ha som mål at blomkålbunnen må henge sammen, så laget jeg det som en gratinert rett i form ved å finhakke blomkålen i bunn, og ha pizzafyll og ost på. Bunnen henger ikke sammen, så det blir å forsyne seg med en sleiv og spise med kniv og gaffel. Men det smaker jo litt som pizza likevel.

Anonymkode: e1d3c...d05

Skrevet

Lag deigen med en blanding av fin hvete og fibra. 

Jeg gjør med pizza som med kaker, lager heller noe jeg liker godt sjeldnt enn noe jeg bare syns er ok ofte. 

Skrevet

Bruker Jan Vardøen sin oppskrift🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...