Majer Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden De har tatt med seg mine og dine penger. Vi lever i et samfunn med sirkulær økonomi. Hvordan skal vi få tilbake pengene de har tatt fra oss? 3
omnitron Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden De har da vel ikke tatt med noen andre sine penger enn sine egne? Når den norske stat og det norske folk har sagt krystallklart at de ikke ønsker å ha rike folk boende her lenger, og helst foretrekker utenlandske eiere på våre lønnsomme bedrifter så er det ikke så rart at pengefolkene emigrerer. 8 21
Tiuren Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Har du et hus eller leilighet (eller annen eiendom)? Kan jeg bare ta den/det? 9 2
Carrot Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden de har tatt med seg SINE penger, at noen føler de har tapt penger sier ganske mye om hvordan enkelte ser på andre som skaper noe og selv forventer dra nytte av dette uten å bidra. 9 7
Druid Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Tiuren skrev (9 minutter siden): Har du et hus eller leilighet (eller annen eiendom)? Kan jeg bare ta den/det? Ett viktig prinsipp i skattesystemet i Norge, er fordeling av skattetrykket mellom inntekt, forbruk og aktiva. Så ja, du, gjennom skattesystemet, kan ta deler av folks eiendom. 2
Forenkle Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Majer skrev (2 timer siden): De har tatt med seg mine og dine penger. Vi lever i et samfunn med sirkulær økonomi. Hvordan skal vi få tilbake pengene de har tatt fra oss? Det er viktig at vi slutter denne kampanjen for å få alle verdier i Norge til å eies av folk som ikke er bosatt her. Det er veldig lite sikkerhetspolitisk strategisk. Jeg ønsker at det skal være mulig å bo i Norge og samtidig eie Norske selskaper. Og det tror jeg er et stort gode for landet vårt, både på kort og lang sikt. Derfor er jeg for fjerning av formuesskatt. Ikke fordi jeg innbiller meg at jeg selv noen gang skal ende opp med å betale formuesskatt (som er det folk stadig beskylder meg for når jeg sier mitt standpunkt9, men fordi jeg tror det er veldig bra for Norge, både på kort og lagt sikt, om våre verdier eies av folk som bor her. 7
Firefine Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Ha,ha. De har tatt med seg sine egne penger og Norge har mistet både personene og pengene deres pga en særnorsk skatt på eierskap. 5 4
Samsyn Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Det er så magisk - at folk tenker: vi må tyyyyyne de som har skapt verdier og som allerede betaler MYE i skatt - og når de får nok - og regningen må dekkes av alle oss andre - ja da er de slemme som tar med seg SINE verdier og stikker. Hipp hurra liksom? Hvor korttenkt er det egentlig mulig å være? Det blir som restaurantregningen - hvor de som var gjester skulle betale etter evne. Noen betalte veldig lite - mens 1 betalte nesten hele regningen. Når han som betalte nesten hele regningen ikke gadd å dukke opp mer - så satt resten og lurte på hvordan i alle dager de skulle få råd til å betale regningen..... De skylder oss ikke noe som helst - og de har heller ikke tatt fra oss noe.... Men de er dritt lei av å dra lasset og i tillegg bli straffet hardt for det. Og jeg er LANGT fra rik selv, men evner iallefall å se helheten 8 3
Pilleville Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Forenkle skrev (5 minutter siden): Det er viktig at vi slutter denne kampanjen for å få alle verdier i Norge til å eies av folk som ikke er bosatt her. Det er veldig lite sikkerhetspolitisk strategisk. Jeg ønsker at det skal være mulig å bo i Norge og samtidig eie Norske selskaper. Og det tror jeg er et stort gode for landet vårt, både på kort og lang sikt. Derfor er jeg for fjerning av formuesskatt. Ikke fordi jeg innbiller meg at jeg selv noen gang skal ende opp med å betale formuesskatt (som er det folk stadig beskylder meg for når jeg sier mitt standpunkt9, men fordi jeg tror det er veldig bra for Norge, både på kort og lagt sikt, om våre verdier eies av folk som bor her. Nå betaler eg noe lite i formuesskatt nå men er uavhengig av det imot formuesskatt. Det ersnakk om 5000 så ingen grunn til å reise til Sveits😅 Venstresiden blir så lett misunnelige på folk som har mykje peng. Eg unner de det, de har skapt, sikkert tatt sjanser med pengene sine. De gir kanskje ungdommene sommerjobber, de gir bidrag til basarer ol. Eg er ikkje av den misunnelige typen. 3
Snok1 Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Majer skrev (2 timer siden): De har tatt med seg mine og dine penger. Vi lever i et samfunn med sirkulær økonomi. Hvordan skal vi få tilbake pengene de har tatt fra oss? Hvis du mener det, må du anmelde for skattetyveri, og overlate saken til Politi og påtalemyndighet. 2
AnonaymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Er de ikke ofte nullskatteytere uansett? Arbeidsplassene forblir jo ofte i Norge, fordi det er her de har grunnlaget for sin inntekt, så er det egentlig så enorme summer at det er noe å snakke om? Jeg spør av uvitenhet. 2
Pilleville Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Eg tenker mye mer på korleis skal i få tilbake alle milliardene som er brukt på å utforske om havvind kan iverksettes og alle bistandsmidlene de har delt ut som de ikkje veit om blir brukt slik de er tenkt? De går ut over der de må dele ut og. Kanskje Jonas som er mangemillionær kan betale litt tilbake fra egen lomme. Men det trur eg ikkje. Han er så gniten at kona ikkje får lade bilen heime sjølv om det er viktigt for ho at den er fulladet. Han tar heller strøm fra jobben, lader den der. Sikkert våre skattepenger det og. Sjå han og kona gjester Skavland. Pinligt. 2
brainstorm Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Som jeg har sagt før, når de rike er tatt, må de nest rikeste tas. Og så blir det endelig vanlige folks tur til å betale. 4
jor67 Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden 2 hours ago, Majer said: De har tatt med seg mine og dine penger. Vi lever i et samfunn med sirkulær økonomi. Hvordan skal vi få tilbake pengene de har tatt fra oss? Det er ikke sånn at de har tatt med fabrikkene sine og reist, det er bare rike bitre gamlinger som har rømt og det går helt fint med norsk økonomi
Lizzybelle Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Politikere trenger opplæring i grunnleggende prosentregning. 30% skatt av en inntekt på 30 millioner er en god del mer enn 30% skatt av en inntekt på 500 000kr. Norge dytter de og pengene ut av landet. De har bidratt så det holder. At noen er misunnelige på at de er rike er trist. De bidrar likevel med vanvittig mye mer enn vanlige dama og mann i gata uten å skatte 50% av inntekten. De har også ofte skaffet arbeidsplasser som da igjen gir arbeidstakere som også betaler skatt. 4 1
Pilleville Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Lizzybelle skrev (18 minutter siden): Politikere trenger opplæring i grunnleggende prosentregning. 30% skatt av en inntekt på 30 millioner er en god del mer enn 30% skatt av en inntekt på 500 000kr. Norge dytter de og pengene ut av landet. De har bidratt så det holder. At noen er misunnelige på at de er rike er trist. De bidrar likevel med vanvittig mye mer enn vanlige dama og mann i gata uten å skatte 50% av inntekten. De har også ofte skaffet arbeidsplasser som da igjen gir arbeidstakere som også betaler skatt. Dette👍 4
Tiuren Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden Eneste måten å "få de tilbake" er å motivere eierne til å flytte tilbake... Litt etter samme modell som da NIS ble opprettet.
Kapt.Chat Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Spørsmålet ditt var feil, og spørsmålet som du og venstresiden bør stille dere er: Med tanke på at vi er et fritt land og folk kan flytte mellom landegrenser, og samtidig erkjenner at vi lever i en global verden, hvordan kan vi innrette oss, slik at de rikeste ikke rømmer landet? Men jeg tenker venstresiden heller sitter og tenker, hvilke skatter kan vi øke eller innføre for å dekke inn tapet på de som har flyttet ut. Støre sier da, siden alle rike er flyttet ut så må vi beskatte vanlige folk mer, og så selger vi det inn til befolkningen som "nå er det vanlige folk sin tur". 3
elisa1819 Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Disse folka har nytt godt av den norske velferdsmodellen så langt i livet, og jeg regner med at mange flytter tilbake igjen når de blir gamle og grå. De er forferdelig grådige, og et forslag kunne jo vært å ta fra dem statsborgerskapet? Ingen trenger en årslønn på f.eks 30 millioner, det er ren grådighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå