AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #21 Skrevet 10. september 2025 newman01 skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke voldsomt vanskelig å åpne et bagasjerom til en bil? Lett trykk på en knapp, og de fleste går opp av seg selv. Likte løsningen på Polestar, men VW sin synes jeg er treg og upålitelig. Virker som om den må tenke seg om i 3 sekunder før den begynner prosessen med å åpne luka, hvis den ser foten min. Eller så må jeg sparke enda engang og vente enda lenger. Da kan jeg like gjerne trykke på knappen. Eller trykke på nøkkelen (om bilen har slikt), eller åpne bagasjerommet med appen. Eller knappen inne i bilen på sjåførsiden Absolutt ikke vanskelig i hele tatt, men jeg skal love deg at når man først har hatt en bil med den funksjonen så er den et savn! Den har jeg brukt sykt mye. Tenk deg når du kommer med begge armene fulle av handleposer (eller bare en tung i hver hånd) eller når bilen er møkkete og du ikke vil trykke på den knappen bak. Ja, på noen biler kan man trykke på bilnøkkelen også, men den ligger i lomma. Jeg vil bytte bort mye for den funksjonen altså. Den er bare så digg! Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 10. september 2025 #22 Skrevet 10. september 2025 Er det galskap om jeg leaser??? Det har jeg aldri gjort før… Mange gjør jo det også. TS Anonymkode: 78527...8ec
newman01 Skrevet 10. september 2025 #23 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke vanskelig i hele tatt, men jeg skal love deg at når man først har hatt en bil med den funksjonen så er den et savn! Den har jeg brukt sykt mye. Tenk deg når du kommer med begge armene fulle av handleposer (eller bare en tung i hver hånd) eller når bilen er møkkete og du ikke vil trykke på den knappen bak. Ja, på noen biler kan man trykke på bilnøkkelen også, men den ligger i lomma. Jeg vil bytte bort mye for den funksjonen altså. Den er bare så digg! Anonymkode: 78527...8ec Ja, 50´000 opp i pris så får du en bilmodell som har det. Eller kjøpe til TeslaY. Koster fra 3500kr ser det ut til
newman01 Skrevet 10. september 2025 #24 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det galskap om jeg leaser??? Det har jeg aldri gjort før… Mange gjør jo det også. TS Anonymkode: 78527...8ec Lease kan du gjøre. Bare vurder totalpris gjennom leasingperioden på 36 måneder, og om du får kjørt opp alle 45´000km. Hvis du går over eller under er det tap for deg. Og det blir ofte passe dyrt. 50-100k i startleie, pluss 3-6k/mnd så ender man fort opp på 200´000 for tre år om man skal ha en normalstor bil
Gjest Schmuhu Skrevet 10. september 2025 #25 Skrevet 10. september 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det galskap om jeg leaser??? Det har jeg aldri gjort før… Mange gjør jo det også. TS Anonymkode: 78527...8ec Jeg tviler på at leasing er lurt. Spesielt siden du har hund og faktisk bruker bilen. Når du leverer tilbake bilen så får du etteroppgjør for hver eneste støvkorn. Når det er sagt, så er det kanskje også viktig med en bil som bare funker og som ikke har verkstedet som sitt andre hjem. Dermed hadde jeg prøvd å se etter de velkjente og etablerte merker som Hyundai og Kia når det gjelder el og Toyota når det gjelder hybrid. Schmuvju
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #26 Skrevet 11. september 2025 Leasing er en avansert måte å brenne mye penger på. I praksis leier du bil for prisen av å kjøpe bil. Du sitter igjen med ingenting etter leasingperioden, og har likevel brukt store summer. Anonymkode: 694a9...729 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #27 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Leasing er en avansert måte å brenne mye penger på. I praksis leier du bil for prisen av å kjøpe bil. Du sitter igjen med ingenting etter leasingperioden, og har likevel brukt store summer. Anonymkode: 694a9...729 Ja, jeg leste meg litt opp på det. For meg er det «galskap» å lease. Jeg velger å kjøpe. Man kan få mye bra for den summen. TS Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #28 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, jeg leste meg litt opp på det. For meg er det «galskap» å lease. Jeg velger å kjøpe. Man kan få mye bra for den summen. TS Anonymkode: 78527...8ec Honda e:Ny1 for 259k er en fantastisk deal. Gode biler. Anonymkode: 694a9...729 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #29 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Honda e:Ny1 for 259k er en fantastisk deal. Gode biler. Anonymkode: 694a9...729 Ja, jeg har sett på den, men den med Advanceutgaven er forhandlerne tomme for. De har bare Eleganceutgaven i følge selgeren. Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #30 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvorfor bruker man så mye på en vanlig bil om man så har god økonomi?? Anonymkode: e8ef4...885 Kanskje fordi en ønsker en litt sikker bil? Og hva vet du om økonomien ellers? Anonymkode: 80314...a44 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #31 Skrevet 11. september 2025 Hva med en Hyundai Ioniq eller Kona? De har ikke tapt batteriet særlig på brukte biler. Anonymkode: 80314...a44
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #32 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med en Hyundai Ioniq eller Kona? De har ikke tapt batteriet særlig på brukte biler. Anonymkode: 80314...a44 Kona har et fryktelig lite bagasjerom.. 🥴 Men ellers helt ypperlig. Har den selv 🙂 TS: ta et søk på finn og legg inn de kriteriene du ønsker. 4wd, årsmodell, pris, størrelse på bagasjerom osv. Anonymkode: b1808...76a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #33 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det galskap om jeg leaser??? Det har jeg aldri gjort før… Mange gjør jo det også. TS Anonymkode: 78527...8ec Det sies at leasing gir forutsigbare utgifter, men alle riper og hakk må man betale dyrt for ved innlevering. Selv de små som man ikke ville brydd seg om hvis man selv eide bilen. Når det kommer inn mellommenn (de som leaser ut) så sier det seg selv at de også skal ha lønn og leasede biler blir da i snitt dyrere. Anonymkode: ccf22...260
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #34 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sies at leasing gir forutsigbare utgifter, men alle riper og hakk må man betale dyrt for ved innlevering. Selv de små som man ikke ville brydd seg om hvis man selv eide bilen. Når det kommer inn mellommenn (de som leaser ut) så sier det seg selv at de også skal ha lønn og leasede biler blir da i snitt dyrere. Anonymkode: ccf22...260 Det blir ikke leasing på meg. TS Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #35 Skrevet 11. september 2025 AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 13.35): ja det er jo en ganske mye mindre hund enn vår så da vil du nok ikke støte på samme problem som oss. Vi har hatt runden til omtrent alle og testet med vårt bur og det var en slitsom greie.. Det som passet best var Tesla Y som vi var sikre på vi ikke skulle ha Anonymkode: f6156...e55 Vi får inn dobbeltbur med plass til golden retrievere skoda Enyaq 85x😊 Anonymkode: 2c4c1...709
AnonymBruker Skrevet 11. september 2025 #36 Skrevet 11. september 2025 Vi har skoda enyaq 85x og er veldig fornøyde. Man kan åpne bakluka med foten under bagasjerommet, med knapp i førerdøra og på vanlig måte på bagasjeromsluka. 85x er nok for dyr for deg, men du kan jo kikke på de eldre modellene? Vet ikke hvordan det er med åpning av bakluka på de, men går jo an å høre med selger. Det er ikke en funksjon jeg bruker mye uansett. Ellers veldig fornøyd, og som sagt plass til dobbeltbur str golden retriever. Har bygd opp litt siden vi ikke kjøpte med bagasjeromspakke Anonymkode: 2c4c1...709
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #37 Skrevet 12. september 2025 Jeg har nå sett på alle rådene herfra og tusen takk for at dere kommer med forslag! Det settes stor pris på. Jeg har tenkt litt og ser at jeg ønsker å gå for firehjulsdrift. Da må jeg litt opp i pris og/eller fire litt på årsmodellen. Så jeg kikker litt på Volvo. Det er jo en stødig bil. Anonymkode: 78527...8ec
newman01 Skrevet 12. september 2025 #38 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så jeg kikker litt på Volvo. Det er jo en stødig bil. Anonymkode: 78527...8ec Elbilvolvo? Tenker du da på elektriske XC40 Recharge? Den er ganske liten innvendig, bygget på en fossilplattform og har en meget irriterende kaddangtunell som splitter gulvet i baksetet i to. Meget håpløst i elbilverden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #39 Skrevet 12. september 2025 Til dette med bilbur i elbil. Til større hunder er det nok et problem i mange, men til medium hunder har man variocage compact der døra er plassert høyere for å utnytte plassen i bagasjerommet. Jeg har brukt mitt variocage compact XL både i Leaf og Kia e-Niro, og det funker perfekt. I Leaf-en la jeg bare en tykk gummimatte under buret, det løftet nok til at høyden ble perfekt, til tross for at nettsiden påsto det ikke passet Anonymkode: 8c1f9...281
AnonymBruker Skrevet 12. september 2025 #40 Skrevet 12. september 2025 AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 13.49): Hva er årsaken til at du ikke ønsker Tesla? De lager de beste elbilene på markedet, og tikker vel alle bokser utenom håndfri åpning av bakluke. Etter å ha hatt Tesla i noen år så er det ikke noen annet bilmerke som virker litt aktuelt engang. Anonymkode: 91eb8...08b Jeg elsker å kjøre Tesla, overlegen kjøreopplevelse. Men kommer aldri til å kjøpe det igjen. Så lenge alt var bra med den så var det helt nydelig å eie, men med en gang noe ryker så ble det bare tull: mye tull og misforståelser på merkeverksted som gjorde at bilen måtte sendes inn flere ganger med samme feil før det ble rettet skikkelig, ventetid på både verksted og lånebil, selv om vi egentlig har krav på det. Og ikke minst så er delene kjempedyre, faktisk dyrere enn mange luksusmerker. Jobber med flere som har hatt samme problem med Tesla. Alt bra så lenge alt virker, men med en gang de ikke virker så er det bare dritt. Dette er ikke hate, tvert imot så har jeg vært kjempefan av Tesla, skulle ønske at de funket, men det har de dessverre ikke gjort for min del Anonymkode: 4040a...b16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå