AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Bilen kommer til å kjøres mest i bynære strøk, men må også selvfølgelig kunne brukes på noen langturer innimellom. Jeg kan bruke mellom 200 -300 tusen. Jeg ønsker ikke særlig eldre bil enn et par-tre år. Bilen må ikke nødvendigvis ha 4wd, men det er veldig kjekt vet jeg. Må være plass til medium hundebur i bagasjerommet, ha ryggekamera, helst elregulerte seter fordi vi er to som bytter på, el-bakluke med håndfri åpner. Jeg legger inn en masse søkekriterier på finn, men da kommer det opp så mange merker som jeg knapt har hørt om før. Tesla og Nissan Leaf er ikke noe jeg ønsker. Blir dette for vagt eller kan noen snille mennesker her hjelpe meg? Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bilen kommer til å kjøres mest i bynære strøk, men må også selvfølgelig kunne brukes på noen langturer innimellom. Jeg kan bruke mellom 200 -300 tusen. Jeg ønsker ikke særlig eldre bil enn et par-tre år. Bilen må ikke nødvendigvis ha 4wd, men det er veldig kjekt vet jeg. Må være plass til medium hundebur i bagasjerommet, ha ryggekamera, helst elregulerte seter fordi vi er to som bytter på, el-bakluke med håndfri åpner. Jeg legger inn en masse søkekriterier på finn, men da kommer det opp så mange merker som jeg knapt har hørt om før. Tesla og Nissan Leaf er ikke noe jeg ønsker. Blir dette for vagt eller kan noen snille mennesker her hjelpe meg? Anonymkode: 78527...8ec Glemte å skrive at jeg liker veldig godt det jeg ser på Honda e:Ny1 Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden hvor stor er hunden som skal ha plass? Vi har prøvd med vårt bur til en belger i en haug med elbiler og de fleste er ikke flate bak så buret blir stående i en bakke eller på tvers og vanskelig mtp at hunden skal inn og ut. Anonymkode: f6156...e55
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hvor stor er hunden som skal ha plass? Vi har prøvd med vårt bur til en belger i en haug med elbiler og de fleste er ikke flate bak så buret blir stående i en bakke eller på tvers og vanskelig mtp at hunden skal inn og ut. Anonymkode: f6156...e55 Jeg ser jeg skrev medium hundebur, men det er hunden som er av medium størrelse. Er en Beagle. Buret går nok i kategorien lite/medium. Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemte å skrive at jeg liker veldig godt det jeg ser på Honda e:Ny1 Anonymkode: 78527...8ec ser denne er en av de vi ikke vil kunne ha vår hund i så da utgår vel spm mitt Anonymkode: f6156...e55
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser jeg skrev medium hundebur, men det er hunden som er av medium størrelse. Er en Beagle. Buret går nok i kategorien lite/medium. Anonymkode: 78527...8ec ja det er jo en ganske mye mindre hund enn vår så da vil du nok ikke støte på samme problem som oss. Vi har hatt runden til omtrent alle og testet med vårt bur og det var en slitsom greie.. Det som passet best var Tesla Y som vi var sikre på vi ikke skulle ha Anonymkode: f6156...e55
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Polestar,men litt dyrere. Brukt kanskje det går. Anonymkode: 26494...d54
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ser denne er en av de vi ikke vil kunne ha vår hund i så da utgår vel spm mitt Anonymkode: f6156...e55 😊 Jeg ser at vårt bur går her så lenge det ikke er fastmontert hattehylle Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Det lille kravet du spesifisert, plass til hundebur i bagasjen til en mellomstor hund, begrenser jo hele utvalget ditt. Egentlig, eneste ikke-kinnesisk bil må være volkswagen ID. Buzz. Men blant kinnesere kan du finne flere.. Jo mindre beagle er mye mindre hund enn jeg tror? Anonymkode: 6ddf2...59b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Hva er årsaken til at du ikke ønsker Tesla? De lager de beste elbilene på markedet, og tikker vel alle bokser utenom håndfri åpning av bakluke. Etter å ha hatt Tesla i noen år så er det ikke noen annet bilmerke som virker litt aktuelt engang. Anonymkode: 91eb8...08b 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Høres ut som budsjettet ditt et litt for lavt for hva du ønsker. Selv har jeg en mustang mach e og er storfornøyd, men da må du ut med ihvertfall 400K for en brukt med 4WD Anonymkode: 6cea2...14b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Hvorfor bruker man så mye på en vanlig bil om man så har god økonomi?? Anonymkode: e8ef4...885
newman01 Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Kan en brukt Kia EV6 med bakhjulsdrift fungere? God rekkevidde, meget gode vinteregenskaper selv med bakhjulstrekk, overraskende god plass innvendig, akseptabelt utstyrsnivå. Ligger rett over prisintervallet ditt. Men du har ganske mange krav, så noe må du fire på
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er årsaken til at du ikke ønsker Tesla? De lager de beste elbilene på markedet, og tikker vel alle bokser utenom håndfri åpning av bakluke. Etter å ha hatt Tesla i noen år så er det ikke noen annet bilmerke som virker litt aktuelt engang. Anonymkode: 91eb8...08b Enig! Vi ville heller ikke ha Tesla først, tenkte vi aldri kom til å ha det, eller elbil i det heletatt. Men etter jeg hadde Tesla som firmabil, så måtte vi kjøpe oss en selv. Er bare såå fornøyd, ingenting å klage på og hærlig at den har plass til våre 2 store schæfere! Eneste andre elbilen jeg muligens har lyst på, er Expeng, men den er litt dyrere. Anonymkode: 3171b...e0c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det lille kravet du spesifisert, plass til hundebur i bagasjen til en mellomstor hund, begrenser jo hele utvalget ditt. Egentlig, eneste ikke-kinnesisk bil må være volkswagen ID. Buzz. Men blant kinnesere kan du finne flere.. Jo mindre beagle er mye mindre hund enn jeg tror? Anonymkode: 6ddf2...59b Hunden er ikke så store krabaten. Om du ser bort fra hundebur da (for det kan jeg jo alltids sjekke opp senere) ? Kinesisk er sikkert helt ok det, men jeg kjenner så lite til de ulike merkene. Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er årsaken til at du ikke ønsker Tesla? De lager de beste elbilene på markedet, og tikker vel alle bokser utenom håndfri åpning av bakluke. Etter å ha hatt Tesla i noen år så er det ikke noen annet bilmerke som virker litt aktuelt engang. Anonymkode: 91eb8...08b Det er rett og slett bare fordi hele tre av mine nærmeste bekjente har hatt tull med sin. Mulig helt tilfeldig, men når jeg vet hvor mye de slet med å få reklamert osv så orker jeg bare ikke. Det er sikkert et sånn typisk hat-elsk forhold til de bilene 😅 Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tesla? De lager de beste elbilene på markedet, og tikker vel alle bokser utenom håndfri åpning av bakluke. Ekstremt enkelt å etter montere dette selv. Så da kan den igrunn tikke av alle boksene.... Anonymkode: ffa69...d0f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden newman01 skrev (28 minutter siden): Kan en brukt Kia EV6 med bakhjulsdrift fungere? God rekkevidde, meget gode vinteregenskaper selv med bakhjulstrekk, overraskende god plass innvendig, akseptabelt utstyrsnivå. Ligger rett over prisintervallet ditt. Men du har ganske mange krav, så noe må du fire på De er litt dyre ja, så de utgår. Forstår at det er noe jeg må fire på ja, men synes vel egentlig ikke at kravene er så store heller. Skjønner også at 4wd er dyrt, så det må jeg ikke nødvendigvis ha. Anonymkode: 78527...8ec
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ekstremt enkelt å etter montere dette selv. Så da kan den igrunn tikke av alle boksene.... Anonymkode: ffa69...d0f Ok, la meg gi det en sjanse. Hva bør jeg se etter? TS Anonymkode: 78527...8ec
newman01 Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden (endret) Det er vel ikke voldsomt vanskelig å åpne et bagasjerom til en bil? Lett trykk på en knapp, og de fleste går opp av seg selv. Likte løsningen på Polestar, men VW sin synes jeg er treg og upålitelig. Virker som om den må tenke seg om i 3 sekunder før den begynner prosessen med å åpne luka, hvis den ser foten min. Eller så må jeg sparke enda engang og vente enda lenger. Da kan jeg like gjerne trykke på knappen. Eller trykke på nøkkelen (om bilen har slikt), eller åpne bagasjerommet med appen. Eller knappen inne i bilen på sjåførsiden Endret 7 timer siden av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå